Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får vi se den färdiga skapelsen sen? Please :love:
IMG_20260219_131023.webp

Redo för första passningen

Nu har jag varit duktig och minglat med konsulter på mässan :up: Tyvärr hann jag inte prata med alla jag hade önskat, då jag måste sitta med grupparbete snart. Men jag fick pratat med de som var högst på listan :)

Det känns extra bra när jag haft en period då jag haft svårt att prata med "främlingar"

Peppar inför min stora vernissage ikväll, är lite nervös.
Har målat naglarna, sminkat mig massor och fixat håret fint, typ lika mycket som inför mitt bröllop. Herregud vad larvig jag är egentligen:bag:😁
Om nån är konstintresserad och befinner sig i Stockholm ikväll så är man välkommen❤️🥂

Du får ursäkta. Det fanns en anledning till att jag själv inte läste, och det var för att jag helt enkelt inte fixar att ta mig igenom engelskan osv. Lite för mycket för min hjärna just nu. Därför avskyr jag när man bara lägger en engelsk text som svar i ett inlägg och brukar hoppa över de inläggen.
Det är inte samma länk men skummade igenom texten och citerade det jag tyckte kunde vara av intresse. Magens påverkan på psyket är väldigt intressant, forskarna hittar "hjärnceller" på flera olika ställen i kroppen förutom magen. Även hjärtat har ett nervsystem, en "hjärna". Det jag kunde läsa så förutom epilepsi så påverkas bl a depressioner, altzheimers, MS och Parkinsson av magen på ett helt annat sätt än vad man tidigare trott.

https://nyheter.ki.se/hjartat-har-en-egen-hjarna

Senast ändrad:
Har målat naglarna, sminkat mig massor och fixat håret fint, typ lika mycket som inför mitt bröllop. Herregud vad larvig jag är egentligen:bag:😁
Om nån är konstintresserad och befinner sig i Stockholm ikväll så är man välkommen❤️🥂
Hade gärna kommit om jag var nere i huset. :)

Åh vad spännande! Var är det?
Oklart om jag skulle hinna, men i såna fall vore det kul!

Jag har satt upp hyllorna och passade på att dammsuga 80 % av lägenheten. sladden tog slut så resten tar jag... snart :D Spionen blev sur tre gånger för att jag flyttade honom från där jag var, han fräser som en katt när han är sur. Jag hytte med fingret åt honom sista gången och bad honom skärpa sig, vid det här laget borde han förstå att han var i vägen, jag tappade tålamodet lite när jag återigen snubblade över honom, vill varken skada honom eller mig själv för att han är en envis gubbe. Hade han kunnat räcka ut tungan åt mig hade han gjort det då! Jag visade återigen var han fick ligga- inte bra nog ;) Nu är han nöjd igen, jag har ställt möblerna på plats och han ligger där han brukar.

Hyllorna, ja det blev snett. Sonen sa "Amen mamma, jag kunde gjort det i sommar när jag kommer!" Jag svarade att jag ju kunde själv och fick då till svar "ja jag ser det" :D :angel:
Namnlösg.webp

Det är inte samma länk men skummade igenom texten och citerade det jag tyckte kunde vara av intresse. Magens påverkan på psyket är väldigt intressant, forskarna hittar "hjärnceller" på flera olika ställen i kroppen förutom magen. Även hjärtat har ett nervsystem, en "hjärna". Det jag kunde läsa så förutom epilepsi så påverkas bl a depressioner, altzheimers, MS och Parkinsson av magen på ett helt annat sätt än vad man tidigare trott.

https://nyheter.ki.se/hjartat-har-en-egen-hjarna
Tack så mycket! :)

Ja magen påverkar kroppen i mycket har jag lärt mig, vet också att ketogen kost finns för epileptiker, men verkar mest fungera för barn med riktig allvarlig epilepsi där just mediciner inte heller verkar fungera. Förhoppningsvis fungerar denna nya medicinen ihop med mina andra två så jag slipper en massa bekymmer. Tyvärr kan den påverka andra mediciner som bensodiazepiner, Oxynorm och en migränmedicin och gör den det för mig får jag byta, eftersom det ju är sömntablett, akutmedicin och anfallsmedicin för mig. aldrig får man vara nöjd! :turd: :p

Vovve är störd av nån aledning. Han hade pinkat där han låg på golvet. I mina klåder. Men avstår tvätt just idag, el för 6 kr. Injget jag kan på¨verka med det tar ändå emot.

Varit en sväng till stan för att proviantera, samt köpa solglasögon. Har alltid haft billiga från macken.
Eftersom jag opererat bägge för starr har ögonen svårare att "blända av". Det blev ett par enkla polariod för en femhundring.

Nu är gästerna snart här och jag har hunnit... mer än jag trodde faktiskt! resten får de antingen leva med eller hjälpa mig med.
Här är ordnat nog för att jag inte ska ha stor ångest i alla fall - jag hann till och med med kryddskåpet! *Prioritera mera!*
Dusch hanns däremot inte med. 😅

Funderar om jag kanske skulle försöka mig på att sätta upp en tavelhylla eller två. Kanske. Jag har nämligen fortfarande inte tagit tag i det. Jag är inte bra på sådant, blir snett och sånt och misslyckat och har ingen skruvdragare och.... ja men en har jag ju satt upp helt utan skruvdragare så kanske.

Fixar lite citronte att trösta mig med under tiden tänker jag.
Du får mäta från golvet eller mäta från taket (vilket som är närmast/enklast) och markera med liten penna. Är det inte betongvägg går det finfint att skruva för hand!
You can do it! :)

Var? Adress menar jag.

Du får mäta från golvet eller mäta från taket (vilket som är närmast/enklast) och markera med liten penna. Är det inte betongvägg går det finfint att skruva för hand!
You can do it! :)
Mäta och mäta... ögonmått är också mätt :D De är uppskruvade, med handkraft, inte så svårt att skruva trots betongvägg, men det kanske inte är det just där. Det blev snett (se annat inlägg) men tja, varför ska det vara rakt när inget annat är det, ens jag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund