Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft årets sämsta dag. Glömde mobilen hemma och behövde både gps:en och parkeringsapp då jag skulle till stan i rusningstrafik för att hänga mina tavlor inför utställning.
Mitt i allt detta behövde jag få fatt i en veterinär till katten. Galleristen var snäll och lånade ut telefon och betalade parkeringen.
Väl hemma efter hängning och jobb har jag inte fått hö till hästarna utkört för traktorn hade pajat så jag fick kasta mig iväg för att hämta småbal i hästtransporten.
Nu är katten död och lider inte mer, tavlor på plats, hästarna har fått mat och jag sitter i soffan och gråter.

Haft årets sämsta dag. Glömde mobilen hemma och behövde både gps:en och parkeringsapp då jag skulle till stan i rusningstrafik för att hänga mina tavlor inför utställning.
Mitt i allt detta behövde jag få fatt i en veterinär till katten. Galleristen var snäll och lånade ut telefon och betalade parkeringen.
Väl hemma efter hängning och jobb har jag inte fått hö till hästarna utkört för traktorn hade pajat så jag fick kasta mig iväg för att hämta småbal i hästtransporten.
Nu är katten död och lider inte mer, tavlor på plats, hästarna har fått mat och jag sitter i soffan och gråter.

Men åh.. :cry::heart Jag är så ledsen för din skull.

Gjorde pulled beef i tortillabröd med tillbehör till middag idag. Något av det godaste jag vet :d Har vakat rågbröd och nu sitter jag och läser i väntan på att det är dags att gå ut och kvällsfodra.

image.webp

Jag är så otroligt less på att vara deprimerad, ha noll energi och vara ledsen hela tiden. Det brukar gå upp och ned lite iaf, men sedan nyår har det varit riktigt tufft. Jag hoppas verkligen att flytten kommer göra att den här nedåtspiralen bryts.
Hur som helst ska jag iaf till psykologen imorgon och till läkaren på tisdag.
Jag fattar att det är skitjobbigt men jag är så impad av din självinsikt eller kanske snarare depressionsinsikt!
Det här att du verkar veta att det inte är du, det är den förbannade depressionen som talar och att det liksom inte är dig det är fel på! <3
Jag hajar också att det ligger en kamp bakom, en kamp för att inte låta depressionen föra din talan och även om det kanske inte känns lättare för dig så vill jag ändå säga att det märks så tydligt att du kan skilja på det även om deppsatan lyckas slå ner dig ibland.
Heja dig och jag hoppas också att flytten gör nytta, har du tur så kanske deppsatan missar flyttbilen? :)

Tog en jättevarm lång dusch tidigare i dag. Jösses amalia vad skönt det var. Inte rätt tid att ta långa varma duschar, så jag ber om ursäkt världen. Men jag var inte redo att avsluta efter de där fyra minuter man ska, typ. Behövde mer. Tur det inte händer ofta utan att jag duscha snabbt i vanliga fall. Saknar badkar och varma bad, riktigt varma bad!
Du är inte den enda som saknar långa varma duschar. Mitt hus har en varmvattenberedare på 30 liter. Den räcker till dusch ok jag stänger av medan jag tvålar in mig och masserar in schampot.

Har inte bytt upp mig till större eftersom den jag har fungerar utmärkt. Ironiskt nog har gästhuset en betydligt större beredare. Antaglöigen har det funnits en större härinne också men vid byte var man dumsnål..Eller pank.

Fy så ledsamt 😢

Jag fattar att det är skitjobbigt men jag är så impad av din självinsikt eller kanske snarare depressionsinsikt!
Det här att du verkar veta att det inte är du, det är den förbannade depressionen som talar och att det liksom inte är dig det är fel på! <3
Jag hajar också att det ligger en kamp bakom, en kamp för att inte låta depressionen föra din talan och även om det kanske inte känns lättare för dig så vill jag ändå säga att det märks så tydligt att du kan skilja på det även om deppsatan lyckas slå ner dig ibland.
Heja dig och jag hoppas också att flytten gör nytta, har du tur så kanske deppsatan missar flyttbilen? :)
Tack! ❤️

Det är nog att jag fått gå över fem år i terapi som gör att jag har sjukdomsinsikt, att jag kan skilja det friska från det sjuka. Inte alltid såklart, men för det mesta.
Jag tror definitivt att depressionen hänger med i flytten, men förhoppningsvis blir den lättare att hantera när livet väl är på plats där uppe.

Jag beklagar förlusten 💔

Äntligen hemma. Först en mycket frustrerande dag på hotellet och sedan städhus nu på eftermiddagen.
Vi har alltså fullbelagt hotell och Åttiofem (!) barn i byggnaden! :arghh: 😂 Poolen fick dessutom slut på handdukar redan igår (eftersom nååågon glömt att bygga upp reserv inför skollovet) och har därefter använt våra, och när jag gick hem hade vi bara hundra kvar!
Om inte linneleveransen (som skulle kommit tidigare idag) har dykt upp någon gång ikväll kommer vi att börja dagen helt handdukslösa imorgon. Jättebra! :up::D När vi är fullbelagda går vi igenom runt femhundra handdukar per dag, inte medräknat poolen.
Skumma problem man kan ha!

Jag beklagar så! Lilla kisse. 💔❤️

Du är inte den enda som saknar långa varma duschar. Mitt hus har en varmvattenberedare på 30 liter. Den räcker till dusch ok jag stänger av medan jag tvålar in mig och masserar in schampot.

Har inte bytt upp mig till större eftersom den jag har fungerar utmärkt. Ironiskt nog har gästhuset en betydligt större beredare. Antaglöigen har det funnits en större härinne också men vid byte var man dumsnål..Eller pank.
Det låter inte speciellt roligt för dig, det är inte mycket att röra sig med när man ska duscha. Förstår givetvis att jag inte är den enda som saknar långa varma duschar, det var mitt inlägg inte menat som.

Jag är förkyld och sjuk, men ändå ok. Sambon har en mancold och är alltså döende då jag har så enormt tråkigt 😅 alltså sjuka män, hur kan dom vara så beklämmande dåliga? 😅
Nu var det inte en seriös fråga men jag kände mig manad 😅 Män har faktiskt svagare immunförsvar än kvinnor och får svårare symtom (bl.a. pga. hormonskillnader), vilket en del inte vet om

Men om det behöver jämras så mycket mer är ju en annan sak 😆

Nu var det inte en seriös fråga men jag kände mig manad 😅 Män har faktiskt svagare immunförsvar än kvinnor och får svårare symtom (bl.a. pga. hormonskillnader), vilket en del inte vet om

Men om det behöver jämras så mycket mer är ju en annan sak 😆
Köper helt klart alla förklaringar, det är dock bara min personliga erfarenhet som säger att män generellt blir oerhört mycket klenare sv en vanlig förkylning, att de är betydligt känsligare för en massage osv. Upplever helt klart män som ner smärtkänsligare än kvinnor 🤭

I mitt hus bodde det sex personer med en beredare på 100 l. När mannen kom hem efter jobbet som snickare brukade det bara finnas kallvatten kvar. När jag bodde med ex tog vattnet alltid slut när jag skulle duscha, duschade jag före honom räckte det till oss båda. 🤔

Ska kravla till kojs nu, är helt slut. Lång dag.
Tandisbesöket gick halvbra, eller ja, det som skulle göras blev inte gjort eftersom det inte fungerade som tänkt så jag ska dit på onsdag och göra om det. Har ett stort hål in i ena tanden nu. Och epilepsianfall under det besöket. Nåja bättre lycka på onsdag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund