Vad gör vi? Del CCXXVII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cairo i sandfärg/beige, Birgitta i puderrosa och Eden i ljusgult. Och så ett par underlakan i typ satin (hoppas på liknande känsla som Birgitta). Allt från Hemtex. Birgitta och Cairo hade jag och sambon, älskar dem :) . Nya sängen är mörkgrön, inkl gaveln, så tror att det blir fint till!

Ja, det borde bli jättefint tillsammans :love:

Hela utomhuset är insvept i dis. Igenmulet och ett par plusgrader. Takdropp och plaskblött i alla skottade gångar.

SMHI lovar att solen ska våga fram under helgen. Hoppas hoppas. Det här jämngråa gör mig dyster.

Lunchat med en vän. På sushin så klart.
IMG_9026.webp

Nu ger jag upp för idag. Fått mycket gjort så kan stänga ner med gott samvete :) Ska ta en promenad med hundarna direkt, sen laga middag och baka lite inför dotterns kalas på söndag.

Så jäkla slut. Torsdagar (och måndagar) är hemska arbetsdagar, sjukt utmanande klasser och så otroligt mycket vallande/parerande/avledning/ katastrofstoppande att det riktiga jobbet liksom knappt hinns med. 😩😭
Min ena kollega (mentor i min klass) är träslöjdslärare och jag fattar inte att hon inte blir ett vrak.

Kom iväg från stallet tillslut och kunde jobba klart hemma i värmen. Nu väntar ett spinningpass och sen en kvällspromenad med hunden.

Inget ovanligt. Genom åren sålde pappa saker som arvingarna slängt för 100 000-tals kronor :D

Det är fortfarande en röra men soffor på mosters stora vindsförråd. Min plan är att vi först tar in någon som kan beräkna hur stor lägenheten är. Verkar som det, när de mätte på mosters tid, mätte på ett annat sätt.

Sedan värderingsman om det är något att spara - massor med grejer till Myrorna och sedan bortskänkes och sedan Myrorna. Efter det fixa med köket. Rejäl flyttstädning.

Vi har haft sex mäklare och det snurrar fortfarande av vilka som sa vad. Tur är att syster har bättre koll på alla. Tre olika hantverkare, en gave offert, en kontaktade oss inte alls och den tredje tyckte inte man skulle göra någonting alls!

Förvirring de luxe.

Sitter i syrummet, arg som ett bi och gråter. Vi rök ihop ordentligt. Jag orkar inte. Funderar seriöst på att flytta.. Samtidigt vill jag inte vara utan min lilla familj. Men det här går ju inte. Det började egentligen efter hans lilla otrohetshistoria..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund