Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Vi har just köpt en 280cm lång garderob. Där ska vi ha sån ordning på kläderna som ännu inte är rätt storlek 😁

det är ett meck!!
Men samtidigt så lyxigt, 7/10 gånger jag tänker att stora sonen behöver något, så finns det redan i lådorna han ärvt ❤️

Man kan ju också hamna i det som mina föräldrar gjorde. Jag och min bror fyller år i februari båda två, med två års mellanrum. Perfekt tänkte mina föräldrar som planerade att min bror skulle ärva mycket av mina kläder.

Jag har alltid varit lång och min bror var väldigt smal och kort fram till äldre tonåren. Sååå han kunde knappt ärva någonting från mig för när mina gamla vinterkläder passade min bror var det sommar och när sommarkläderna passade var det mitt i vintern :laugh:

Vi ska börja ha någon slags "joursystem" på jobbet som innebär att jag behöver jobba till minst 16, 1-2 dagar i veckan. Då kommer jag inte kunna hämta barnen förrän närmare 17-17.30 och jag har sån sjuk ångest över det.
Slutar normalt 15 och hämtar kring 16. Barnen åker till förskola och skola strax efter 07 på morgonen.

Överväger starkt att gå ner i tid och jobba 6 h/dag :cry:

Man kan ju också hamna i det som mina föräldrar gjorde. Jag och min bror fyller år i februari båda två, med två års mellanrum. Perfekt tänkte mina föräldrar som planerade att min bror skulle ärva mycket av mina kläder.

Jag har alltid varit lång och min bror var väldigt smal och kort fram till äldre tonåren. Sååå han kunde knappt ärva någonting från mig för när mina gamla vinterkläder passade min bror var det sommar och när sommarkläderna passade var det mitt i vintern :laugh:

Våra två äldsta barn har inte kunnat ärva mycket av varandra heller. En är född i april och en i oktober så när de var små var ju storlekarna fel på alla säsongsgrejer. Och sen några år tillbaka har den yngre växt ikapp den äldre så de är lika långa och samma skostorlek.

Däremot kan yngsta ärva av sina två syskon, alltid något!

Våra två äldsta barn har inte kunnat ärva mycket av varandra heller. En är född i april och en i oktober så när de var små var ju storlekarna fel på alla säsongsgrejer. Och sen några år tillbaka har den yngre växt ikapp den äldre så de är lika långa och samma skostorlek.

Däremot kan yngsta ärva av sina två syskon, alltid något!
Man får vara glad för det lilla osv 😁

Vi ska börja ha någon slags "joursystem" på jobbet som innebär att jag behöver jobba till minst 16, 1-2 dagar i veckan. Då kommer jag inte kunna hämta barnen förrän närmare 17-17.30 och jag har sån sjuk ångest över det.
Slutar normalt 15 och hämtar kring 16. Barnen åker till förskola och skola strax efter 07 på morgonen.

Överväger starkt att gå ner i tid och jobba 6 h/dag :cry:
Eller så gör barnens pappa det? Känns som jag kommenterar såhär jämt. Förlåt och ingen kritik mot just dig.

Köpte lite regnkläder och sånt på Gekås idag. Hittade inte exakt det jag ville ha, men nära nog. Nu har vi en uppsättning regnkläder hemma och en på förskolan. Passade även på att köpa fodrade vinterskor, fick chansa lite på storleken. Fötterna växer ju de också. Tänkte att det ska gå ner en tjockare strumpa med.
Väl hemma insåg vi att vi hade massor med vinterjackor som svärmor köpt. I och med att vi inte köpt dem själv och fick dem i typ juni/juli hade vi glömt bort dem. Tur att vi inte köpte någon jacka idag!

Jag har lite vånda över nästa vecka. "Måste" stanna länge på jobbet en dag (är ett möte i hälsogrupp på kvällen som jag mer eller mindre måste vara med på), kommer inte vara hemma innan tidigast halv sex. Maken jobbar kväll, så han kan inte hämta. Mina föräldrar har precis, som i timmarna innan, kommit hem från semester så det kan bli tajt att de hämtar också.
Så jag får nog skippa hälsogruppen, med risk för att bli petad helt (jag har stått i kö i över ett år för att vara med). Ska prata med mina föräldrar så löser det sig säkert. Men det känns lite.. Ja, våndigt.

Eller så gör barnens pappa det? Känns som jag kommenterar såhär jämt. Förlåt och ingen kritik mot just dig.
Hjälper inte mig (personligen alltså 😅) och att jag får en timme mindre (minst) 😖, också lite osäkert om min man kan sluta innan 16-16.30 också (han ska precis byta jobb). Tyvärr.

Ska han hämta behöver jag lämna också och vi har ont om parkeringar när man kommer sent så det är ett till stressmoment.
Igår betalade jag 125:- bara för att parkera 🥲

Fy fan, idag berättade en vän till mig att en man som jobbade på våra ungars förskola för drygt ett år sedan har utsatt fyra(!) av barnen för övergrepp. Förskolan har inte gått ut med någon info om det här för oss föräldrar, men mannen är inte kvar på just vår förskola. Känner mig helt kall. Känner att jag behöver prata med mina barn och få veta om de varit med om något, men de är hos sin pappa... Urförbannad om det är så att fsk valt att tysta ner det, inte första gången man väljer en sån strategi istället för kommunikation...

