Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avkopplande med en kväll I soffan med älsklingen och katterna och se ikapp en del av Farmen och Torpet efter att ha hållt igång under dagen både henna och stallet 🥰.

Årets första semla och det är godast med te till 😋. De hann stå i kylen i över ett dygn utan att jag kastade mig över den direkt igår em och det tog tio minuter av att njuta av den istället för att glufsa i mig den 😄.

Trött trött trött. Jobbar hemifrån idag tror jag, ska ändå bara läsa in en massa. Dessutom orkar jag inte köra bil. Mår fortfarande lite illa också..

Ska lämna grabben på förskolan om drygt 40 minuter. Hade det inte varit så halt hade jag gått dit.

Min häst, som typ alltid varit frisk och försäkrad i Agria sen födsel ville de ha över 18 000 för per år trots inget livvärde ens. Jag bytte iom sanslösa priset. Det har hänt en del på senaste åren.
Ja
På Simba, min buskatt bytte jag försäkringen från Agria
Han blir 13 i år, aldrig använt den

Det var en helt annan era. ;)
Ja
A2 var en dålig försäkring, tog ingenting i princip. Men pållen hade ingen när jag köpte honom och han var då 15 år, så A2 blev det enda alternativet
Om jag minns rätt, så använde pållen 2 g under sitt 31 åriga liv
När han var inlagd på Ultuna några dagar för tandinfektion. Och när han var inlagd en vecka för svår kolik
Alla andra veterinär besök och klinik, fick jag betala ur egen plånbok
Och han var en olycksfågel...

Min katt brukar vara mycket lydig och väluppfostrad. Uppenbarligen inte klockan 4.30 idag eftersom hon då valde att välta mitt vattenglas. Nu är vardagsrumsbordet väldigt rent och jag har vikt upp mattan för att torka.
Tur för henne så skulle jag ändå upp tidigt men kanske inte riktigt 4.30 :meh:
Nåja, dagens PW är klar så det är ju alltid något.

Min katt brukar vara mycket lydig och väluppfostrad. Uppenbarligen inte klockan 4.30 idag eftersom hon då valde att välta mitt vattenglas. Nu är vardagsrumsbordet väldigt rent och jag har vikt upp mattan för att torka.
Tur för henne så skulle jag ändå upp tidigt men kanske inte riktigt 4.30 :meh:
Nåja, dagens PW är klar så det är ju alltid något.

Det är kul med djur :D

Isis tyckte det var en bra idé att dundra som elefanthjord och leka med sin nya kattmynteleksak strax inban kl 4... :cautious:

Sov ifrån 18- drygt 21 i går. Vaknade till och kollade lite på hockey. Vaknade strax efter sex. (Hade glömt larm på mobilen men hade på på klockradion lite senare.)
Nu har jag ätit macka och druckit en kopp java. Ska strax fylla på.
Blev påmind om hur starkt Linnex är.🫣
Jobb 8-15:30.

Sov ifrån 18- drygt 21 i går. Vaknade till och kollade lite på hockey. Vaknade strax efter sex. (Hade glömt larm på mobilen men hade på på klockradion lite senare.)
Nu har jag ätit macka och druckit en kopp java. Ska strax fylla på.
Blev påmind om hur starkt Linnex är.🫣
Jobb 8-15:30.
Jag fick lära mig det på den hårda vägen, fy fasiken, trodde benet skulle brinna bort

Känner att jag kan alldeles för lite om undercentraler just nu. Får nog kontakta drifttekniker. Då kanske jag iaf har något att göra idag?

Jag fick lära mig det på den hårda vägen, fy fasiken, trodde benet skulle brinna bort
Ja samma här när jag använde det första gången. Då smetade jag på alldeles för mycket så jag trodde också att jag skulle brinna.
I dag har jag ett lager på vaden men ont gör det. Måste köpa en ny burk med hot and cold. Det är mer mänskligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund