Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade jag ärende genom samhället på vägen till stallet och fick se en gammal Ford från 1921, 105 år gammal alltså, wow så häftigt att se! Ägarna var tidstypiskt klädda och tyckte det var kul att jag var nyfiken på den 😁. De själva ville se kanalbåtarna och så fick jag frågan om jag har ICA-butiken då jag kunde en del om båtarna?!? Haha nääää, men varit boende i området i snart 40 år ju (vad gammalt det lät eller 😂). Alltid lika härligt att se kanalbåtarna mötas (idag Wilhelm tham och Juno) och tuta 😁.

Grejat hemma, trotsat blåsten och promenixat med pållan (och hagkompisen) som aktiv vilodag (longerade i alla gångarter igår) och tog ju av flughuvan igår pga regn så idag var ju ögonen lite svullna, stackars lilla pållan 😔.
När sambon kom hem for vi till stan; hämta
upp matvaror på CG och in ett litet varv
innan middag på Leons; första gången sen de öppnade på nya stället 😊.
Folk som ser min gamla Pv från 1961 tittar, pekar,,,, och krockar.:jawdrop: En gammal gubbe blev så till sig att han fortsatte svänga och körde rätt upp i rabatten vid matbutiken och krockade med en stor sten.🙈

Här är det semester och det händer inte mycket :angel:
Jag bor mer eller mindre på verandan och tittar på naturens skiftningar, just nu blåser det så att det går vågor på sjön.
Vårat hösthäckande duvpar ligger på ägg i en björk till fågelhundens stora glädje när han kommer med mat till henne. Duvor kan inte landa smidigt i träd, han liksom krachar in i grenverket och sen hoppar vidare till henne - utflygningarna ser ut som om en Herkules-start :D

Åkte tidigt till stan och beställde medicin, handlade mat och hade telefontid med min vårdkontakt. Satt vid hamnen och pratade i telefon men det är nog finare när det inte är jättegrått ute ☺️

Nu har jag beställt medicin till katten, tvättat och torktumlat plus satt upp krokar och tavlor :up:

Glömde köpa blodpudding, så det får bli leverpastejsmörgås med saltgurka till middag istället tror jag

Var och handlade och kände hur panikångesten började komma. Men jag gav inte upp utan fortsatte handlade, dock i ett väldigt raskt tempo. Kryssade mellan de andra kunderna på ett kanske inte så smidigt sätt, men ut i bilen kom jag med allt jag skulle ha iaf. Där inne fick jag dock en mindre panikattack som jag fick vänta ut innan jag körde hem igen.

Nu sitter jag hemma i soffan och småskakar lite och dricker iste. Mycket nöjd såhär i efterhand att jag inte gav upp inne på affären och sprang ut utan varorna. Hänt det med.

Hemma efter att bokstavligen släpat Dramaten efter mig. Närde ett litet hopp om att hjulet trillat av inne i lägenheten - gick och kollade på busstoppet om det möjligtvis låg på vägen. Så nu får jag väl acceptera att det var 400 kronor borta för vinden. Kul :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39