Fy fan, idag berättade en vän till mig att en man som jobbade på våra ungars förskola för drygt ett år sedan har utsatt fyra(!) av barnen för övergrepp. Förskolan har inte gått ut med någon info om det här för oss föräldrar, men mannen är inte kvar på just vår förskola. Känner mig helt kall. Känner att jag behöver prata med mina barn och få veta om de varit med om något, men de är hos sin pappa... Urförbannad om det är så att fsk valt att tysta ner det, inte första gången man väljer en sån strategi istället för kommunikation...
Men fy vad fruktansvärt! ❤️❤️

Vilken mardröm.

Vilken mardröm @FeatherCloud jag kan inte förstå varför sånt tystas ner. Vi har en manlig förskollärare och jag skämdes över min oro över honom i början. Samtidigt hör man ju om flera såna händelser varje år :(

Här kämpas det på. Ganska tungt att vara i tredje trimestern, jobba heltid och ha en tvååring. De äldre är ju enklare, förutom all klädhantering då!

Imorgon Ska jag till kvinnokliniken och planera mitt kejsarsnitt. Planen är att ta bort äggledarna när jag ändå är öppen. Ska bli så skönt att slippa preventivmedel! och tydligen startar äggstockscancer nästan alltid i äggledarna så jag minskar risken att drabbas av det!

En månad kvar tills vi har fyra barn! Galet. Jag som aldrig gillat barn och aldrig skulle skaffa! Haha! Tur förmågan att se in i framtiden inte existerar. Tonårsjag hade varit helt vansinnig.

Vilken mardröm @FeatherCloud jag kan inte förstå varför sånt tystas ner. Vi har en manlig förskollärare och jag skämdes över min oro över honom i början. Samtidigt hör man ju om flera såna händelser varje år :(

Här kämpas det på. Ganska tungt att vara i tredje trimestern, jobba heltid och ha en tvååring. De äldre är ju enklare, förutom all klädhantering då!

Imorgon Ska jag till kvinnokliniken och planera mitt kejsarsnitt. Planen är att ta bort äggledarna när jag ändå är öppen. Ska bli så skönt att slippa preventivmedel! och tydligen startar äggstockscancer nästan alltid i äggledarna så jag minskar risken att drabbas av det!

En månad kvar tills vi har fyra barn! Galet. Jag som aldrig gillat barn och aldrig skulle skaffa! Haha! Tur förmågan att se in i framtiden inte existerar. Tonårsjag hade varit helt vansinnig.
Ja det känns helt surrealistiskt. Nu har jag iallafall fått hit mina barn och kunnat prata lite med storebror. Svårt eftersom barnet tyckte mycket om den här personen och han har såklart aldrig konfronterats med att det finns pedofiler innan. Men det var ett bra samtal och han säger åtminstone att han inte minns att någonting ska ha hänt. Jag hoppas att det inte kommer fram några minnen efter detta heller :crazy:

Du behöver inte oroa dig för förträngda minnen. Hjärnan funkar inte så. Visst kan man få minnesluckor vid svåra trauman men man minns ändå vissa delar, och du hade definitivt märkt ett förändrat beteende efteråt. Är barnen lugna/som vanliga och säger att inget hänt tycker jag du ska känna dig trygg i det

Har du hört något från förskolan om varför de inte informerat?

Det är nästan så jag hade beväpnat mig om jag fått reda på att de lagt locket på.

Har du hört något från förskolan om varför de inte informerat?

Det är nästan så jag hade beväpnat mig om jag fått reda på att de lagt locket på.
Nope, jag har bara fått informationen av den som var föräldrarepresentant när det skedde. Även vid ett annat tillfälle när en visselblåsare fick en annan pedagog avstängd fick vi endast information efter att de som visste mer tryckte på. Jag vet ju inget om hur man agerat för/med de vara barn utsatts men vi andra får aldrig information. Förskolans ledning är tyvärr urusel..

Jag försöker ha allt tålamod i världen med 2-åring som ställer många frågor. Men idag har han verkligen hakat upp sig som en gammal skiva. ”Vad gör du?”, ”vad gör du?”, ”vad gör du?”, ”vad är det?”, ”vad gör du?”, ”vad är det?” utan uppehåll sen han slog upp ögonen i morse.

Nu var vi på promenad med hunden och jag lyssnade till ”nu då?”, nu då?”, ”nu då?”, nu då?”, ”var ska vi?”, ”nu då?” alltså GUD. GIV. MIG. STYRKA 🙈 Det spelar ingen roll hur många gånger man svarar han är okontaktbar. Har han gått sönder? 😅

Jag försöker ha allt tålamod i världen med 2-åring som ställer många frågor. Men idag har han verkligen hakat upp sig som en gammal skiva. ”Vad gör du?”, ”vad gör du?”, ”vad gör du?”, ”vad är det?”, ”vad gör du?”, ”vad är det?” utan uppehåll sen han slog upp ögonen i morse.

Nu var vi på promenad med hunden och jag lyssnade till ”nu då?”, nu då?”, ”nu då?”, nu då?”, ”var ska vi?”, ”nu då?” alltså GUD. GIV. MIG. STYRKA 🙈 Det spelar ingen roll hur många gånger man svarar han är okontaktbar. Har han gått sönder? 😅
Jag jobbar ju med den här åldern.... Efter ett visst antal svar på "Varför?" så finns det liksom till slut inga fler svar 🤪 :D!

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka