Bukefalos 28 år!

Vad händer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit fram till några insikter. Detta skriver jag inte för någon annans skull än min.
Jag har lovat mig själv att aldrig mer skriva på internet påverkad av alkohol eller någon annan substans. Det kommer inte att gynna mig eller någon annan.
Det är slut med det.
Jag ska ta mina mediciner varje dag utan undanflykter.

Idag har jag tränat på att säga nej. Rollspel med min behandlare. Mycket givande och svårare än det låter. Och efter det varit på ett givande AA möte.
Så tacksam för att få denna möjligheten. Jag kan inte med ord beskriva den tacksamheten jag känner inom mig just nu ❤️
 

Känns som rätt beslut att vara hemma. Visst det gick upp och ned. Men samtidigt jag klarade det. Inte utan att bli ledsen men ändå!

Jag tänkte på en grej som jag inte minns vem det var som sa eller om någon här skrev det?
Hur som helst så tänkte jag på det igår.
Att inte sorg ska vara en anledning till att dricka. Min pappa skulle nog inte bli glad om han visste att hans dotter drack pga att hon var ledsen över att han gått bort.
Nej han skulle säga ta en kaffe istället.
Eller jag vet inte vad han skulle säga.
Jag har tänkt mycket på honom igår. Varför allt blev som det blev. Jag vet inte och kommer nog aldrig att veta det. Och nånstans måste jag lära mig att acceptera det som varit.
 
Trött på mig själv. Får sug lite då och då. Outhärdligt. Stressande. Sorgligt. Trots medicin. Trots att jag ändå mår ok. Varför?
VARFÖR :arghh:
När ska jag få dricka ett litet glas.
Svar ALDRIG! Inte nu och inte sen så snälla människa SLÄPP DET!!!!

För att det är en sjukdom, som är svår att bli av med ❤️
Man får acceptera att suget finns kvar där, men man lär sig hantera det bättre och det minskar med tiden.

Kämpa! KRAM ❤️
 
Känns hemskt 😞 alla mina vänner har lämnat mig, min släkt. Allihopa.
Fast har de verkligen det, alltså på riktigt?

Eller är de "bara" upptagna med att umgås med andra släktingar/vänner just nu?

Att känna sig ensam är aldrig kul, men man bör akta sig lite för att sjunka alltför långt ner i självömkansträsket.
Det är väldigt enkelt för en del att dras in i spiralen och fortsätta sjunka ner i ältandet "alla har övergett mig, ingen tycker om mig" och det kan vara svårt att ta sig ur.
 
Alltid jag som måste ta kontakt. Ingen frågar mig hur jag mår. Ingen bryr sig.
Har tappat så många och nu tappar jag resten snart också.
Jag är väl en hemsk människa som ingen tycker om.
 
Några jag litade på. Som var min familj. Visade ett annat ansikte. Jag tar ingen skit. Inte mer. Bättre jag är själv.
Känns inte bra alls. Inget känns bra men det är så det är.
 
Men visst så här är det kanske för alla människor.
Annandagsmelankoli kallas det i min familj. Jag tycker att det bästa är om man lyckas bejaka det lite. Man gör det man måste, och sen kan man kura insvept i en filk och kolla serier och dricka te. Äta lite godis.

Men absolut inte tolka känsla som att det är kris och panik och livet är skit. För annandagsmelankoli handlar inte om det.
 
Några jag litade på. Som var min familj. Visade ett annat ansikte. Jag tar ingen skit. Inte mer. Bättre jag är själv.
Känns inte bra alls. Inget känns bra men det är så det är.
Vad har hänt? Det du beskrev om att det mest är du som hör av dig, låter inte riktigt som det, så jag antar att du menar något annat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 630
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 616
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 131
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp