Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kropp som gått med på en rejäl löputmaning, sommar och sol och sagolik mat! Ibland är det gött att vara männska.
IMG_0857.webp

Vrål-kvavt ute. Fick gå in och svalka mig lite.
Ingen rusning till trädgården direkt. Två personer hittills.. Trist.

Men de är himla fina :). Mor min födde upp en sån korsning och herregud så stor han blev, Oden döpte vi honom till 🥰.
Ja dom blir stora, när man "kommer under skinnet" på dom har man en vän för livet som aldrig sviker, i hagen var han rena plåstret och ville helst gå med mulen på axeln på mig, bonden fattade inte varför jag kunde behandla honom som en lekfull kelig kattunge.

Det blev en liten urladdning i alla fall med lite blixtar och åska. Maaassa regn också.

Jag och min knasiga katt sitter på balkongen och spanar efter fler blixtar. Det bästa hon vet är fyrverkerier så ingen är förvånad över att hon gillar att titta på blixtar också 🙄

Gödslat grästmattan och börjat gräva ett parti som ska grusas upp. Älskar känslan av lätt sommarregn mot kroppen. Men sen började det regna lite väl mycket. Så nu sitter jag och lyssnar på mullret.

Har fikat (Propud milkshake med en espressoshot i, proteinchokladmousse med färska jordgubbar och lite lite grädde - så himla gott!) på balkongen :d . Lite kyligt nu, ska nog flytta in till soffan.

Senast ändrad:
Brr, fryser. Det öste ner här ett tag. Jag låg i sängen och kurade. Katten kom in och ville krypa under täcket vilket hon gör på vintrarna. Det var nästan som jag funderade på vinterdunet. 26 inne 21 ute. Det var kort men intensivt och nu börjar tom solen titta fram lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund