Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir en lånd dag, idag. Åkte till stallet 06:30 för att hinna vattna, sen åkte jag till jobbet och började en kurs på fm. Vid kl 12 var jag i bassängen på vattengympan, sedan snabbt tillbaka till jobbet där jag hade medarbetarsamtal med chefen och nu jobbar jag åt en kollega som är sjuk så sitter på jobbet till kl 22.

Blir en kall kvällspromenad och sen raka spåret till sängen. Meddelat att jag jobbar hemifrån i morgon, kommer ev hoppa in i morgon och i helgen för kollegan, annars har jag tvättstugan i morgon kväll och ska hinna titta på tre olika lägenheter. 😮‍💨

Inte så många här heller, då jag sover med öppet fönster året runt, xet hävdade att det gick att åka skridskor på sovrumsgolvet, klena poliser ! :D
Det händer att jag blåser med fönen under täcket för att klara av att krypa ner. Jag fryser konstant.

En granne badar så fort det är isfritt vid strandkanten. Visserligen med strand nedanför tomten, så nära hem. Men ändå. Det skulle förstöra hela dagen för mig :rofl:

Det händer att jag blåser med fönen under täcket för att klara av att krypa ner. Jag fryser konstant.

En granne badar så fort det är isfritt vid strandkanten. Visserligen med strand nedanför tomten, så nära hem. Men ändå. Det skulle förstöra hela dagen för mig :rofl:
Där fuskar jag numera o sätter på värmefilten någon timme innan jag ska lägga mig, alt tar ut kudde o täcke o hänger dom över trappräcket i övre hallen. Så är det bara o stänga av o lägga undan den.

Varmvattenflaska! Det använde jag när jag pluggade i Yorkshire, det var skjut och englas fönster och en 'lazy wind' som inte bryr sig om att gå runt utan rakt igenom den. Man såg hur gardinerna fladdrade. Dessutom stängde de av värmen på natten - fråga mig inte varför.

Hemma igen efter ännu ett stekhett städhus! 🥵
Fast to be fair var det egentligen bara vardagsrummet där tonårsdottern stängt in sig med hunden som var olidligt! Resten var normalt.
Jag försökte städa därinne men det gick inte - när jag skulle torka kaklet framför kaminen fick jag ge upp... men ändå igger deras whippet där med nosen nästan kloss mot kaminfönstret, utfläkt som en fisk på tork och bara njuuuter. :D Knäppa djur de där vinthundarna.

Kraschat lite hemma, Helt slut tänt överallt och fått igång båda kamineran. Väntar på att det ska ta sig så jag kan roppa fullt och åka ut och ta in hästarna.
Varit iväg 2 dagar och det känns i kroppen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn