Vad gör vi? Kids edition del 5

Bukefalos 30 år!

Hämtat son med magkramper och en dotter som försökte gömma sig och var helt knäckt över att behöva gå hem och missa förskolans gårdsfest i eftermiddag. Nu har de i varje fall fått en varsin glass och sitter och tittar på Skönheten och odjuret. Ganska mysigt, ändå.

Mina barn ska vara med på sin första skolfotografering idag och jag längtar så efter att få se resultatet! Särskilt eftersom jag själv inte lyckats få en bra bild på dem på kanske tre år.
Skolfoto här med idag. I år tar de inga enskilda bilder, och mitt barn i fsk-klass är jätteledsen. Han har längtat efter att få sin tavla bredvid brorsans foto på väggen😭

Sakta reclaimar vi köket.
Purémaskinen är borta sedan länge. Brezzan och flaskor sedan ett år. Och idag togs nästa steg.
Barnspärrarna är borta - leve barnspärrarna!
Åh, det är härligt! De där barnspärrarna var hemska, glömde dem hela tiden! Jag minns med lycka när vi blev av med Antilopstolarna från ikea och äntligen slapp snubbla på benen på dem vareviga dag.

Skulle gått på en bokcirkel i några veckor.
Vad alla föräldrar borde göra och varför det är så svårt.

Men lagom tills jag beställt och fått hem boken hoppade alla andra deltagare av.
Jag får väl ha en egen cirkel, med katten eller nåt.

Den här helgen har mina barn slagit absolut rekord i att inte lyssna och att glömma allt man ber dom göra. Jag går ständigt och påminner mig om det dom inte är så himla stora men när man frågar "har du gjort x?" efter att först ha påmint fem gånger, barnet svarar "ja", och sen när man kollar så har barnet inte ALLS gjort X. Och så frågar man varför barnet sa ja när det inte var sant så svaras det "ja, men jag trodde liksom att jag hade gjort X..." 🙄😫

Och så yngsta barnets fruktansvärda humör på det. Jag orkar verkligen inte vara pedagogisk och peppig när hon för tusende gången lägger sig raklång på marken och skriker och vägrar gå för att hon är trött och bara tänker rida på någons axlar... Trodde hon var nyss fyllda fem, inte i toddler tantrum-åldern 🙈
(Och ja, jag har eventuellt pms på gång så en hel del av detta är antagligen mitt fel...)

Höstens första förkylning kom riktigt lägligt! Igår gick sonen på långhelg från föris. Nästa tid att passa: tisdag 10.45. Jag har ledigt från jobbet till på lördag, sen jobbar jag inte förrän på tisdag. Så, ingen behöver vabba och ingen behöver sjuka sig från föris. Idag är det strålande sol så vi får slita oss från vår långfrukost och ge oss ut om ett tag men det är verkligen ingen brådska. Skönt! (Extra bonus är att barnet plötsligt , vid snart fyra års ålder, behärskar det där med att fräsa, från ingenstans! Smidigt!)

Liknande trådar

• Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Särintressen hos barn
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Ryggsäck till första klass

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat