Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag också!
Men i år har de dykt mot mig och skrikit och det är läskigt. Gissar att de bara har varnat men har inte varit med om det förut. Så min relation till dom är lite stukad.
Jag förstår absolut att det blir så.

Ibland tror jag att de går i försvar innan det behövs bara för att de är rädda för någon, för att de är så vana vid att människor beter sig illa och skrämmer dem. Och då går det ju över de som inte gör illa dem.

Det är gott! Men jag har andra favoritflingor: Frukostkuddar från Ica, särskilt de ljusa med choklad i.
Ja de är goda de också! Och havrekuddar med jordgubb i. Har inte ätit kalaspuffar på år och dar så blev så sugen i fredags när jag gick förbi så backade tillbaka och kikade, kollade priset, kollade om det fanns bättre alternativ och insåg att jag inte var sugen på nyttiga havrefras utan kalaspuffar... de hamnade i korgen.

Ibland tror jag att de går i försvar innan det behövs bara för att de är rädda för någon, för att de är så vana vid att människor beter sig illa och skrämmer dem. Och då går det ju över de som inte gör illa dem.
Ja det tror jag att det ligger något i.
IMG_0984.webp

Kom just hem efter att ha sett the odyssé med min sister. Jäklar vad bra den är! 👍:love: Alla skådisar är bra och trots tre timmars speltid swishade den förbi i raketfart och höll intresset hela tiden. Min syster grät på slutet - tänker inte spoila, om man kan spoila en 3000 år gammal poesi/berättelse. Och en av världens mest kända klassiska verk.

Åt sedan mycket gott på en bengalisk/indisk restaurang och nu ska jag röja lite här innan en god vän kommer imorgon och hjälper mig med sängen.

Såg dokumentären om Concordia i går och den är sorglig med människors upplevelse och de som inte överlevde. Den fick mig också att fundera på om man får ta hundar med sig på kryssningar. Jag kan inte tänka mig att de ska få sitta i en livbåt när det blir sådan kris, jag kan förstå det "självklara" i människor först när det inte ens är livbåtar till alla. I dag förklarade jag för hundarna att vi aldrig åker på kryssning.

Kom just hem efter att ha sett the odyssé med min sister. Jäklar vad bra den är! 👍:love: Alla skådisar är bra och trots tre timmars speltid swishade den förbi i raketfart och höll intresset hela tiden. Min syster grät på slutet - tänker inte spoila, om man kan spoila en 3000 år gammal poesi/berättelse. Och en av världens mest kända klassiska verk.

Åt sedan mycket gott på en bengalisk/indisk restaurang och nu ska jag röja lite här innan en god vän kommer imorgon och hjälper mig med sängen.
Jag vill verkligen se den, men tre timmar vet jag inte om jag fixar. Gått ut från biografer innan för att filmerna var för långa.
Men kanske ska boka en kantplats och prova..

Vid jobbets kontor har vi måsar på taken. Samma visa varje år: de puffar ungarna ur boet, ungarna kutar runt mellan byggnaderna (där vi måste gå..).

Ungarna tenderar dessutom att komma kutande rakt emot en emellanåt, typ "Men HEEEJ! Kompis! Woho!" - de små rackarna lär ju växa upp och tro att de är nån jävla Hulken, eftersom vi "stora människor" kutar åt andra hållet när de kommer emot oss (för att undvika att deras mamma kommer farande..men det vet väl inte de små..) ! :rofl:

Iaf, så brukar de vuxna måsarna efter ett litet tag lära sig att vi (främst vi som har vår uniform) inte är farliga. Vi undviker eller går rakt förbi ungarna, utan att titta för mycket på dem. Och så lugnar de vuxna ner sig gentemot oss, nöjer sig med att skräna. Sedan är det samma visa kommande år: attack, inlärningskurva, lugna ner sig.

Kommer ihåg ett år, dock. Då var det en kvinna som lät sitt lilla barn plocka upp en måsunge i händerna! Jisses vad jag och kollegan som stod nere på vår innergård hojtade och viftade med händerna åt henne! Det gick bra, men jag är fortfarande lite imponerad över att ungen inte fick en hel flock måsar över sig :nailbiting:

Vid jobbets kontor har vi måsar på taken. Samma visa varje år: de puffar ungarna ur boet, ungarna kutar runt mellan byggnaderna (där vi måste gå..).

Ungarna tenderar dessutom att komma kutande rakt emot en emellanåt, typ "Men HEEEJ! Kompis! Woho!" - de små rackarna lär ju växa upp och tro att de är nån jävla Hulken, eftersom vi "stora människor" kutar åt andra hållet när de kommer emot oss (för att undvika att deras mamma kommer farande..men det vet väl inte de små..) ! :rofl:

Iaf, så brukar de vuxna måsarna efter ett litet tag lära sig att vi (främst vi som har vår uniform) inte är farliga. Vi undviker eller går rakt förbi ungarna, utan att titta för mycket på dem. Och så lugnar de vuxna ner sig gentemot oss, nöjer sig med att skräna. Sedan är det samma visa kommande år: attack, inlärningskurva, lugna ner sig.

Kommer ihåg ett år, dock. Då var det en kvinna som lät sitt lilla barn plocka upp en måsunge i händerna! Jisses vad jag och kollegan som stod nere på vår innergård hojtade och viftade med händerna åt henne! Det gick bra, men jag är fortfarande lite imponerad över att ungen inte fick en hel flock måsar över sig :nailbiting:
Fina djur! <3 De är smarta också även om jag hör många säga att de är dumma. :)

Har måsar på husen där jag bor och vi rör oss ändå fritt trots att de flyger och tjuter omkring oss. Tror de är vana och märker att vi inte dels är rädda och dels inte bryr oss om den längre så de börjar sedan lugna sig och får inte så bråttom bort när någon kommer heller.

Vi har ett andpar som bor på innergården och ofta är i bäcken eller dammen. Men en som bor på bottenplan med uteplats jagar ständigt bort dem och kastar saker mot dem. Jag har skrikit till från balkongen någon gång. Men min PTSD gör att jag inte vågar säga till och gå i konflikt. Tycker så synd om änderna.

Har även många måsar som flyger över här. Är fint att titta på. Uppskattar alla fåglar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund