Bukefalos 28 år!

Vad händer med min gamling?

Sv: Vad händer med min gamling?

All heder åt dig som tänker så.
Många tröstkramar.

Tack! Jag hoppas att jag gör rätt. Jag vet att jag gör rätt... Endå så känns det så fruktandsvärt fel...

I tankarna håller jag på att försöka gripa efter halmstrån hela tiden,och tro mig,jag har verkligen brottats med tankarna att jag vill verkligen inte skiljas från honom än,men hur det än blir så blir vovven lidande till slut,och det är det inte värt. Sorgen kommer inte vara lättare varken nu eller sen hur jag än gör,men fattar jag beslutet nu innan han blir riktigt dålig så känns det iallafall lite bättre i hjärtat.

I framtiden kommer jag inse att jag verkligen gjorde rätt,att jag höll mitt löfte till honom att jag aldrig skulle låta han lida eller tyna bort,men nu känns det som sagt så fruktandsvärt fel. Det gör så ont i hjärtat att jag mår illa,tårarna bara rinner helt okontrollerat...

Han är ju så pigg och glad,förutom hostan. Kanske försvinner den om han blir behandlad mot hjärtat och vätskedrivade mot lungödemet,men hur man än vrider och vänder så har han (antagligen) fortfarande en stor och snabbväxande tumör vid levern. Vi kanske skulle kunna få en stund till,men till vilket pris?

Han är en omplacering som jag tog över när han var 10 månader. Han var i mycket dåligt skick psykiskt och fysiskt,sakta byggde vi upp allt,och han ska inte behöva hamna i det stadiet igen,han har varit en lycklig hund (hoppas jag) i dessa 8 år jag haft honom,och så ska han få avsluta sina dagar också,stark,glad,och lycklig!
 
Sv: Vad händer med min gamling?

När du lägger upp det så...men det var inte vad som stod i första inlägget :)
 
Sv: Vad händer med min gamling?

Tack! Jag hoppas att jag gör rätt. Jag vet att jag gör rätt... Endå så känns det så fruktandsvärt fel...

Han är en omplacering som jag tog över när han var 10 månader. Han var i mycket dåligt skick psykiskt och fysiskt,sakta byggde vi upp allt,och han ska inte behöva hamna i det stadiet igen,han har varit en lycklig hund (hoppas jag) i dessa 8 år jag haft honom,och så ska han få avsluta sina dagar också,stark,glad,och lycklig!

Du gör rätt som förbereder dig för det värsta så du klarar av att ta beslutet om det blir nödvändigt. Så tänker jag på dig och hoppas att det inte ska vara fullt så illa som du tror.
 
Sv: Vad händer med min gamling?

Med den diagnosen som hunden verkar ha, både med hjärta och ev tumör så tycker inte jag att TS gör fel i att välja avlivning. Det kommer inte precis bli bättre för hunden.
Onödigt i mitt tycke att säga att avlivning är onödigt när TS uppenbarligen är ledsen över det och inte gör nåt fel i att tänka i de banorna.
 
Sv: Vad händer med min gamling?

Har inte sagt att den är onödig !!...Var o en gör väl som dom själva vill...jag bara undrar varför om hunden idag är som den var innan den hosta för en vecka sen..
 
Sv: Vad händer med min gamling?

Fast i första inlägget hade ju inte Fibusen varit hos veterinären.

Och inte heller funderat på avlivning..

Martha, även om hunden inte hade blivit sämmre än när jag skrev första inlägget så skulle jag iallafall ta bort honom om det visade sig att han hade en stor tumör i magen som växer snabbt och trycker på andra organ,ser fortfarande ingen anledning till att vänta tills han blir riktigt dålig...

Djuren har förmånen att få avsluta i tid,till skillnad från oss människor,och den förmånen tänker jag ge honom i fall det krävs..
 
Sv: Vad händer med min gamling?

Jag är också alldeles tårögd när jag läser din tråd och jag beklagar verkligen att ni behöver gå igenom det här. Samtidigt är jag otroligt imponerad över att du kan hålla din vovves bästa i åtanke trots att det är tungt och du ska ha all heder för att du gör det!
 
Sv: Vad händer med min gamling?

Jag känner verkligen med dig. Alla de där "om" och "kanske". Man vill ju bara få ha dem kvar men utan dessa förhatliga sjukdomarna :cry:
Jag ska tänka på er idag.

Kramar om.
 
Sv: Vad händer med min gamling?

Tack för alla kramar.

Jag tror vi fick till våran (antagligen) sista tid fint,i går åkte jag runt i halva byn i jakt på grillad kyckling till middag så han skulle få smaka,för det är det bästa han vet. I sista affären jag var in i fanns det EN kvar,vilket tur!

Slutade med att matte och husse knappt fick någon kyckling alls.

Sen myste vi massor och han fick sova i sängen i natt under täcket,och nu på morgonen har han fått sovmorgon. Nu ska han snart få lyxfrukost i form av en burkmat,sen blir det en promenad i vårsolen innan det är dags att åka.

Jag tog även några bilder i går,och på med lite fingerfärg på tassen,så nu är hans tassavtryck förevigat på ett fint papper.

10.45 ska vi vara inne. Så runt 2 timmar kvar bara. Jag börjar må riktigt illa,och sorgen tar tag i mig totalt. Jag förstår inte hur jag ska kunna fixa det här....I går kväll kände jag mig stark och nöjd,som om jag hade accepterat att det var så här nu. Nu tvekar jag igen,velar,tänker.. Tänk om... Men....Fast...

Tårarna rinner och jag har en stor elak klump i magen.

Jag ber att det inte ska vara något där,men innerst inne så är jag så gott som helt säker på att det är kört.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad händer med min gamling?

Kan inte annat än beklaga:cry:.. Jättejobbigt för er, men ni spar hunden ifrån att tyna bort långsamt, all heder åt er:love:
 
Sv: Vad händer med min gamling?

Jag hoppas att allt ändå gick så bra som det kunde idag, att det blev en bra sista stund för er.
Tänker på dig!
 
Sv: Vad händer med min gamling?

Skickar massor med styrkekramar, det låter som ni haft det fint :love:

Är kanske snart där jag med, tårarna trillar när jag läser det du skriver, hoppas jag kan vara lika stark som du då :cry:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 667
Kropp & Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont...
2
Svar
25
· Visningar
2 627
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 455
Senast: Kiwifrukt
·
Katthälsa Sedan två dagar tillbaka har vår 18-veckors kattunge varit loj. Hon har inte lekt, mest sovit och då dragit sig undan, ätit och druckit...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 967
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp