Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mätt och frusen. Borde gå ut och plocka lite på tomten då Norpan springer runt med allt hon hittar och allt är det inte så bra om det kommer i vägen för röjsågen. Tror jag nöjer mig med lite vila ikväll och om jag orkar senare så får jag börja packa upp lådorna jag ställde in i köket.

Hoppas det inte spöregnar i morgon så kanske jag orkar plocka upp lite skräp och sen köra röjsågen. Nu har jag iaf lagt mig en stund under dubbla täcken och med två katter under täcket.

Hemma. Mötet var värt det men nu har jag rejält ont. Och fryser eftersom det var 10 grader och grått. Nåja nu har jag gett mig och katten mat. Hon behöver gå ner lite i vikt så hon får lite mindre portioner. Enligt henne svälter hon till döds.

Det värsta är att jag rev ner duschstången när jag trillade - det är en sån som man liksom skruvar in, inte som sitter fast i väggen. Så nu kan jag inte duscha innan jag dragit fram en stege och skruvat fast den igen.

Tyckte inte det var nödvändigt med närakut. Så behövde inte använda powerbank och sladdar. Men när jag sitter ner gör det rejält ont. Egentligen hade jag tvättid idag men glöm det.

Hemma. Mötet var värt det men nu har jag rejält ont. Och fryser eftersom det var 10 grader och grått. Nåja nu har jag gett mig och katten mat. Hon behöver gå ner lite i vikt så hon får lite mindre portioner. Enligt henne svälter hon till döds.

Det värsta är att jag rev ner duschstången när jag trillade - det är en sån som man liksom skruvar in, inte som sitter fast i väggen. Så nu kan jag inte duscha innan jag dragit fram en stege och skruvat fast den igen.

Tyckte inte det var nödvändigt med närakut. Så behövde inte använda powerbank och sladdar. Men när jag sitter ner gör det rejält ont. Egentligen hade jag tvättid idag men glöm det.
Vill du att jag kommer och hjälper dig?

Vill du att jag kommer och hjälper dig?

Vad gullig du är som frågar :love: men jag fixar det. Du måste tänka på dig själv. Jag har tagit lite panadol och ipren och funderar på att gå och lägga mig och vila en stund. Tack och lov har jag inte lagt undan mitt vinterduntäcke utan kan använda det. Som sagt jag tror jag bara fått en rejäl smäll i mjukdelarna så jag kommer ha ont och vara stel i några dagar. Förhoppningsvis inte alltför många.

Vad gullig du är som frågar :love: men jag fixar det. Du måste tänka på dig själv. Jag har tagit lite panadol och ipren och funderar på att gå och lägga mig och vila en stund. Tack och lov har jag inte lagt undan mitt vinterduntäcke utan kan använda det. Som sagt jag tror jag bara fått en rejäl smäll i mjukdelarna så jag kommer ha ont och vara stel i några dagar. Förhoppningsvis inte alltför många.
Dröj inte för länge om du behöver hjälp, jag åker igen om ett par dagar.

Ligger för övrig själv fortfarande utan att få upp värmen. Tror jag ska kliva upp, koka en stor mugg te och börja packa upp lite från kartongerna i köket. :up:

Fixat dom nya hagarna åt isisarna som dom ska flytta till i morgon på andra sidan skogen. Hagarna är så fina! Helst vill jag ha dom hemma men dom behöver mer bete och det tar bara några minuter att gå genom skogen. Enda problemet just nu är att mitt aggregat är på andra sidan stan och han som har det är seg på att svara när jag kan hämta det :meh:

I min ljudbok har de precis åkt till Peebles i Skottland, för att träffa någon som jobbar på hotell där! :D

Upplösning av bok följt av sänggång är planen. Hoppas få somna tidigare än fyra-femtiden inatt. Det har bara inte kommit några sovtåg senaste nätterna.

Fixat mackor till frukost imorgon bitti då.jag ska iväg tidigt till sjukhuset för en undersökning imorgon bitti. Vill ha så lite som möjligt att fixa då allt tar så lång tid för mig. Sjukresan kommer klockan sju. Får väl se om chauffören fattat att han behöver hjälpa mig från lägenheten och nrt. Det har nog fungerat ungefär hälften av gångerna med sjukresa trots att det alltid är informerat om när jag beställt.

Jag har fått en säng i present av min ena son, kommer från ikea den 23 juni. Ser fram emot det, men hur fasen ska jag kunna sätta ihop den! Jag är SÅ glad och SÅ tacksam mot min unge. Han har fått höra det många gånger i dag! Trots att han avskyr att höra sånt :)

Just nu tar jag en paus i ommöbleringen, tar inte allt i dag men sängen ska in i rätt rum i alla fall. Ska renbädda den sedan också, och så fortsätter jag flytta in andra möblerna på rätt ställe i morgon.

Lakan till min nya 1,40 säng kunde inte köpas på ikea med hemleverans så jag ska kolla på stadsmissionen om de har och på Jysk. Har inte ett enda ju. Nu bära in sängen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund