Väntar på att fotbollsmatchen ska börja. Borde äta något också. Får fundera på vad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kalaspuffar?Väntar på att fotbollsmatchen ska börja. Borde äta något också. Får fundera på vad.
Jaha, det visste jag inte.Varför skulle de inte ha ungar nu? Många fåglar får flera kullar/säsong.
Jag också!Jag tycker om måsar.De är så vackra och smarta! Och till skillnad mot många andra gillar jag ljudet också, finns mycket värre ljud än ett fågelläte.
Kalaspuffar?
Det funderar jag på![]()
Jag förstår absolut att det blir så.Jag också!
Men i år har de dykt mot mig och skrikit och det är läskigt. Gissar att de bara har varnat men har inte varit med om det förut. Så min relation till dom är lite stukad.
Ja de är goda de också! Och havrekuddar med jordgubb i. Har inte ätit kalaspuffar på år och dar så blev så sugen i fredags när jag gick förbi så backade tillbaka och kikade, kollade priset, kollade om det fanns bättre alternativ och insåg att jag inte var sugen på nyttiga havrefras utan kalaspuffar... de hamnade i korgen.Det är gott! Men jag har andra favoritflingor: Frukostkuddar från Ica, särskilt de ljusa med choklad i.
Jag vill verkligen se den, men tre timmar vet jag inte om jag fixar. Gått ut från biografer innan för att filmerna var för långa.Kom just hem efter att ha sett the odyssé med min sister. Jäklar vad bra den är!Alla skådisar är bra och trots tre timmars speltid swishade den förbi i raketfart och höll intresset hela tiden. Min syster grät på slutet - tänker inte spoila, om man kan spoila en 3000 år gammal poesi/berättelse. Och en av världens mest kända klassiska verk.
Åt sedan mycket gott på en bengalisk/indisk restaurang och nu ska jag röja lite här innan en god vän kommer imorgon och hjälper mig med sängen.
Jag förstår absolut att det blir så.
Ibland tror jag att de går i försvar innan det behövs bara för att de är rädda för någon, för att de är så vana vid att människor beter sig illa och skrämmer dem. Och då går det ju över de som inte gör illa dem.
Ja verkligenGömmer mig bakom en skämskudde under VM-finalen - USA är så, i brist på bättre ord, cringe![]()
Fina djur!Vid jobbets kontor har vi måsar på taken. Samma visa varje år: de puffar ungarna ur boet, ungarna kutar runt mellan byggnaderna (där vi måste gå..).
Ungarna tenderar dessutom att komma kutande rakt emot en emellanåt, typ "Men HEEEJ! Kompis! Woho!" - de små rackarna lär ju växa upp och tro att de är nån jävla Hulken, eftersom vi "stora människor" kutar åt andra hållet när de kommer emot oss (för att undvika att deras mamma kommer farande..men det vet väl inte de små..) !
Iaf, så brukar de vuxna måsarna efter ett litet tag lära sig att vi (främst vi som har vår uniform) inte är farliga. Vi undviker eller går rakt förbi ungarna, utan att titta för mycket på dem. Och så lugnar de vuxna ner sig gentemot oss, nöjer sig med att skräna. Sedan är det samma visa kommande år: attack, inlärningskurva, lugna ner sig.
Kommer ihåg ett år, dock. Då var det en kvinna som lät sitt lilla barn plocka upp en måsunge i händerna! Jisses vad jag och kollegan som stod nere på vår innergård hojtade och viftade med händerna åt henne! Det gick bra, men jag är fortfarande lite imponerad över att ungen inte fick en hel flock måsar över sig![]()
Åhh nu blev jag så sugen på fil med kalaspuffar, måste nog inhandlas i veckan. Är som en efterrättKalaspuffar?
Det funderar jag på![]()