Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
ska ut med en vän i morgon.
Så jag tänkte köpa lite nya kläder.
men gud vad det ska vara svårt ibland.
nå väl jag har kläder som funkar i alla fall.

Pratade lite med en granne förut och hen lyckades sätta min dialekt på att jag sa en mening. :eek:
Vissa dialekter är ju rätt enkla :D
Träffade dock en man i jobbet för några veckor sedan som direkt sa att han hörde att jag inte är sörmlänning men inte kunde placera var jag är ifrån egentligen. Det var lite kul, trodde ALLA kände till skånskan, den mest hatade dialekten i Sverige. :D Första och garanterat sista gången jag får höra att någon inte kan placera var jag är ifrån :D

Mår lite bättre nu, skönt!
Så nu klarar jag av att sitta upp i soffan utan att bli yr och illamående.
Har tänkt på flytten idag och ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att jag har en massa saker. En hel del rätt sköra keramikskulptuter som jag ska lyckas få med på ett bra sätt. Måste köpa mängdvis med bubbelplast!

Vissa dialekter är ju rätt enkla :D
Träffade dock en man i jobbet för några veckor sedan som direkt sa att han hörde att jag inte är sörmlänning men inte kunde placera var jag är ifrån egentligen. Det var lite kul, trodde ALLA kände till skånskan, den mest hatade dialekten i Sverige. :D Första och garanterat sista gången jag får höra att någon inte kan placera var jag är ifrån :D
Trode jag pratade "neutralt", tydligen inte :D

Trode jag pratade "neutralt", tydligen inte :D
Finns det någon som pratar neutralt? Min skånska är inte bred alls, men det är ju trots allt en skånsk dialekt. precis så tänker jag om andra dialekter, att det finns neutralare varianter av dialekter, men ändå att man trots allt har någon.

• Gilla
Reactions: Sel
Mår lite bättre nu, skönt!
Så nu klarar jag av att sitta upp i soffan utan att bli yr och illamående.
Har tänkt på flytten idag och ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att jag har en massa saker. En hel del rätt sköra keramikskulptuter som jag ska lyckas få med på ett bra sätt. Måste köpa mängdvis med bubbelplast!
Rusta har papper om du hellre använder det.

Tränat veckans tyngsta pass och är nu heeeelt slut i kroppen. Så skönt!

Kvällens planer består i: Dusch, natta barn, lata mig och äta chips. 😆
Åh, och stänga in hönsen förstås. Gud vad jobbigt att masa sig ut i kylan nu kände jag… 😅🙈
Usch, ja. Jag ska strax ut och ta in hästar. Och sedan ut en gång till lite senare och nattfodra. Vill verkligen mycket hellre stanna kvar på soffan vid brasan :) !

Någonstans runt lunch klarnade det upp och tempen sjönk, så vi fick inte bara se solen i flera timmar utan snön ligger dessutom kvar! Utom på vägarna som hann torka upp istället - perfekt egentligen! Jag hoppas bara det håller i sig och inte börjar regna över natten.
Så underbart med solen alltså, vilken skillnad det gör! Det har verkligen varit så hemskt nedslagande och eländigt här sedan början på det nya året.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund