Vad pysslar vi med, del XXXIII?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har fött upp fjärilar flera gånger. Plockar larver och matar dom och ser hur dom utvecklas. Det är jättekul. :)
Ooh då kanske du kan tala om detta är en larv till en fjäril?
20160703-144625.jpg

Jag tänker att ni måste åtminstone då veta vad för sorts larver ni ska plocka upp :o Låter skoj dock! Hur håller ni larverna? Typ i en låda?

Ooh då kanske du kan tala om detta är en larv till en fjäril?
20160703-144625.jpg

Jag tänker att ni måste åtminstone då veta vad för sorts larver ni ska plocka upp :o Låter skoj dock! Hur håller ni larverna? Typ i en låda?
Det där är larven till en påfågelöga. Alltså ja, en fjäril. :) Vi brukar odla sådana, eller nässelfjärilar.

I en låda, med ett nät över, brukar jag ha dom. Ska se om jag hittar några bilder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 162
Senast: Myrten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 508
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 433
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 497
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka