Bukefalos 28 år!

Vad har ni till fläskpannkakan egentligen?

Jag tycker om fläskpannkaka, redig mat som är enkel att göra. Äter gärna med lingonsylt men sen är det stopp.
Men så läser jag om dessa människor som äter den med glass? Hur vidrigt är inte det? Syrran bad om jordgubbssylt till, vilket hon kunde glömma (sjukt schysst syrra).
Men hur är ni som äter fläskpannkakan med söt till skapta? Hur kan ni begå sådana hemskheter?

(även ni andra får gärna svara på vad ni äter till och förfasas över tanken på fläskpannkaka och glass)

Keso och lingonsylt ska de vara
 
Lingonsylt. Det måste vara lingonsylt. Men resten av familjen äter den med sirap. :wtf: Alltid föremål för diskussion.
 
Kan man göra fläskpannkaka klockan 22.30 på kvällen utan att anses vara knäpp i huvudet? Jag blir ju sugen juuu! Och så många goda kombinationer som föreslås! Dock inte jordgubbssylt och kaviar. :yuck:
 
Jag tycker om fläskpannkaka, redig mat som är enkel att göra. Äter gärna med lingonsylt men sen är det stopp.
Men så läser jag om dessa människor som äter den med glass? Hur vidrigt är inte det? Syrran bad om jordgubbssylt till, vilket hon kunde glömma (sjukt schysst syrra).
Men hur är ni som äter fläskpannkakan med söt till skapta? Hur kan ni begå sådana hemskheter?

(även ni andra får gärna svara på vad ni äter till och förfasas över tanken på fläskpannkaka och glass)

Äter den med smörbrunn, lite extra salt och hemmagjord hallon-eller hjortronsylt ( eller en klick av vardera!) Rivna morötter vill jag ha till
 
Da flaskpankaka ar yngste sonens favorit ratt over allt annat:confused: gor jag alltid det nar han kommer. Den ates med en klick smor eller mojligen lingonsylt.

Appropa konstiga smaker. Nar jag lag pa BB och yngste telningen var fodd kom Maken och de tva aldre sonerna pa besok ... Gossarna berattade HUR mycket battre mat pappa lagade :confused: Det var det godaste de nagonsin atit. Blodpudding med apelsin marmelad ... och sill:yuck: :wtf:

Och det ar orsaken att jag lagar mat i var familj ... och Maken stadar kok. ;)
 
Da flaskpankaka ar yngste sonens favorit ratt over allt annat:confused: gor jag alltid det nar han kommer. Den ates med en klick smor eller mojligen lingonsylt.

Appropa konstiga smaker. Nar jag lag pa BB och yngste telningen var fodd kom Maken och de tva aldre sonerna pa besok ... Gossarna berattade HUR mycket battre mat pappa lagade :confused: Det var det godaste de nagonsin atit. Blodpudding med apelsin marmelad ... och sill:yuck: :wtf:

Och det ar orsaken att jag lagar mat i var familj ... och Maken stadar kok. ;)
Du skämtar :nailbiting:
 
Men herre gud! Stackars barn. Deras smaklökar blev nog svårt chockskadade :(
 
På fläskpannkaka är det Lingonsylt och strimlad sallad och ibland hackad gul lök som gäller.

Så kan man göra vanlig äggakaka (utan fläsk) och då kan man ha t ex rökröra, laxröra eller kaviarröra på.
 
lingonsnylt eller rosenkvittenmos, sallad lite lök och knäckebröd med ost på och lite wasabi i mellan om det finns hemma:love:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
1 940
Senast: Unafraid
·
Tjatter Richard III var den siste engelske kung som dog på slagfältet. Hans död gjorde slut på det blodiga Rosornas krig och – säger vi nu –...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
15 134
Senast: Emtherlia
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 203
Senast: mackan
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 606
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp