Bukefalos 28 år!

Vad har ni till fläskpannkakan egentligen?

Jag har två problem med ugnspannkaka/fläskpannkaka. För det första fastnar alltid pannkakan i formen och sedan blir kakan inte "tjock" utan på sin höjd ngn cm. Ska det vara så? Eller har ni några tips?
 
Jag gor tjocka ungspankakor da familjen gillar det battre. Jag har helt enkelt en lite mindre form sa det blir mycket smet i formen. I stallet for platen har jag en stor glas form. Det ar dock viktigt att den far sta en stund efter att man tar ut den ur ugnen da.
 
Jag har alltid lingonsylt blandat med grädde (inga mängder men någon matsked) mor och far har alltid smör och lingonsylt (skåningar) syrran har hallonsylt... Ryser av bara tanken!!:yuck:
 
Jag tycker om fläskpannkaka, redig mat som är enkel att göra. Äter gärna med lingonsylt men sen är det stopp.
Men så läser jag om dessa människor som äter den med glass? Hur vidrigt är inte det? Syrran bad om jordgubbssylt till, vilket hon kunde glömma (sjukt schysst syrra).
Men hur är ni som äter fläskpannkakan med söt till skapta? Hur kan ni begå sådana hemskheter?

Fast lingonsylt är väl också sött??
 
Rårörda lingon eller lingonsylt. Min kille vill ha keso till och även jag har börjat äta det, inte så tokigt.
 
På den tiden jag åt fläskpannkaka ville jag ha lingonsylt och morot (riven eller bitar) till.
 
Min lillebror åt ketchup på ugnspannkakan när vi var små! :yuck:

Iofs så åt han ketchup på allt. Kalvsylta med ketchup,fläskkotlett med ketchup,kalops och ketchup. :crazy::confused:
 
Jordgubb, hallon eller hjortronsylt till fläskpannkaka, eventuellt lite smör också. Inte lingon :yuck:
Och det ska vara fläsk i inte bacon.
 
Kul att det är någon mer än jag som äter äppelmos till ugnspannkakan/fläskpannkakan :p . Själv kör jag bacon i istället för fläsk, och gör dessutom ett lchf-recept (trots jag inte äter lchf), då den blir tjockare, kompaktare och smakar precis lika gott om inte godare än "vanlig" ugnspannkaka.
 
Mäh, ingen har sagt socker? Tjockpannkaka ska ha lite strösocker som tillbehör och iskall lättmjölk.

Sylt, herrejissses. Förstöra god mat med massa klet :wtf:
 
Är det bara en ugnspannkaka, utan kött i, så kan jag acceptera diverse variationer i tillbehör men om det är fläskpannkaka så är det rårörda lingon till och därmed basta. :p
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
1 940
Senast: Unafraid
·
Tjatter Richard III var den siste engelske kung som dog på slagfältet. Hans död gjorde slut på det blodiga Rosornas krig och – säger vi nu –...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
15 138
Senast: Emtherlia
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 205
Senast: mackan
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 606
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp