Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En massa saker stänger i helgen pga hettan. Har sett flera inlägg på facebook. Tror aldrig att jag sett det förut. Till exempel återvinningscentralerna i området och en del loppisar. Bra, tänker jag :up: Jag planerar själv att ta det väldigt lugnt och hade absolut inte tänkt åka till tippen med skräp... 😬

Sitter hemma på.altanen och precis käkat. 23 grader ute nu. Underbart.
Älskar sommaren

Bifogade filer

• 20260626_200030.webp
    20260626_200030.webp
    499,5 KB · Visningar: 40
Pust, den här värmen är inte för mig...

Alla affärer var folktomma och svala men det tog rejält på orken ändå för både mig och barnen med allt som behövde handlas. Sen kom vi hem lagom för att sticka till simskolan. Badet var knökfullt med folk och mängder med ohängda ungar (utan en enda förälder i sikte) som lekte i motionsbanorna, sprutade vatten på simskolebarnen, kastade bollar utan att ha koll på var dom träffade osv. Vi stod ut tio minuter efter att simskolan var slut, så sen åkte vi hem och käkade kvällsmat i soffan. Nu försöker jag få mina barn att somna i denna olidliga värme. Ska bli lika varmt imorgon så tills dess behöver jag koppla in ac:n, annars får vi flytta ner på bottenvåningen. 🥵

Jag har vattnat, och så har jag vattnat en sväng till för säkerhets skull och ställt in rotbevattningen på 15 minuter var 12-e timma istället för var 24-e timma, den var en kanoninvestering. Droppslang fick jag ner i jorden i morots och rödbetslådan igår, här ska inte slösas mer än nödvändigt på vatten trots att jag bor ovanpå en av sveriges största grundvattentäkter.

Poppar Brandsta City släckers VM-låt och tänker att den hade passat himla bra för för ridsporten några år sedan - när Peder fortfarande tävlade Allan (All In)... Yäyä, några textrader behöver modifieras men annars är den ju klockren ju! :angel::idea::laugh:

Senast ändrad:
Vi hittade förresten ett av de mer originella kvarglömda föremålen jag någonsin sett idag...
Ett gammalt kassetband med albumet "Fire in the Kilt"! Det ni, det svänger säkert! :D
Jag undrar vad det är för historia bakom, någon måste ju ha tagit med sig det av en anledning... eller är det kanske en oönskad gåva? Jag hoppas att vi får veta.

Vi hittade förresten ett av de mer originella kvarglömda föremålen jag någonsin sett idag...
Ett gammalt kassetband med albumet "Fire in the Kilt"! Det ni, det svänger säkert! :D
Jag undrar vad det är för historia bakom, någon måste ju ha tagit med sig det av en anledning... eller är det kanske en oönskad gåva? Jag hoppas att vi får veta.

Jag kommer ihåg en incident när jag gick på gymnasiet. En kompis lillebror hittade en låda kassettband på vinden eller nåt, och frågade henne vad det var. "Vi hade såna innan CD-skivor."
Ungen stirrade på henne och utbrast: "A..är du äldre än CD-SKIVAN?!?".

Fy faen vad jag känner mig gammal när jag tänker på det. Kassettband och VHS var min barndom, liksom... :rofl::arghh:

Jag kommer ihåg en incident när jag gick på gymnasiet. En kompis lillebror hittade en låda kassettband på vinden eller nåt, och frågade henne vad det var. "Vi hade såna innan CD-skivor."
Ungen stirrade på henne och utbrast: "A..är du äldre än CD-SKIVAN?!?".

Fy faen vad jag känner mig gammal när jag tänker på det. Kassettband och VHS var min barndom, liksom... :rofl::arghh:
Haha, det blev många sådana historier idag förstås! Som när man fick en bil med radio Och kassetspelare! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund