Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
:confused:

20260112_130436.webp

Senast ändrad:
Passat på att vara ute i snön med hästen iom att det ska bli plusgrader framöver. 👎
Kommer sakna det vackra vita om det försvinner!
Herr häst är lätt tveksam.
”Ska jag stå här länge och vänta medans du larvar dig och ska fota? Ser du inte att jag får snö i näsan och ögonen?!” 🙄😅
IMG_2220.webp

Passat på att vara ute i snön med hästen iom att det ska bli plusgrader framöver. 👎
Kommer sakna det vackra vita om det försvinner!
Herr häst är lätt tveksam.
”Ska jag stå här länge och vänta medans du larvar dig och ska fota? Ser du inte att jag får snö i näsan och ögonen?!” 🙄😅
Visa bifogad fil 179877
Om han fick välja tror jag ändå han hade valt snöfall istället för regn. 😄

Wow! Jag skulle aldrig ha tålamod med ett sånt projekt. Heja, heja!
Det svåra är inte att forma lite plåt och svetsa dit, det svåra är att skapa referenspunkter att utgå från när det inte finns nåt att mäta från som stämmer med ursprunget, karossens referenspunkter är skapade från en kopierad A4-bild jag hittade på nätet för "lagningarna" som gjorts där var det inte en siffra rätt. Idag håller jag på att passa in förardörren, karossen stämde inte helt så då blir det mäta, kapa och svetsa om när det inte går att rikta och dessutom är B-stolpen, den bakom dörren, lös eftersom golvet är bortrostat där den ska vara fäst vilket gör att dörren inte passar. Då får man freestyla, staga upp stolpen och fixera den med blandade skrotbitar lite provisoriskt och så bygga golv och fixera stolpen permanent. Görs inte detta så "lipar" dörren sen när karossen svetsas färdigt, det är sånt man ser när folk utan kunskap ska renovera veteranbilar och oftast ger dom upp och säljer iväg den halvfärdiga och felreparerade karossen.

Har beställt leverans av blommor till idag, med interflora. Står i bekräftelsemejlet att de kan levereras när som helst 09-21, och att jag ska få ett mejl när de har levererats. Har inte hört ett pip ännu. Ringer de först, och måste de få tag på mottagaren innan de kör ut med blommorna? Jag tycker att leverans ända till kl 21 är rätt sent...

Har beställt leverans av blommor till idag, med interflora. Står i bekräftelsemejlet att de kan levereras när som helst 09-21, och att jag ska få ett mejl när de har levererats. Har inte hört ett pip ännu. Ringer de först, och måste de få tag på mottagaren innan de kör ut med blommorna? Jag tycker att leverans ända till kl 21 är rätt sent...
Skall de leverera till dig? Min chef beställde före jul vid frukost. Blommorna levererades vid lunch. Att chefen fick veta var för det var ett prank.

Gråtit nästan konstant sedan kl 13. Riktigt så sorgligt är det ju inte kan jag tycka, men ändå så svårt att sluta.
Det kanske väcker mer än bara de här känslorna och behöver komma ut? Tycker inte att det är konstigt, det ena triggar lite det andra osv. <3
Känner det själv, det går inte att lyfta på en sak utan att andra saker följer med likt domino, så även om något kan verka lätt eller till och med bra drar det med sig annat också.

Har lite ont i ena handen var blankis på sina ställen i stan och lyckades ramla två gånger på väg hem från jobbet. Fick noll fäste och benen bara försvann under mig. Är glad att det inte gick värre. Imorgon blir det broddade skor och ombytesskor med till jobbet tänker inte riskera att bryta armar och ben då jag ¨åker utomlands på söndag.

Det kanske väcker mer än bara de här känslorna och behöver komma ut? Tycker inte att det är konstigt, det ena triggar lite det andra osv. <3
Känner det själv, det går inte att lyfta på en sak utan att andra saker följer med likt domino, så även om något kan verka lätt eller till och med bra drar det med sig annat också.
Så är det nog. ❤️

Varit ute ikväll men sen blev det halft panik att ta sig in igen. Efter det kom jag aldrig ut igen O_o
Bara att inse att kvällarna inte längre är den bästa tiden på dygnet att planera in saker på 😅

Jag försöker bestämma mig för vad jag ska göra med håret. Har rejält med utväxt nu och hela poängen med en mörkare fäg (det blå och lila) var ju att jag skulle slippa bleka så mycket, men iiingen blå färg tar på den obehandlade utväxten.
Så nu funderar jag på att köra typ svartlila permanentfärg på rötterna och riskera att det dimmar av resten av håret eftersom permanentfärg alltid blöder... eller ge upp och köra blekbad igen! Beslut, beslut.

I värsta fall finns ju alltid svart! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!