Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Panik här. Lyckades stöta till vattenflaskan som till viss del stänkte på datorn som tvärdog. Den har gjort det en gång tidigare men fick igång den efter några gånger. Den här gången var den verkligen stendöd.

Paniktankar om att behöva köpa nytt moderkort/PSU snurrade. Testade två olika sladdar. Rotade fram en psu jag har i garderoben och tänkte försöka med den. Som en sista utväg innan jag började ta itu allt så testade jag att plugga in datorn i ett annat uttag och se där, den fungerade perfekt! Uppenbarligen är det något fel med det grenuttag jag haft den i. Nåja, slutet gott, allting gott. Men jäklar vad beroende av datorn jag inser att jag är.

Man vet att det är vinter när golven är kalla och honkatten väljer att sova i sin kattbädd som hon gjort de senaste dagarna 🥰.
Skulle bädda sängen förut idag meeen det fick vara då hankatten hade lagt sig under mitt täcke och filt och låg där hela långa dagen ändå tills husse sent om sider äntligen kom hem ikväll, då kom han fram 🥰.

• Hjärta
Reactions: Sel
Men vad fasiken! Hela min busslinje är inställd :arghh: Jag kommer ingenstans om jag inte vill halka 3 km+ Skulle lämna tillbaka min ekg maskin och träffa min syster imorgon. Men det blir högst att slira iväg till ICA. Tack och lov att jag har ordentligt med mat bunkrat.

Problemet är att det är mycket upp och ner med smala svängar och det blir lätt glashalt.
Jag menade alltså sparkar som i dessa förstås. <3 De funkar ju både upp och ned och i smala svängar!
1768431931220.webp

Panik här. Lyckades stöta till vattenflaskan som till viss del stänkte på datorn som tvärdog. Den har gjort det en gång tidigare men fick igång den efter några gånger. Den här gången var den verkligen stendöd.

Paniktankar om att behöva köpa nytt moderkort/PSU snurrade. Testade två olika sladdar. Rotade fram en psu jag har i garderoben och tänkte försöka med den. Som en sista utväg innan jag började ta itu allt så testade jag att plugga in datorn i ett annat uttag och se där, den fungerade perfekt! Uppenbarligen är det något fel med det grenuttag jag haft den i. Nåja, slutet gott, allting gott. Men jäklar vad beroende av datorn jag inser att jag är.
Kasta den kontakten nu innan den eldar ner hela huset!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund