Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Jag jobbar ju med den här åldern.... Efter ett visst antal svar på "Varför?" så finns det liksom till slut inga fler svar 🤪 :D!

- Jag har ju redan sagt det, älskling. Hundra gånger. Snälla…
- ……
- ……
- Vad gör du?

IMG_2281.gif

Haha! Gud så roligt. Jag har gått och känt mig som en dålig människa idag för att jag har kännt mig så trött på 2 åringen som alla andra tycker är så söt. Men det är ju exakt detta. Vad gör du? Va? Vad är det? Va? Va? Jag förstår. (Det gör han inte)

Haha! Gud så roligt. Jag har gått och känt mig som en dålig människa idag för att jag har kännt mig så trött på 2 åringen som alla andra tycker är så söt. Men det är ju exakt detta. Vad gör du? Va? Vad är det? Va? Va? Jag förstår. (Det gör han inte)

Åh, 2-åringar är det gulligaste som finns. Evolutionen har väl sett till att vi ska stå ut med dem 😅

Idag har Hela familjen kört soptippen, uppstart för handbollen (beställde lag shorts, kortärmad, långärmad, strumpor och långbyxor 1500 kr, hör en mamma sucka om att de är så himla dyrt, hon har inte haft ridbarn hon 🙈) och så avslutade vi med Segersjö! Valpen skötte sig exemplariskt och kan själv, vet allt och ska också barnet var nöjd trotts allt! 😁 vi har ju bara fyra barn så plockade med ett grannbarn också 🙈 jag är så tacksam att barnen (och mannen)gärna hänger med på mina galna upptåg, kvällsmat halv nio här hemma och nu sover alla! Förhoppningsvis hela natten…

Å nej jag förstår att 1500 är mycket pengar men efter 4 klinikbesök med andra sonens ena ponny i sommar känns de som en fis i rymden 🙈

Idag har Hela familjen kört soptippen, uppstart för handbollen (beställde lag shorts, kortärmad, långärmad, strumpor och långbyxor 1500 kr, hör en mamma sucka om att de är så himla dyrt, hon har inte haft ridbarn hon 🙈) och så avslutade vi med Segersjö! Valpen skötte sig exemplariskt och kan själv, vet allt och ska också barnet var nöjd trotts allt! 😁 vi har ju bara fyra barn så plockade med ett grannbarn också 🙈 jag är så tacksam att barnen (och mannen)gärna hänger med på mina galna upptåg, kvällsmat halv nio här hemma och nu sover alla! Förhoppningsvis hela natten…

Å nej jag förstår att 1500 är mycket pengar men efter 4 klinikbesök med andra sonens ena ponny i sommar känns de som en fis i rymden 🙈
Segersjö imorgon? Jag skall dit då.

Hemma efter bröllop, hade med oss vår sex veckor gamla bebis. "ÅH vilken snäll bebis ni har, hon är ju jättenöjd hela tiden!" har jag fått höra kanske 20-30 gånger ikväll... Eh, ja jag har burit och ammat henne nonstop hela kvällen så. Snäll? Så om jag lägger henne i vagnen och hon börjar skrika, är hon inte snäll längre då? Och, följ gärna med hem och ta henne inatt, det blir jättebra det! :D

Fick reda på igår, vid 17, att det är poolspel idag för 8-åringen (verkar vara ngt fel i appen med kallelser). Maken jobbar så får ta med mig treåringarna (som i princip inte kan vara stilla och just nu bara hör det de vill höra) på match. Sovit jättedåligt inatt dessutom!
Blir nog en toppendag 😂

Hemma efter bröllop, hade med oss vår sex veckor gamla bebis. "ÅH vilken snäll bebis ni har, hon är ju jättenöjd hela tiden!" har jag fått höra kanske 20-30 gånger ikväll... Eh, ja jag har burit och ammat henne nonstop hela kvällen så. Snäll? Så om jag lägger henne i vagnen och hon börjar skrika, är hon inte snäll längre då? Och, följ gärna med hem och ta henne inatt, det blir jättebra det! :D
Åh jag hatar det uttrycket! Jag har haft en skrikig och en oskrikig bebis. När folk då kallade lugna lillasyster för just snäll minns jag att jag lackade ur och undrade om de ansåg att storebror hade varit en elak bebis? De flesta insåg orimligheten. Kanske dock inte är en fajt man orkar ta på ett bröllop 😁

Åh jag hatar det uttrycket! Jag har haft en skrikig och en oskrikig bebis. När folk då kallade lugna lillasyster för just snäll minns jag att jag lackade ur och undrade om de ansåg att storebror hade varit en elak bebis? De flesta insåg orimligheten. Kanske dock inte är en fajt man orkar ta på ett bröllop 😁
Har reagerat på samma (och själv hamnat där när jag pratat om mina barn) men försöker använda "enkel" istället.

Mini var en enkel bebis, oftast nöjd, sov hela nätterna och åt bra.

Och även att folk ska berätta för en hur ens bebis är, efter att ha sett henne en liten stund under en liten del av en dag. Jag hade precis kämpat i ett annat rum med missnöjd och skrikig bebis - ammat, burit, vaggat, ammat, burit, vaggat i över en timme. Till slut somnade hon i min famn och när jag kom bärandes på henne in i festlokalen mötte jag en person som sa just det: "Alltså vilken snäll bebis ni har! Hon har ju inte sagt ett pip på hela kvällen!" Jag säger inte att hon är något annat än snäll bara för att hon behöver mycket hjälp med att komma till ro, men just där och då när jag är svettig och ganska slutkörd av att hon varit så missnöjd och svår att trösta, ja då är det jääättefrustrerande att någon ser henne fridfullt sovande i min famn och drar slutsatsen "den där bebisen är bara nöjd hela tiden"!

Tänkte beställa lite kläder till dottern men funderar över str. Hon är 129 nu men hittar bara kläder i antingen 122/128 eller 134/140. Känns som att det antingen blir för litet eller för stort :meh:

Har samma problem med mina två yngsta.
För 6åringen är 110/116 för litet (framförallt på längden, bredden fungerar), 122/128 är för stort.

För snart 8åringen samma sak men en storlek större, 122/128 för litet, 134/140 för stort.

Har samma problem med mina två yngsta.
För 6åringen är 110/116 för litet (framförallt på längden, bredden fungerar), 122/128 är för stort.

För snart 8åringen samma sak men en storlek större, 122/128 för litet, 134/140 för stort.
Ja, det kunde väl ha funnits 130. Det hade varit perfekt. Köper jag 128 så är det urväxt på en kvart, men 134 blir för stort och hon behöver ju kunna använda kläderna nu

Tänkte beställa lite kläder till dottern men funderar över str. Hon är 129 nu men hittar bara kläder i antingen 122/128 eller 134/140. Känns som att det antingen blir för litet eller för stort :meh:
Jag köper hellre lite för stort än urvuxet på en kvart. Tycker det brukar funka bra att försöka undvika dubbelstorlekarna i den här övergången, dvs 134 passar bättre än 134/140. Och så varierar ju storlek och passform kraftigt mellan olika butiker (inom också för den delen, har en nyköpt tjocktröja från Lindex i strl 104 som är exakt lika stor som en ärvd tjocktröja från Lindex i strl 116 😒)

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka