Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tränade med en kompis (och hundarna) i förmiddags i en hall som var ny för mig. Var jättekul och Sparven kändes taggad och skärpt!

Nu har jag gått och plockat här hemma, tagit in ljusslingan, tvättat mm inför resan på torsdag. Helt overkligt att det är så få dagar kvar. Ändå en resa jag drömt om länge och planerat för i mer än tre år 😃

Jag är extremt godissugen. Jag funderar på att ta mig till Ica och köpa plockgodis men kollade väderappen 🥶
Vidrigt oavsett om jag går eller tar bilen. Denna eviga blåst som aldrig verkar ge sig :mad:

Kanske borde lagt detta i störtråden istället :o

1000023504.webp

Eldar. Minus 6 grader ute och känns som -12 tydligen. Snart ska hästarna in. De brukar uppskatta att komma in från isvinden! Jag sitter och skriver lite. Fixade med slutet på bilderboken och nu håller jag på lite med romanen. Har bäddat rent i sängen också, med fräscha flanellakan, så det blir trevligt att gå och lägga sig ikväll :) .

Tvåtimmarstur med lille brune. Hade gott sällskap så trots isvinden var det njutbart. Hem och tinat upp med hjälp av en varm dusch. Nu är brasan tänd, tomatsoppa puttrar på spisen och det mesta är förberett för kommande arbetsvecka. Det kommer vara som att ta ett djupt andetag och hoppas på att det håller hela vägen fram till fredag.

Ska gå och hämta tvätten om en halvtimme. Min gryta i ugnen blev inte bra, hade i mer kryddor och fransk senap men tycker den blev sämre. Ska nog ställa ut den igen och låta den stå tills jag är riktigt hungrig en annan gång. 😄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39