Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Öh förvisso var det ordentligt kallt igår, isoleringen i huset hade kunnat vara bättre (men också ännu sämre), tre element på 18-20 grader och helt plötsligt har vi förbrukat 101 kWh på 2,5 dygn?!?! Trodde vi bodde i en lgh i en gammal arbetarbostad och inte i ett helt jävla palats...Eller kan eon fiffla?!? Skulle egentligen inte förvåna mig då ju pengarna ska in till staten på alla jäkla sätt som går...😳

Slutade tidigare idag. Skönt!
Någon hade parkerat så nära min bil att jag inte kunde öppna förardörren. Fick klättra in genom passagerarsidan.

Varit så mycket prat om magsjuka, både på jobbet och förskolan, att jag börjat bli lite inbillningssjuk.

Och idag har de satt upp kameraövervakning i samhället. I vårt lilla samhälle med cirka 900 invånare.
Det där är så tröttsamt! Måste folk prata om m*gsjuka ”hela tiden”? Jag mår bara dåligt av att höra det 🙈

Hemma efter en dag på vift.
Uppdraget var att se till att avkomman köpte bil. Det lyckades!
Det blev en Toyota. Tydligen skön att köra, skön att sitta i och billigare än maxbudgeten.

Jag är nöjd med min insats. Till skillnad från mig är avkomman en velpelle men idag peppade jag fram ett beslut. Imorgon blir det bil till jobbet istället för promenad. :D

Öh förvisso var det ordentligt kallt igår, isoleringen i huset hade kunnat vara bättre (men också ännu sämre), tre element på 18-20 grader och helt plötsligt har vi förbrukat 101 kWh på 2,5 dygn?!?! Trodde vi bodde i en lgh i en gammal arbetarbostad och inte i ett helt jävla palats...Eller kan eon fiffla?!? Skulle egentligen inte förvåna mig då ju pengarna ska in till staten på alla jäkla sätt som går...😳
Vi har förbrukat 120 kWh så här långt denna månad. Igår ca 50 kWh, ser det ut som. Vi bor inte heller i palats... ;)

Bra dag på jobbet.
Haft utvärderingssamtal. Vet inte hur mkt de betyder men har fått sagt mitt i alla fall.
Kunde sluta lite tidigare än planerat och har ätit macka och yoghurt.

Jag går just nu en yh kurs på 50%, den motsvarar ca 4 timmar per vecka totalt. Måste säga att jag är besviken!
Ajdå!
Jag gick en kortare YH i höstas och den var ok. Men jag är inte nybörjare på området. Vilken utbildningsanordnare läser du på? Jag läser på Företagsuniversitetet.
Denna pågår till slutet av september så vi får se hur det känns. Jag jobbar ändå heltid och har hästar och även snart en bisyssla på några timmar i månaden så kan sysselsätta mig oavsett :D

Varm choklad och ostsmörgås är såååå gott när man lyckats bli kall efter några timmar I stallet med skötsel, liten promenad med båda pållarna och så en stund skritt barbacka I grimma och grimskaft och pulsa runt I snön på ridbanan, mysigt 😍. Det värsta med att bli kall är ju att man känner sig urven som om man vore sjuk när man väl blir varm igen ju 🙃. Nehej sätta fart och rasta snabeldraken innan dusch, matlagning och sen göra kvällen I soffan 😊.

Ajdå!
Jag gick en kortare YH i höstas och den var ok. Men jag är inte nybörjare på området. Vilken utbildningsanordnare läser du på? Jag läser på Företagsuniversitetet.
Denna pågår till slutet av september så vi får se hur det känns. Jag jobbar ändå heltid och har hästar och även snart en bisyssla på några timmar i månaden så kan sysselsätta mig oavsett :D
Det är Nackademin som håller i kursen och den kräver minst ett års yrkeserfarenhet. Vi har ingen kurslitteratur utan allt som finns är pp och en föreläsning på 1.5-2 timmar per vecka.

Vill egentligen kolla på Sygeplejeskolen men vill också äta chips. Isf måste jag ha text och textat på danskt tal stör mig.
Kanske ska lyssna på Krimrommet istället, om den välbevakade rättegången i Norge? Den hade jag dock tänkt lyssna på i stallet imorgon men jag är ju nyfiken :p
Nåja, det löste sig. Avsnittet är inte ute än. Så Sygeplejeskolen då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund