Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla andra får äggröra i sina frukostpåsar, aldrig jagNyss ätit frukostfrallorna jag fick i min frukostkasse från TGTG.
Måste säga att jag är imponerad av hur mycket jag fick för 46 kr. 5 chokladcroissanter, två hotellbakade frukostfrallor, två kokta ägg, massor med äggröra, bacon, prinskorv och potatis. Kokt skinka, leverpastej, två olika ostar, salami, inlagd gurka och skivad tomat. Jag har ätit två gånger idag, vov har glatt mumsat i sig lite och jag har kvar till i morgon med.![]()
Nyss ätit frukostfrallorna jag fick i min frukostkasse från TGTG.
Måste säga att jag är imponerad av hur mycket jag fick för 46 kr. 5 chokladcroissanter, två hotellbakade frukostfrallor, två kokta ägg, massor med äggröra, bacon, prinskorv och potatis. Kokt skinka, leverpastej, två olika ostar, salami, inlagd gurka och skivad tomat. Jag har ätit två gånger idag, vov har glatt mumsat i sig lite och jag har kvar till i morgon med.![]()
Du får ladda ner appen.Var kan man hämta en TGTG påse?
Ja det finns väldigt många duktiga hantverkare som är polska, det var i början när dom kom som dom riktiga skräckexemplen hände och dom var definitivt inga hantverkare utan hade hittat en födkrok hos intet ont anande Svenne banan som inte ställde några frågor men om jobbet kostar en fjärdedel av vad en svensk hantverkare tar i timman bör man nog ana ett och annat.Jag och några av mina vänner har anlitat en polsk entreprenör. Deras jobb är högklassigt. Snabba treviga och gjorde bra jobb. Fanns inget att klaga på. Till skillnad från den svenska lokala firma jag anlitade som mest försökte luras.
Medan de jobbade på uthustaket bodde de i mitt gästhus. De såg att det stod en grill i uthuset och frågade om de fick låna. Klart de fick! Det fanns en påse kol som jag sa de kunde ta. Hade ingen tändvätska men de löste saken. Lånade min kompressor och blåste liv i kolen.![]()
Om det dyker upp en annan sjöfågel med små ungar kan det också fungera, de brukar sno varandras ungar rätt friskt.Fortfarande ingen and-mamma inom synhåll, lyckades inte få mig ut med kanot för att det blåste, har efterlyst hjälp att åka ut med en riktig båt och leta honan, inget svar, pratat med en viltrehab och återförening är enda chansen. Så jag sitter här och glor. Helt tomt. Har gjort i ordning en låda med mat, vatten och en handduk. Om det fortfarande inte finns en mamma i närheten imorgon bitti är det rätt kört. Dumma änder som inte kan räkna in sina barn!![]()
Se till att den inte blir kall, lägg in en flaska varmt vatten inlindad i en handduk så kan den få värme om den behöver och kan flytta sig om det blir för varmt. Vet inte riktigt vad man ska hitta på för mat till en liten, lite sönderriven nate/våtarv i en skål med vatten?Fortfarande ingen and-mamma inom synhåll, lyckades inte få mig ut med kanot för att det blåste, har efterlyst hjälp att åka ut med en riktig båt och leta honan, inget svar, pratat med en viltrehab och återförening är enda chansen. Så jag sitter här och glor. Helt tomt. Har gjort i ordning en låda med mat, vatten och en handduk. Om det fortfarande inte finns en mamma i närheten imorgon bitti är det rätt kört. Dumma änder som inte kan räkna in sina barn!![]()
Jo, jag har suttit i tre timmar och spanat, men ingenting...Om det dyker upp en annan sjöfågel med små ungar kan det också fungera, de brukar sno varandras ungar rätt friskt.![]()
Den är inlindad i en handduk i ett hyfsat varmt badrum, ska ordna en flaska varmt vatten också, tack för tipset! (Sen tänker jag att det känns lite onödigt, i det vilda är den liksom i det kalla havet?) Den har fått lite hackat ägg enligt vad internet rekomenderar som nödmat.Se till att den inte blir kall, lägg in en flaska varmt vatten inlindad i en handduk så kan den få värme om den behöver och kan flytta sig om det blir för varmt. Vet inte riktigt vad man ska hitta på för mat till en liten, lite sönderriven nate/våtarv i en skål med vatten?![]()