Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trivs du bra? Jag kikade lite på en distansutbildning för medicinsk sekreterare, det är väl typ samma fast inte lika brett tror jag? Jag missade ansökan så jag tror jag har bestämt mig för att jobba några år till nu när det ändå blev så.
Trivs jättebra. Läser den på universitet, det är lite bredare än tex Lernias.

Jag vill baka bullar, men det vill inte kroppen :rage:. Jäkla skitugn att inte vara i en vettig arbetshöjd.
Har istället fyllt tvättmaskinen med hjälp av griptången, det var verkligen helt fantastiskt jämfört med att behöva böja sig ner i tvättkorgen samt till maskinens lucka :bow:. Och sen får sambon plocka ur, följt av att vi hjälps åt att hänga upp, det känns som en himla jämställd fördelning :D

Hemma igen. Äntligen! Ingen mer läskig medicin nu. Så skönt att bli tagen på allvar :bow: och läkaren har bekräftat det jag själv märkt, att mitt balanssinnet och koordinationsförmågan inte fungerar som det ska :down: . Remiss skickad för hjärnröntgen inom en vecka efter konsultation med neuro. Jag är livrädd ärligt talat :crazy: men det känns väldigt skönt att bollen är i rullning. Läkaren och min vän sköterskan är underbara och stöttar.
Patientnämnden är rasande :rage: på verksamhetschefen som vägrade mig vård i måndags, skönt att dom tar den striden åt mig just nu :bow: . Jag ska försöka att hålla mig lite lämpligt sysselsatt så jag inte tänker för mycket. Djuren är otroligt bra på det sättet :heart och buke så klart ;)

Hemma igen. Äntligen! Ingen mer läskig medicin nu. Så skönt att bli tagen på allvar :bow: och läkaren har bekräftat det jag själv märkt, att mitt balanssinnet och koordinationsförmågan inte fungerar som det ska :down: . Remiss skickad för hjärnröntgen inom en vecka efter konsultation med neuro. Jag är livrädd ärligt talat :crazy: men det känns väldigt skönt att bollen är i rullning. Läkaren och min vän sköterskan är underbara och stöttar.
Patientnämnden är rasande :rage: på verksamhetschefen som vägrade mig vård i måndags, skönt att dom tar den striden åt mig just nu :bow: . Jag ska försöka att hålla mig lite lämpligt sysselsatt så jag inte tänker för mycket. Djuren är otroligt bra på det sättet :heart och buke så klart ;)
Skönt att du verkar få bra hjälp nu och att dom går vidare och utreder!
Heja patientnämnden!

Go patientnämnden :up: Jag förstår att du är orolig men försök att inte ta ut något i förskott :heart

Jag försöker tvinga mig själv att komma igång... Skriver på ett ärende inför sammanträde i övningssyfte och har blivit tillsagd av läraren att jag inte behöver ta det på så stort allvar, syftet är bara att känna på formalian och hur ett sammanträde går till. I vanliga fall skulle jag leta rätt på minst två forskningsrapporter som stödjer saken och skicka med flera bilagor för att övertyga men nu när jag inte får göra det så blev jag helt ställd... Så varvar att skriva typ en eller två meningar med att kolla buke, fb, nyheterna... Det går väldigt långsamt framåt.

Idag är för övrigt ingen vanlig dag för det är någons födelsedag :love:

Grattis igen käraste vännen @athena_arabians :heart

Jamen men hallå, det hade jag ju helt missat, grattis @athena_arabians ! Hoppas att du får en riktigt härlig födelsedag!

Grattis som faan finaste @athena_arabians massa nomnommat och mys till dig på din dag :love:

Grattis @athena_arabians :love::love:

(Hoppas alla förstår hur rolig jag var nu.)

Stort grattis @athena_arabians
Hoppas du får en bra dag!:)

Grattis på födelsedagen @athena_arabians :banana:

En sådan fuling ,det var ingen tårta som indikerade att du fyller år, men Grattis på din dag @athena_arabians

Stort grattis på din födelsedag @athena_arabians :banana:

Instämmer i gratulationerna @athena_arabians
ina_dance5.gif

Här kan någon inte försöka ha smyg-födelsedag, med så många observanta individer... Stort grattis @athena_arabians !

Må solen skina över dig, dina rosor blomma ymnigt och dina räkor rökas till fulländning. Hoppas att du har och har haft en välförtjänt fantastisk dag!

+ 1 på den!! Grattis bästa @athena_arabians - Kram
Tyvärr hittade jag inga räkor, hoppas det går lika bra med bacon :angel::D

Grattis @athena_arabians! Hoppas dagen varit fin!

Tack så väldigt mycket allihopa! :love: :love: Som @tanten sa, hon hade kurs i fönsterrenovering för mig vilket var ett ypperligt sätt att spendera födelsedagen på :up: Jag kan varmt rekommendera det @Lillgrådis :D Jag och Missia avslutade dagen med att äta rökta räkor (sorry, inget bacon @Scata) och somna på TV-soffan :) Och ja, jag fattade @Anna ;) Jag har väl varit för mycket i Gbg på GHS :rofl:

Jag vet inte var tårtan vid avataren tog vägen, den fanns där förra året! :laugh:

Sådärja, nu har jag fixat biljetter till MFF:s sista match för säsongen :D De släpptes vid 10 och jag köpte biljett till mig, dottern och en kollega. Hoppas att dottern kan gå med, allting med henne är ju lite oklart nu.

Nu är jag hemma och har både hunnit tända i pannan och slänga i en tvättmaskin.

@athena_arabians fick en något annorlunda födelsedag :rofl:

Jag hade inte en susning om att hon fyllde så jag hade bokat in mig på ett "fönsterkul". Fönster är nu urtagna, skrapade, oljade och flera rutor bytta. Och en fönstersmyg nymålad. Också ett sätt att fira :up: :D
:heart Tack för en härlig dag!! :heart

...och som vanligt när man åker från Svärdsjö har man mer med sig hem än man kom dit med. Jag lämnade en halv burk kitt. Kom hem med chiliplanta och fyra chilis. Någon enda gång ska det väl lyckas att komma hem med mindre lass än man kom dit med? :meh:
:D

Tack själv, jag hade jättetrevligt :heart

Det sistnämnda... Det hade varit mer om särbon hade varit här! :rofl:

Varit en sväng på en av lekplatserna i byn. Halva är uppgrävd med lite jordhögar här och var men den andra halvan är intakt. De flesta lekplatserna är så eftersatta så det är skönt att de äntligen tar tag i det! Men här har de flyttat jordhögar i en vecka. Under tiden jag var där, en och en halv timme, käbblade gubbarna om allt möjligt, flyttade två skopor jord och stängde sen av maskinen och tyckte det var lagom att ta lunch (klockan var då halv tolv).
Inga snabbjobbare direkt :rofl:

Varit en sväng på en av lekplatserna i byn. Halva är uppgrävd med lite jordhögar här och var men den andra halvan är intakt. De flesta lekplatserna är så eftersatta så det är skönt att de äntligen tar tag i det! Men här har de flyttat jordhögar i en vecka. Under tiden jag var där, en och en halv timme, käbblade gubbarna om allt möjligt, flyttade två skopor jord och stängde sen av maskinen och tyckte det var lagom att ta lunch (klockan var då halv tolv).
Inga snabbjobbare direkt :rofl:

Åh, har våra lokala fibergrävare flera uppdrag? :) :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
42 903
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 187
Senast: Blyger
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 540