Idag var vi lite sena till förskolan. Vi brukar gå hemifrån 7.30 och det brukar ta ungefär en kvart tills vi är på plats, har hängt in alla saker på hyllorna och kan lämna. Nu var vi lite sena vid starten och glömde dessutom sonens napp, så vi fick vända tillbaks. På väg till förskolan igen var klockan strax innan 8 och.. herregud vilken skillnad i rörelse

Fullt med barn som cyklade förbi, våra barn brukar cykla rätt fritt på sina springcyklar men nu fick de hålla in till kanten och stanna till och från. Fullt med barn på torget som vällde in på F-9 skolan i klungor. Dottern brukar lyfta fötterna och rulla ner för torget som är i nedförsbacke men nu fick de smyga fram mellan de stora barnen och ropade "Vi klarade det!" när de kom fram på andra sidan

Även förskolegården var ganska full när jag tillslut skulle säga hejdå 8.10. Två barn som var ledsna och full fart på de som redan börjat leka. Mina är ganska okomplicerade vid lämning så det gick fint. Men... puh! Jag tror vi ska fortsätta att starta före alla andra fram tills att skolan börjar och vi har en fast tid. Att ha en lugn väg till förskolan och enbart några få barn på plats när vi kommer dit gör verkligen skillnad i tempot och känslan på morgonen.