Vad i hela friden gör vi del XL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då skulle jag i alla fall slippa äga en bil. De hittar liksom inte felet på den och jag måste ha en fungerande biljävel för att kunna bo här och utöva mina intressen. Jag har liksom en känsla av att den här bilj...n kommer att vara mer på verkstaden än på vägen.

F-n, jag saknar min Toyota. Det var bara att tanka och köra, tanka och köra. Bästa bil jag haft.
 
*vinkar lite*
Jag är zombie just nu. Noll ork till något. Läser ikapp då och då men orkar inte så mycket mer. Förövrigt så sitter jag fast i traumat även enligt min kontaktperson på öppenpsyk... heja heja liksom. Det är tydligen inte smart/bra/konstruktivt att tillåta mig att känna de känslor som uppkommer när de kommer. :banghead:
:heart
 
Ni minns att jag hade ett inlägg om optiker som skickade mig sms?? och nej jag har inte bokat tid och absolut inte i Stockholm, lite långt bort typ :p

Nu ringde dem mig och tyckte jag skulle komma och hämta mina lagade glasögon, schysst! :banghead:
Men den här personalen verkade ha lite mer innanför pannbenet så han skulle ta bort mitt nummer och försöka se om han kunde få tag i rätt telefonnummer till deras kund, så är det någon 08 som väntar på lagade bågar så kanske det är på gång, annars kan ni alltid pm:a mig för närmare info. Jag har stenkoll på denna butikskedjas stackars kund snart.

Skulle jag behöva optiker har jag en i huset bredvid mitt och tack & lov inte samma kedja så kanske fungerar bättre får man hoppas :rofl: men krisar det kan jag nog famla mig dit med händerna viftandes framför mig som skydd, det blir liksom: ner för trappen, höger runt gaveln på mitt hus sen vänster och andra ändan på huset bredvid så jag borde klara mig utan större bekymmer även om jag skulle få drastiska synproblem snabbt och förhoppningsvis utan att springa över någons stackare på den korta biten.
 
Lyssnar i alla fall INTE på julmusik. Nähä då, inte alls! För det ska jag ju inte göra förrän första advent, det har jag lovat dyrt och heligt. Så någon julmusik lyssnar jag alltså inte på. Alls.






:angel:
Jag tror att du luras lite nu din fuling ;)
Inte kan man lyssna på julmusik redan och speciellt inte när jag fortfarande har grillen står kvar ute men det har ju inget med att jag förträngt att ta in den, inte alls :angel:
Dessutom är det rena rama Aprilvädret ute, regnar som vet vad :yuck:
 
Sitter i Klevshult och kör lite tåg och trycker i mig sötmandel. Är trött och vill hem men än har jag ett gäng timmar att jobba.
 
Då skulle jag i alla fall slippa äga en bil. De hittar liksom inte felet på den och jag måste ha en fungerande biljävel för att kunna bo här och utöva mina intressen. Jag har liksom en känsla av att den här bilj...n kommer att vara mer på verkstaden än på vägen.

F-n, jag saknar min Toyota. Det var bara att tanka och köra, tanka och köra. Bästa bil jag haft.
Finns en anledning till att vi var många som ropade Neeeeeeeeeeeeeeej :idea:
 
Bilen gick igenom besiktningen med rena papper och dessutom var bromsarna helt jämna värden på både bak och fram. Annars är det ju rätt vanligt att det skiljer lite lite, iaf vad jag är van vid med mina saabar jag haft :p Traskade runt lite på stan också, fixade rosorna till graven, in på biblioteket och lämnade tillbaka mönsterarket, hade tur att boken stod i hyllan så jag smög in det lite smidigt :o:p Sen var jag in på bokhandeln och köpte Johanna Basfords julmålarbok och lite vaxkritor :) Det var nästan så jag gick till en tatueringsstudio för att kolla tid men jag hejdade mig i tid. Det ska vara tatueringsmässa i Sälen i januari, så jag tänkte faktiskt ta mig dit och hoppas kunna göra nått då. In på affären och handla lite och hämta ut pandasakerna. Blir lasagne med kycklingfärs idag. Trodde jag tagit upp kycklingfileer men det var visst färs. Tur jag köpte lasagne-grejs idag :rofl:
 
Finns en anledning till att vi var många som ropade Neeeeeeeeeeeeeeej :idea:
Minns jag inte att det var. Och vad var alternativet? Jo, sitta med ett soppaslukande monster eller ruttna bort i en lägenhet. Jag vill ju inte äga bil alls egentligen, men då är det lika bra att lägga ner ridningen, sluta med trädgård och sälja huset.
 
Bilen gick igenom besiktningen med rena papper och dessutom var bromsarna helt jämna värden på både bak och fram. Annars är det ju rätt vanligt att det skiljer lite lite, iaf vad jag är van vid med mina saabar jag haft :p


Jag har både min och mammas bil att besiktiga innan 31/12. Har fortfarande mardrömmar från föregående årsbesiktningen. Var inne två ggr med min, två ggr med sambons skruttvolvo och TRE ggr med mammas innan de gick igenom. Sista gången fick jag kommentaren "Du har varit här några gånger, eller hur?"
Hoppas mamma har glömt bort att bilen ska besiktigas, förra året var det fullständig "telefonterror" :eek:
 
Ja jag vet att jag börjar bli tjatig men jag har tråkigt och en till liten typ ville vara med på kort. Lägg märke till att den prickiga kudden är med på samtliga kort :D
1479138993567-1418661118_zpsmndaaqjp.jpg


Närbild på Goshunden :D
1479139589443-1687178761_zpsqiudx8et.jpg
 
Minns jag inte att det var. Och vad var alternativet? Jo, sitta med ett soppaslukande monster eller ruttna bort i en lägenhet. Jag vill ju inte äga bil alls egentligen, men då är det lika bra att lägga ner ridningen, sluta med trädgård och sälja huset.
Bilar är ett nödvändigt ont :wtf:

Vad är det som krånglar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 451
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 269
Senast: MJLee
·
Svar
2 001
· Visningar
72 619
Senast: Luzzan
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp