Vad har ni för försäkring på era hästar? Agria,if?

Sv: Vad har ni för försäkring på era hästar? Agria,if?

Jag hade inte brytt mig om premien blivit högre när jag bytte från Agria till Sveland, men den blev faktiskt lägre! Sveland har ju lägre premie efter skadefria år, jag gick ju miste om den premiesänkningen pga att jag utnyttjade försäkringen. Men trots högsta premien i Sveland så är den lägre än i Agria i allafall.
 
Sv: Vad har ni för försäkring på era hästar? Agria,if?

har den ena i Folksam och den andra i If. Den första var försäkrat i Folksam när jag köpte henne och jag vill inte byta bolag. Den andra färsäkrade jag i If för de hade de klart bästa premierna när det gällde den hästen. (var oförsäkrad när jag köpte henne)
Har aldrig behövt använda någon av hästarnas försäkringar. Den ena fick ett sår som behövde sys i höstas, men med resekostnaden borttagen kom jag inte över självrisken, så jag har ingen åsikt om vilket bolag som är bättre/bäst.
De är båda A:1 försäkrade (veterinärvård + liv)
 
Sv: Vad har ni för försäkring på era hästar? Agria,if?

Jag tog över den befintliga försäkringen från förra ägaren när jag köpte mitt halvblod för 2,½ årsedan. Har Agria, A1 veterinärvård 60.000 och A1 liv 10.000, samt Agria Extra (dolda fel).
Och jag tycker det har funkat bra hitintills :) Blev bra nervös när dem gick ut med att dem bara ersatte 12.000 för hältor och rörelsestörningar per försäkringsår, men om jag förstått rätt så hästar som har Agria Extra ersätts nu med 30.000 kr.
Nu har min häst hållit sig ganska frisk, har bara besökt klinik 3 ggr då vi skulle försöka reda ut hans shivering, men det var inga klagomål från Agrias sida när vi i princip vände ut och in på hästen med böjprov, longering, ridprov, röntgen av hela hästen, fysioterapeuter o.s.v.
Och direktregleringarna har funkat bra och dem gånger jag varit i kontakt med Agria per telefon för frågor o.s.v tycker jag dem varit väldigt tillmötesgående :)
 
Sv: Vad har ni för försäkring på era hästar? Agria,if?

Jag håller på med försäkringshistorier till ena hästen i dagsläget. Hon är en gammal dam försökrad i if. De är tillmötesgående och mycket (!!!) trevliga när jag pratar med dem. Pengarna trillar in samma dag eller dagen efter när jag har begärt in för räkningar. Ringde även bolaget när jag skulle åka akut till klinik för att se att allt var grönt trots gammal häst och hela den biten och har som sagt inga problem alls. Mycket nöjd med deras service!

Dock har mamma haft bekymmer med dem i byggföretaget men som sagt, till hästen är jag nöjd.

Agria rekommenderar jag inte alls. Dessa hade vi problem med på en tidigare häst där och vi upplevde dem som snåla och långsamma.
 
Sv: Vad har ni för försäkring på era hästar? Agria,if?

*KL*

Nuvarande häst är försäkrad i Agria. Han var försäkrad där när jag köpte honom som 2 åring. Fram till nu, nio år senare, har jag bara behövt kontakta dem när jag velat höja försäkringsbeloppet p g a att han blivit äldre och "mer och mer ridhäst". Har inte varit några problem.

Har aldrig behövt utnyttja hans försäkring tidigare, men nu kommer det att bli så... 1/3 fick han nämligen fång. Eftersom han är långt ifrån färdigbehandlad så har jag inte skickat in någon skadeanmälan till Agria ännu. MEN jag hade några försäkringsrelaterade frågor och upptäckte då att de har en chatt på sin hemsida. Supersmidigt - tog mig mindre än fem minuter att få svar på mina frågor! :bow:

Anna - som avskyr telefonköer
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 732
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 089
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
32 063
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och...
2
Svar
36
· Visningar
4 786
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp