Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär skriver man inte, snälla, kliv in i nutiden.
Du får tolka det som du vill, skrattar man åt människor som gör allvarliga farliga fel, råkar ut för olyckor eller slår sig halvt fördärvade mm. då är man antingen genuint elak eller också är det nåt allvarligt fel uppe i huvudknoppen anser jag och det står jag för.

Det har du fått påpekat förut. Man säger inte så och det tror jag du vet. Eller säger du staniolpapper och automobil också?
Du får samma svar som Parellikusken fick:

"Du får tolka det som du vill, skrattar man åt människor som gör allvarliga farliga fel, råkar ut för olyckor eller slår sig halvt fördärvade mm. då är man antingen genuint elak eller också är det nåt allvarligt fel uppe i huvudknoppen anser jag och det står jag för."

Jag betackar mig för all form av vuxenuppfostran!!!!

Du får tolka det som du vill, skrattar man åt människor som gör allvarliga farliga fel, råkar ut för olyckor eller slår sig halvt fördärvade mm. då är man antingen genuint elak eller också är det nåt allvarligt fel uppe i huvudknoppen anser jag och det står jag för.
Det kan man tycka, men det finns andra ord att använda och andra sätt att uttrycka sig på. Man behöver inte bara klampa på och vara nästan lika klumpig som individerna du beskriver.

Det kan man tycka, men det finns andra ord att använda och andra sätt att uttrycka sig på. Man behöver inte bara klampa på och vara nästan lika klumpig som individerna du beskriver.
Hade det varit bättre om jag skrivit efterblivna då? Eller sinnesslöa som det hette förr? Jag stryker inte idioter medhårs, det har jag aldrig gjort och jag kallar en spade för en spade utan att linda in det i nåt som passar alla och som sagt, vuxenuppfostran biter inte på mig, det blir bara patetiskt så jag betackar mig för sådant. Sådär, nu har du nåt att rapportera till Gunnar så jag blir avstängd för det är väl det du och ni andra gör när inte inläggen och personen passar er?

Hade det varit bättre om jag skrivit efterblivna då? Eller sinnesslöa som det hette förr? Jag stryker inte idioter medhårs, det har jag aldrig gjort och jag kallar en spade för en spade utan att linda in det i nåt som passar alla och som sagt, vuxenuppfostran biter inte på mig, det blir bara patetiskt så jag betackar mig för sådant. Sådär, nu har du nåt att rapportera till Gunnar så jag blir avstängd för det är väl det du och ni andra gör när inte inläggen och personen passar er?
Nej, men du hade kunnat skriva idioter till exempel? Just nu låter du som en gammal släkting till mig som vägrar sluta säga negerboll. Tider förändras och ibland trampar vi i klaveret när vi inte hänger med, det är väl bara bra att folk reagerar?
Annars hade vi väl fortfarande varit kvar i "sinnesslö" och "mongo" och liknande.

Dricker te och planerar morgondagen. Är irriterad för att jag tappade ett led värmeljus i golvet och nu hittar jag inte flärpen för att klämma fast batteriet. Det var ett tvåpack men jag hittar inte den andra heller, trots att jag vet var jag la det. Grr.

Ligger i sängen och funderar på varför jag inte går upp. Frun vill att jag håller om henne när hon somnar (mysigt) men hon går och lägger sig 2030, och jag är pigg. Men samtidigt har jag inte så mycket jag vill eller kan göra? Eller så är det nåt mentalt som gör att jag känner att alla sover och allt är släckt och då ska jag också ligga här och sova?

...nä, jag tror jag går och skruvar ihop lite IKEA möbler som väntar i källaren.

Väntar på bussen till jobbet nu. Ute är det -7 och lite snö
Idag är jag ensam på skolan, förutom då personal och elever. Kan vara skönt det ibland och jag hinner med allt som ska städas mellan 7 och 11
Ska till tvätten efter jobbet. Och tömma mitt skåp där

Stackars dig som blir tillsagd att anpassa ditt språkbruk till 2026 och att vara hövlig. 🎻

Nej, men du hade kunnat skriva idioter till exempel? Just nu låter du som en gammal släkting till mig som vägrar sluta säga negerboll. Tider förändras och ibland trampar vi i klaveret när vi inte hänger med, det är väl bara bra att folk reagerar?
Annars hade vi väl fortfarande varit kvar i "sinnesslö" och "mongo" och liknande.
Fast idiot är inget trevligt ord heller egentligen. Det skrev prästerna i husförhörslängderna på 1800-talet när de menade att personen hade en intellektuell funktionsnedsättning. "Halv-idiot" har jag sett också. Så att ordet idiot har levt kvar är inte heller speciellt trevligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund