Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
-22 ,funderar på om jag ska förflytta mig söder ut, där var det tydligen bara -9
Hah! Vi har -19 grader nu på morgonen. Tretton grader inne så jag har för en gångs skull satt på elelement i kök och lilla rummet samt att jag eldar. Det gjorde ONT i näsan när jag var ute och släppte ut hästarna och kylan gick rakt igenom mina tjocka handskar... 😝

IMG_3080.webp

Skönt att det är jobbdag så jag slipper frysa hela dagen, men det blir kalla promenader dit och hem.

Varit en kall men magiskt vacker helg! Jag som nyss köpt min första systemkamera fotar som en dåre 😅

Idag ska väl tempen börja stiga lite inför att det ska börja snöa ikväll. Mer snö behövs inte och jag har ångest över mildvädret som väntas, inte roligt! Vill ha riktig vinter ett tag till.

Dricker kaffe och lyssnar på månadsmöte.
Funderar över hur hemsk kontorsstol jag har hemma, när rygg och ben protesterar på en sekund.
Medan vanlig köksstol fungerade utan problem i fjällen 😅

Minus 18 här eller nåt sånt
Elementet i köket funkar inte som det ska så måste ringa hv sen
Det i vardagsrummet är också lite kajko
Men har ett extra element som står på nu
Jobbar men känner mig sliten
Är inte helt lätt med omställningen med maten

Fast det där är naturligtvis inte okej eller normalt. Egentligen inte ens om man känner hunden väl och Särskilt inte om det är en hund i arbete.
Normalt, nej men helt okej och den jycken och jag har haft mycket skoj, besten är smart, full-i-fan och väldigt lyhörd fast han kan verka helt rabiat men vi känner varann utan och innan, det är bara mig han har som "tuggleksak", ingen annan och han har aldrig ens gett mig ett blåmärke fast vi busat rejält. Han är skitgo. :heart

Det kändes kyligt hemma imorse, men var över 21 grader enligt termometern. Den märks att det drar kallt från fönstren nu i kylan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39