Bukefalos 28 år!

Vad händer med hästen...

Sv: Vad händer med hästen...

Va skönt att ni har hittat felet.
Fortsätt träna och lycka till!!
 
Sv: Vad händer med hästen...

Kul att du hittade just denna tråd.
Jo hästen lever och mår bra, hon är numera såld (1 oktober) och bor hos en annan Bukefalist i slåne.

Vi kämpade på hela våren, bytte stall, red ut mer och det gick bättre och bättre hela tiden.
Hon har inte rest sig på hela sommaren. Visst är hon fortfarande het och stressar lätt upp sig men det är hanterbart.


Berätta, vad gör din häst?

jag är Windys nya matte :love:
Hon är en väldigt speciell och klok dam.
Hon är inte så fullt stressad längre, mer avslappnad.
reser sig inte, det enda är att hon stressar i galoppen nu men hon är så trevlig annars.

Jag skrittar mycket, gör mycket lösgörande övningar, på både ryggan och från marken.
Hon älskar arbeta löst och göra lite olika saker... hitta på bus.
hon e klok och använder sitt huvud till "skit" om man inte aktiverar henne.
Nu har hon stått och vilat en vecka sedan hon blev vaccinerad så idag skall jag rida henne, tror hon kommer tycka det är kanon kul.

Hennes nya sadel passar också, äntligen hittat en som sitter bra på ryggen. :love:

Kram från oss

Vimsan du har gjort ett mycket bra arbete med henne!:love:
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 216
Senast: iNHALE
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 597
Senast: Badger
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 662
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 120
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp