Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick sällskap av en liten fräck sak som satte sig och tvättade sig bredvid där jag satt. 😳

IMG_2888.webp

Funderar på att gå ut i förrådet och kolla om jag har kvar mina fotoramar eller om jag skänkte dem till loppis när jag flyttade. Funderar i så fall på att sätta upp en tavelhylla med foton. Kanske i dag eller i morgon eller fredag eller.... Men vet inte om fotoramarna ens är kvar.

Hittade fotoramarna men glömde tavelhyllan. Nåja, tog med två lådor med andra prylar att kika igenom. Får ju ändå lämna dem sedan.
Höjde medicin i måndags och det känns, är seg och trött mer än vanligt. Skönt med semester även i dag. Jobb på plats i morgon och då ska det installeras förstoringsprogram på datorn och sättas på arm på skärmen. Ser fram emot det. Sedan ledig fredag igen. Jobba måndag på plats, tisdag och onsdag hemma och ledig torsdag och fredag :)

För en katt?!
Herregud vad dyrt det är med försäkringar numera. Jag betalade inte ens det för min häst när jag hade honom tills för tre år sedan.
Det är helt galet! Samtidigt vågar man ju inte vara utan.
Å andra sidan sa en bekant att hon hade fyra katter försäkrade hos ManyPets för mindre än så, men dels är de huskatter och jag frågade inte heller vilken plan hon hade. De har även mängdrabatt.

Jag betalar 170 för en huskatt 60 tkr i veterinärvård
Det känns rätt rimligt, och jag har absolut ingenting emot att lägga till extra för tandvård etc. Den här kommer att täcka det dubbla i vetvård plus en del extra, men hälften av extrat känner jag är onödigt. Typ hjälp med annonsering ifall katten försvinner...?? O_o
Undrar om det har att göra med att jag fyllde i att det var en raskatt och hur mycket han kostade.

För en katt?!
Herregud vad dyrt det är med försäkringar numera. Jag betalade inte ens det för min häst när jag hade honom tills för tre år sedan.
Det verkar variera mycket beroende på ras osv. Jag har alla mina djur försäkrade i Agria. Dyrast är hunden och billigast är shettisen. Haflingern näst dyrast och katten näst billigast (ca 3000 kr/år för honom).

• Gilla
Reactions: Sel
Det är helt galet! Samtidigt vågar man ju inte vara utan.
Å andra sidan sa en bekant att hon hade fyra katter försäkrade hos ManyPets för mindre än så, men dels är de huskatter och jag frågade inte heller vilken plan hon hade. De har även mängdrabatt.
Förstår helt att du inte vågar vara utan, man vet ju aldrig när den behöver användas.

Tur Räv är billig i drift. 😅

Det känns rätt rimligt, och jag har absolut ingenting emot att lägga till extra för tandvård etc. Den här kommer att täcka det dubbla i vetvård plus en del extra, men hälften av extrat känner jag är onödigt. Typ hjälp med annonsering ifall katten försvinner...?? O_o
Undrar om det har att göra med att jag fyllde i att det var en raskatt och hur mycket han kostade.
Valde Lassie just för att de ersätter forl upp till 60 tkr. Men gjorde en avvägning och kom fram till att för mig räcker 60 tkr i veterinärvård.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund