Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skidskyttestafett (EM) på tv efter att ha följt Ski Classics loppet hela morgonen.

Skulle tvättat idag men kom på att det vore smartare att tvätta efter massagen i morgon så bokade om till ett kvällspass i morgon.

Måste dock tvätta håret idag, gå till återvinningen, shoppa Ramlösa på erbjudande samt Tippex och dammsuga. Funderar på att preppa lite matlådor inför veckan också.

Efter frukost blev det en joggingrunda.
Sen startade jag en tvättmaskin och städade och plockade lite.
Pappa kom och tog bort en golvlist och där var det ett stort myrbo!👎🤮
Gissar att det är likadant i köket.
Får ringa hyresvärden i morgon och så får pappa åka hit och visa så hoppas jag att de åtgärdar.

Ätit en poke bowl med tonfisk.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Har ingen bok och ingen bra serie.
IMG_8699.webp

Sitter i soffan och chillar.
Lite ledsen för det fanns ingen plats över i någon av hoppgrupperna idag..
(Ja okej, jag borde nog skaffa mig en ordinarie plats då bara, men ändå!)

Vad ska man nu hitta på idag.
Hade räknat med gratis frisk luft och rörelse, inte lika bra på att motivera mig själv. 😅

Efter frukost blev det en joggingrunda.
Sen startade jag en tvättmaskin och städade och plockade lite.
Pappa kom och tog bort en golvlist och där var det ett stort myrbo!👎🤮
Gissar att det är likadant i köket.
Får ringa hyresvärden i morgon och så får pappa åka hit och visa så hoppas jag att de åtgärdar.

Ätit en poke bowl med tonfisk.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Har ingen bok och ingen bra serie.
Visa bifogad fil 180715
Om det är vanliga "svartmyror" som boar sådär då är det e förmodligen fuktigt.

Ja, det är inte direkt risk för skador om min fräser ifrån. Man hade önskat att hon gjorde det mer iom att lillasyster är lite väl tuff och respektlös ibland.
Med en rottis som svarar upp är ju läget lite annat än två hyfsat mjuka pälsbollar på 3 kg. 😅
Men dina har ju vassa tänder tänker jag, som nålar :D Jag förstår hur du menar dock!

Spionen är en pälsboll och är van vid att rottistösen står och drar i pälsen och tuggar och har sig för att få honom att leka. Vill han inte ligger han bara kvar och liksom säger "skönt med lite massage" (och hon spottar päls en stund sedan :D ), bara hon inte rör svansen, vilket hon lärt sig att man kan göra för att få upp honom ;)

Jag är glad över kombinationen jag har, den funkar så väldigt bra just för att spionen har sitt lugn och har lärt henne att en ond blick kan räcka som en tillsägelse vanligtvis och att de är så lätta att bryta när de börjar tjafsa hårdare. Inget slagsmål alls utan bara att spionen fräser lite mer allvar, där jag tror rottistösen tar det lite som tuff lek bara. Perfekt kombination helt enkelt!

Ska dricka mer kaffe
Tvättar
Ska möblera om vardagsrummet och göra klart min arbetsplats
Behöver ha upp en taklampa där men det får hv hjälpa till med

Men dina har ju vassa tänder tänker jag, som nålar :D Jag förstår hur du menar dock!

Spionen är en pälsboll och är van vid att rottistösen står och drar i pälsen och tuggar och har sig för att få honom att leka. Vill han inte ligger han bara kvar och liksom säger "skönt med lite massage" (och hon spottar päls en stund sedan :D ), bara hon inte rör svansen, vilket hon lärt sig att man kan göra för att få upp honom ;)

Jag är glad över kombinationen jag har, den funkar så väldigt bra just för att spionen har sitt lugn och har lärt henne att en ond blick kan räcka som en tillsägelse vanligtvis och att de är så lätta att bryta när de börjar tjafsa hårdare. Inget slagsmål alls utan bara att spionen fräser lite mer allvar, där jag tror rottistösen tar det lite som tuff lek bara. Perfekt kombination helt enkelt!
De är inte katter! Ang tänderna.. 🤪

Låter som bra jin och jang.

Våra är väldigt olika mentalt trots att de är halvsystrar. Men det är nog mest lillasyster som gynnas av min hunds egenskaper. Lite lugn, tålamod etc. Min är väldigt(!) mjuk, kelsjuk, lugnare och tänker innan agerande. Högt EQ! Alltid glad och med på allt. En liten clown!
Sambos hund är mer fullt ös medvetslös. Jättesmart, snabb i huvud och kropp och tänker lätt ut saker själv och tar mkt egna initiativ, på gott och ont. Men hon har lite svårt med det sociala, läsa av och hur man uppför sig. Hon hade helt klart gynnats av en mer bestämd hund som kunde få henne att lägga av ibland. Nu får vi ta den rollen så gott vi kan. Men blir ju inte lika bra som om en hund i flocken gjort det.
Ingen katastrof liksom. De går bra ihop för det mesta. Och är det riktigt jobbigt så fräser min hund ifrån, iaf sen jag lärde henne morra. Det triggade igång något. 😅

IMG_0597.webp
Det kändes inte bra med hästen. Men en väldigt trevlig ägare så det var synd att vi inte klickade…
Den var också helt enorm :bag:
Det är en ponny jag ska ha, helt klart. Frågan är bara hur det ska gå till.
Känner mig lite nerslagen. Sitter i soffan och kollar serier medan det snöar ute.

Nybadad, ligger och surfar innan tvättstugan ikväll och har en gryta i ugnen på låg temperatur. Hoppas den smakar gott efter jag kryddat upp den lite mer så får det bli matlåda på jobbet i veckan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39