Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Har för övrigt upptäckt att vårt bibliotek har "meröppet", alltså att man har tillgång till biblioteket utanför öppettider efter att ha signerat ett avtal. Det måste jag ordna innan helgen. Tänk vad mysigt att vara på ett stängt bibliotek när det börjar bli mörkt, ha med något fika, en ficklampa och läsa böcker!
Det känns som min stora skräck! Vågar knappt gå till gymmet när inte receptionen är öppen :nailbiting: och då är det ändå dag tid :o

Det känns som min stora skräck! Vågar knappt gå till gymmet när inte receptionen är öppen :nailbiting: och då är det ändå dag tid :o

Haha, jag kanske skulle ha tillagt att vårt bibliotek är väldigt litet och ligger i en lokal som ser ut som en gammal butikslokal med skyltfönster ut mot torget. Med andra ord jag tror inte att det blir varken särskilt mörkt med tanke på belysningen från torget eller att man känner sig särskilt ensam. Du har också överblick över alla tre små rum ganska enkelt.

Men sen å andra sidan är jag inte särskilt mörkrädd heller, eller orolig för att vara själv. Barnen där emot kanske har åsikter, i så fall är det bara att tända upp!

Haha, jag kanske skulle ha tillagt att vårt bibliotek är väldigt litet och ligger i en lokal som ser ut som en gammal butikslokal med skyltfönster ut mot torget. Med andra ord jag tror inte att det blir varken särskilt mörkt med tanke på belysningen från torget eller att man känner sig särskilt ensam. Du har också överblick över alla tre små rum ganska enkelt.

Men sen å andra sidan är jag inte särskilt mörkrädd heller, eller orolig för att vara själv. Barnen där emot kanske har åsikter, i så fall är det bara att tända upp!
Jag är nog lite väl nojig i sådana situationer. Har problem med att tvätta i en gemensam tvättstuga tex

Nyss hemkomna från ca 90 minuter i skogen med bästa vännerna så nu sover Marodören gott. Är rejält tröttande att han vaknar så jäkla tidigt varje morgon men vad kan jag göra åt vad som uppenbarligen är hans dygnsrytm just nu. Den är ju rejält förbättrad från när han var vaken i ett par timmar runt 02 som i vintras.

Låter mysigt :love:

Har för övrigt upptäckt att vårt bibliotek har "meröppet", alltså att man har tillgång till biblioteket utanför öppettider efter att ha signerat ett avtal. Det måste jag ordna innan helgen. Tänk vad mysigt att vara på ett stängt bibliotek när det börjar bli mörkt, ha med något fika, en ficklampa och läsa böcker!
Det har vårt bibliotek också, det är jättebra!

Det har vårt bibliotek också, det är jättebra!

Förstår det! Fattar inte hur jag kan ha missat det tidigare, jag har klagat mer än en gång över att de har stängt hela helgerna förutom några timmar på söndagen då vi ändå äter lunch och sonen ska sova. Vi bor dessutom på några minuters gångavstånd, så det är ju en perfekt syssla på helgen om vädret är dåligt.

Sen kan jag också säga att även om jag älskar att läsa med barnen så kommer jag hoppa ut genom fönstret ikväll om sonen släpar fram den alldeles för långa boken med sopbilar igen. "ÅH VAD KUL, det där är en SIDLASTARE! Det där är en FRONTLASTARE!"

boring-boredom.gif

Har vaccinerat mina ungar mot vattkoppor också. Så skönt att slippa oroa sig för smittan, när sonen var 5 gjorde vi slag i saken eftersom det ju sägs bli värre ju äldre dom är. Känns som sagt som att man tjänar in kostnaden på att slippa vabba.

Sen kan jag också säga att även om jag älskar att läsa med barnen så kommer jag hoppa ut genom fönstret ikväll om sonen släpar fram den alldeles för långa boken med sopbilar igen. "ÅH VAD KUL, det där är en SIDLASTARE! Det där är en FRONTLASTARE!"

Visa bifogad fil 174046
Haha, vi har också en sån bok som tyvärr fortfarande kommer fram ibland om hittar den, den stora boken om stora traktorer! Världens tråkigaste bok!

Sonen hade "jobba jobba jämt" om olika arbetsfordon. Den var tack och lov riktigt härlig att läsa pga toppenöversättning av Lennart Hellsing 😁 Tror jag läst den över 500 gånger, kunde den utantill ett tag :p
Det låter bättre, den här är torr fakta. Ett citat: ”En plog dras bakom traktorn. Metallbladen skär genom marken och vänder upp jorden inför planteringen.” 😴😴

Första skolveckan avklarad. Sonen känns helt plötsligt så stor, men jag kan inte riktigt förstå att han är ett skolbarn.
Nu skulle vi behöva en lugn helg men ist är den proppfull. Vår förening ordnar distriktmästerskap i voltige under helgen. Det är totalt kaos, jag hoppas bara att det inte kommer synas utåt utan bara "bakom kulisserna". Planeringen är/har inte varit styrelsens styrka.

Visa bifogad fil 174046
Igenkänning. Har plöjt alla maskinböcker som finns på bibblan, i sådär 5 år då två av barnen är tokiga i allt som har en motor. Ska tilläggas att i stort sett all fritid består av att meka med våra egna maskiner eller åka med andra familjemedlemmar i traktor, eller åka på alla traktorrace som finns i närheten🫠

Hoppet fanns kvar om det enda barnet som inte delar detta intresse med sina bröder, tills han hade hittat barnens bibel på över 500 sidor som han absolut övertalade oss till att läsa. Några veckor in nu, bara 300 sidor kvar🫡

Tog med tre barn och sover i ett hus med tonåringar! Halv sex kom min 9 åring smygande, hans telefon hade slut på batteri så han frågade vad klockan var. Aha halv sex… tror du de andra vaknar snart?

Hmmm nä 🤣🙈
Funderar på om barnen här hemma någonsin blir sjusovare, en vaknade halv sex, en kvart i sex och en tio i sex 😂 men jag hade redan varit vaken ngn timma, så var redan uppe 😅

Funderar på om barnen här hemma någonsin blir sjusovare, en vaknade halv sex, en kvart i sex och en tio i sex 😂 men jag hade redan varit vaken ngn timma, så var redan uppe 😅
Här vände det på dagen typ. Fast hon skall ta medicin före 10.00 och hon vill inte sova hela dagen heller.

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat