Vad heter det?

Mina armar är väldigt långa.
Jag har mätt (tro det eller inte) och har ovanligt långa underarmar. Skälet till att man mätte var att jag var frisk försöksperson i något slags studie med bentäthetsmätning.

För att inte tala om att alla klädtillverkare syr på för korta ärmar på tröjorna.
Förvånar mig inte ett dugg!
Jag tror skälet var att de ville kolla hur långa armar primaterna har nu för tiden.... :p
 
Ja.
Helt klart.
Jag tävlar med schimpanserna.
Du har bara, vad min saliga mor kallade, inackorderinsgsarmar. Alltså sådana som behövdes för att nå maten när en inackordering sattes på undantag längst ut på hörnet av matbordet.
(Yep. Inte nog med att jag är gammal, jag är sladdunge också så mina föräldrar hade varit uuurgamla om de levt.)
 
Vi får alla se till att mäta.
Gällande mina så är det skelettlängden som är mätt men jag närmar mig presenil demens och kommer inte ihåg men vi kan starta en mätning, kanske? Den med längst underarmar får alla pralinerna?
Hrm...Armbåge till längsta finger? 45 cm.

Kan vi inte ha en dito med längsta underbenen istället?
Då vinner jag.
*ridstövlar var dyrt* *stödstrumpor slutar mitt på vaden*

/tanten - "högt kluven"
 
Aln = underarm, från armbåge till fingerspets i äldre tid 59,5 cm
Famn = från fingerspets till fingerspets i äldre tid 178 cm
Perfekta proportioner (da Vinci) - famnmått lika med kroppslängd

Mitt alne mått är 51 cm, famnmått 188,5 cm och kroppslängd 189 cm så jag stämmer med da Vincis vitruvianske man men inte med vikingamännen :)
 
Apropå kossor och "ko-lugn", den som myntade det uttrycket hade aldrig sett mig och vissa kossor som sätter en ära i att först jaga ikapp mig (sen vi retats lite) :angel: och sen försöka "spetsa" mig på hornen. :eek: :D Alla djur har humor. :bump: :D
 
Förresten säger jag Näjje!
Å det bestämdaste. Om det mesta. Enklast så. Och ifall jag skulle ändra mig, så blir folk i regel glada. För de brukar ju fråga; visst vill du väl ha en kopp kaffe, följa med på Ikea, gå på bio med migå? Näjje! :rage: Å då blir de ju skitglada när man hänger på. :love: Det är ju bra. Om man nu inte fått frågan; Vill du ha sista biten mörk choklad, om inte så tar jag den!? Näjje. Och så plötsligt vill man ju såklart ha den. :sneaky: Då kanske hen inte blir så himla skitglad när jag hugger den och nästan fingrarna på hen med. :nailbiting: Men å andra sidan så uppväger ju min skadeglädje det hela med råge, och det ska ju inte föraktas. :devil: He he he... Näjje!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 379
Senast: Milosari
·
Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 998
Senast: Rosett
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 114
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 972
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp