En pärs för sonen idag som har svimmat hela tre gånger. Snart sover han och får vila kropp och sinne 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... och sen när båda barnen sover så ångrar man sig och tänker att man inte borde skällt på dom, för dom är ju så sötaBarnen hade toppenkul hos kompisarna och i slutändan blev jag också bjuden på kvällsmat. Trevligt!
Men, det blev sent hem och jag glömde sätta igång värmepumpen på kyla imorse så det är varmt som attan i sovrummet, vilket gör att stora barnet legat och vridit sig i en timme nu utan att somna. Dessutom blev jag arg på dom innan läggdags eftersom de sprang och trampade i högar med blött spackel (av alla saker) som snickarna lämnat efter sig. Sonen gjorde exakt samma sak i förrgår men lärde sig absolut ingenting av det så ikväll var jag inte på humör kände jag... Hatar dessutom när nattningen drar ut på tiden när jag har tusen saker att göra![]()
... och sen när båda barnen sover så ångrar man sig och tänker att man inte borde skällt på dom, för dom är ju så söta![]()
Ja eller hur, man kan vara så irriterad på dem men en sekund efter de somnat tänker jag bara på vilken idiot jag är som alls kan bli sur på så söta ungar.... och sen när båda barnen sover så ångrar man sig och tänker att man inte borde skällt på dom, för dom är ju så söta![]()
Nej men fy vilken hemsk värme!Visa bifogad fil 169973
Det blev varmt, eller är rättare sagt fortfarande varmt.
I skuggan var det lite svalare och med en svag vind så vi överlevde. Idag är det inte rikigt lika varmt men väldigt kvavt och det värmas för rejäla åskoväder i eftermiddag. Ska snart hämta sonen på förskolan, sen ska jag säkra allt i trädgården och balkongen och klä på bilen sitt "hagelskyddstäcke".Nej men fy vilken hemsk värme!
Haha, eller hur! Eller lyssna på någon musik som man själv väljer någonsin.Man kan ju vara mer eller mindre beredd på föräldraskapet, men en sak som jag verkligen INTE var beredd på var hur man absolut inte får sjunga![]()
Det är min sämsta grej med föräldraskapet tror jag! Men jag försöker stå på mig dock, hävdar att jag blir glad av att sjunga och låtsas inte höra när lilla E blir argMan kan ju vara mer eller mindre beredd på föräldraskapet, men en sak som jag verkligen INTE var beredd på var hur man absolut inte får sjunga![]()
Åh inte bara mina barn alltsåMan kan ju vara mer eller mindre beredd på föräldraskapet, men en sak som jag verkligen INTE var beredd på var hur man absolut inte får sjunga![]()
Haha vår dotter säger ibland i bilen att jag ska välja en låt jag gillar. Hälften av gångerna accepteras den jag valt (men absolut inte en till efter det), hälften av gångerna: "NEEEJ inte deeen!!" fast hon aldrig hört låten förut.Haha, eller hur! Eller lyssna på någon musik som man själv väljer någonsin.
Men skrutt dåAnnars blev den här dagen inte riktigt som tänkt då förskolan ringde vid lunchtid och berättade att lillebror R som är 1,5 år hade ramlat från en stol och att det onda inte gick över. Vi och personalen har tidigare skrattat tillsammans åt hur R ständigt ramlar men lika fort är uppe på benen igen, han låter aldrig lite vurpor stoppa honom så det här var helt olikt honom. Vi åker och hämtar en jätteledsen pojke som inte alls kan använda högerarmen, han låter den bara hänga trots att han egentligen är högerhänt. Råkar man röra armen blir han väldigt ledsen. Lyckligtvis är det en matglad ungeså han kunde trots tårarna och smärtan äta en tallrik soppa och lite smörgås i mitt knä på förskolan innan vi packade in honom i bilen och körde till närmaste sjukhus med barnklinik, typ en timme bort.
Vi fick vänta runt 2,5 timmar på akuten, och hann både känna tacksamhet för att vårt ärende inte var så allvarligt, samtidigt som det skar i mig när vi ibland skiftade ställning och R som då fick så ont att han bara grät. Efter senare undersökning, smärtstillande, röntgen av hela armen då det inte gick att avgöra var det onda satt, och nytt läkarsamtal konstaterades att allt såg bra ut på röntgen och att det finns fler saker som kan göra väldigt ont, men i det här skedet får vi avvakta lite. Så nu sover trött och ledsen liten R bredvid mig och vi hoppas så att han vaknar upp imorgon med lite mer rörelseförmåga i armen och mindre smärta.
Åh vännen då. Hoppas det känns bättre imorgon.Annars blev den här dagen inte riktigt som tänkt då förskolan ringde vid lunchtid och berättade att lillebror R som är 1,5 år hade ramlat från en stol och att det onda inte gick över. Vi och personalen har tidigare skrattat tillsammans åt hur R ständigt ramlar men lika fort är uppe på benen igen, han låter aldrig lite vurpor stoppa honom så det här var helt olikt honom. Vi åker och hämtar en jätteledsen pojke som inte alls kan använda högerarmen, han låter den bara hänga trots att han egentligen är högerhänt. Råkar man röra armen blir han väldigt ledsen. Lyckligtvis är det en matglad ungeså han kunde trots tårarna och smärtan äta en tallrik soppa och lite smörgås i mitt knä på förskolan innan vi packade in honom i bilen och körde till närmaste sjukhus med barnklinik, typ en timme bort.
Vi fick vänta runt 2,5 timmar på akuten, och hann både känna tacksamhet för att vårt ärende inte var så allvarligt, samtidigt som det skar i mig när vi ibland skiftade ställning och R som då fick så ont att han bara grät. Efter senare undersökning, smärtstillande, röntgen av hela armen då det inte gick att avgöra var det onda satt, och nytt läkarsamtal konstaterades att allt såg bra ut på röntgen och att det finns fler saker som kan göra väldigt ont, men i det här skedet får vi avvakta lite. Så nu sover trött och ledsen liten R bredvid mig och vi hoppas så att han vaknar upp imorgon med lite mer rörelseförmåga i armen och mindre smärta.