Men du bli väl inte redlös av ett glas vin?Jag blev plötsligt sugen på ett glas vin. Men det känns inte som det smartaste valet av dryck när man ska fixa räkningar och sånt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du bli väl inte redlös av ett glas vin?Jag blev plötsligt sugen på ett glas vin. Men det känns inte som det smartaste valet av dryck när man ska fixa räkningar och sånt.
Haha kom på nu att jag dricker ju typ alltid vin iofs![]()
Ullkalsonger. Kan det vara något?![]()
Jooodå - det blir SÅ mycket roligare att fixa räkningar då...![]()
Jag dricker alltid vin när jag betalar räkningar!![]()
Vänta till efter!
Nej, men jag är lättpåverkad.Men du bli väl inte redlös av ett glas vin?
no shit!Nej, men jag är lättpåverkad.
Tänk dig en knappelektrod, vilka fungerar som tryckknappar på tex en jacka. Tänk dig sen att man klistrar fast "koppen" över revbenen på en ettkilosbäbis, och försöker trycka fast knappen där. Dom är rätt hårda och tröga att få i även mot mina revben (provade för två veckor sen). Och sen ryckte hon loss koppen, som sitter med rätt bra tejp, när hon kom på att man måste trycka ihop dom innan applicering. Jag fattar inte ens hur man kan tänka tanken att trycka så ner i en liten och känslig bröstkorg, risken att ha sönder något är alldeles för storMen, det låter ju som om den personen är FARLIG för Buketten.
Ny får man vara, men äventyra patientsäkerheten får man definitivt INTE![]()
![]()
![]()
Precis min åsikt också.Ren arogans från personalens sida! De har rätt att vara nya! men inte göra fel. Gör hon fel måste hon dubelkollas! Av komepetent personal.
Nattpersonalen som jobbar idag skulle lyfta det med sin chef när hon går av passet imorgon, det sa hon redan igår. Så vi tar upp det med henne igen när hon börjar sitt skift ikväll. Tar gärna den diskussionen själv med chefen imorgon, är inte särskilt rädd för att det ska skära sig med nån när vi ändå inte är kvar länge till.Ta det högre och skrik. Ni ska kunna känna er trygga när ni går utanför rummet som det är nu. Det finns inga alternativ.
Funkar inte det så säg att ni ringer en tidning eller gör en anmälan direkt. Det brukar sätta eld i arslet på dem.
Som du själv sagt - om man inte vet vad man gör ska man inte jobba med så sköra och små som Buketten.Tänk dig en knappelektrod, vilka fungerar som tryckknappar på tex en jacka. Tänk dig sen att man klistrar fast "koppen" över revbenen på en ettkilosbäbis, och försöker trycka fast knappen där. Dom är rätt hårda och tröga att få i även mot mina revben (provade för två veckor sen). Och sen ryckte hon loss koppen, som sitter med rätt bra tejp, när hon kom på att man måste trycka ihop dom innan applicering. Jag fattar inte ens hur man kan tänka tanken att trycka så ner i en liten och känslig bröstkorg, risken att ha sönder något är alldeles för stor
Precis min åsikt också.
Nattpersonalen som jobbar idag skulle lyfta det med sin chef när hon går av passet imorgon, det sa hon redan igår. Så vi tar upp det med henne igen när hon börjar sitt skift ikväll. Tar gärna den diskussionen själv med chefen imorgon, är inte särskilt rädd för att det ska skära sig med nån när vi ändå inte är kvar länge till.
Dagens sjuksköterska sa klart och tydligt att man INTE ska trycka på några knappar om man inte är säker på vad man gör, direkt till personen det gäller. Så något verkar ha gått fram hela vägen i alla fall (sen om det gick in vet man ju dock inte)
Att vara ny på jobbet? ja och inte veta exakt var saker finns eller vilken kollega som heter vad?Inget har ändrats angående personalen. Den vi inte ville ha här inne jobbar ändå. Motivering "alla har rätt att vara nya på jobbet". Att vi har rätt att frånsäga oss en viss person verkar inte tas hänsyn till (trots att det som sagt finns två-tre uskor på plats, så någon annan borde kunna ta alla planerade grejer i vårt rum). Det spelar liksom ingen roll ifall någon är ny eller inte, men när denne uppenbart inte kan det som behövs får man ju ha en person som går med och hjälper till. Mitt barn ska inte vara försökskanin.
Men nu har vi löst det lite själva genom att vara i hennes rum mest hela tiden, då kan vi ta alla blöjbyten och se att allt funkar. Och nu ligger hon i sängen med sambon tills det är skiftbyte för personalen.
Ja det finns ju rätt många ställen som är bättre lämpade, med mindre ömtåliga patienterSom du själv sagt - om man inte vet vad man gör ska man inte jobba med så sköra och små som Buketten.
Det borde finnas andra mindre ömtåliiga att öva på (dockor?) innan man kliver in och är fumlig med en så liten människa
Grrrrr.....
Skål!Det gick jättefint att betala räkningarna. Skål.
Om och om igen läste jag att du eldade maken...Här eldar maken så att det är minst 147 grader varmt i huset... (maken aka kamin-mannen)
Men varmt och skönt, det är det![]()
Du serDet gick jättefint att betala räkningarna. Skål.
Om och om igen läste jag att du eldade maken...![]()
Himla tur det!
Njae, om jag vore less på han så föredrar jag en vanlig skilsmässa![]()
Undrar vad som skulle vara minst smärtsamt för maken?
Njae, om jag vore less på han så föredrar jag en vanlig skilsmässa![]()