Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och sambon sträckkollade på The Tiger King igår, vi fastnade verkligen. Trodde inte alls sambon skulle gilla den men det gjorde han.

Riktigt bra och spännande, man funderade på när det var slut vilka som var inblandade:confused::D

Vi har snart hittat färdigt på Ragnarrök på Netflix, stör oss på språket, ibland norrmän som pratat engelska och norska sen ser det ut som att ljudet är pålagt i efterhand.
Men var svår att tycka om i början, i avsnitt 4 började saker falla på plats som gjorde att serien tog ett kliv uppåt:)
 
Jag såg just den här, väldigt bra tycker jag! 👍
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200510-133638_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200510-133638_Samsung Internet.jpg
    114,1 KB · Visningar: 62
Jag har börjat se på Lost :D
Alla säsongerna finns på comhem play. Har kollat tre avsnitt än så länge. Några kvar …
Inte så spännande när man redan sett den, tänk att det är 16 (!) år sen den började sändas!
 
Roar mig med säsong 2 av Dead to Me (Netflix). Den är lika härligt utspårad som första säsongen (lite mer, till och med) och huvudkaraktärerna är lika härligt härliga :D
 
Senast ändrad:
Är det förresten någon som har sett Bloodline (Netflix)? Ser att Linda Cardellini, som jag blivit väldigt förtjust i p.g.a. Dead to Me, har en huvudroll i den också samt att den har väldigt bra betyg på Imdb.
 
Är det förresten någon som har sett Bloodline (Netflix)? Ser att Linda Cardellini, som jag blivit väldigt förtjust i p.g.a. Dead to Me, har en huvudroll i den också samt att den har väldigt bra betyg på Imdb.
Jag gillade den, men (men) den berättar historien i omvänd ordning till viss del, men trots att den är spännande så tappade den mig. Jag vill ofta ha något lättare och göra två saker samtidigt.
Trots det så tycker jag du ska ge den en chans.
Gillar också Linda Cardellini! Väldigt karismatisk (utmärkande?) människa.
 
Sist på bollen med att se Community! Har sett gifs och citat därifrån hur länge som helst, men nu när den finns på Netflix så..
Rolig, charmig, perfekt när man lägger pussel samtidigt. Man missar lite ibland men inte så att man tappar storyn, perfekt om man vill kunna mata den ett par gånger om. (Jag är sån som tycker det mest avslappnande är att se samma sak om och om igen... finns det fler här som är likadana? Finns en hel del serier jag kan replikerna på utantill vid det här laget.)
 
Jag gillade den, men (men) den berättar historien i omvänd ordning till viss del, men trots att den är spännande så tappade den mig. Jag vill ofta ha något lättare och göra två saker samtidigt.
Trots det så tycker jag du ska ge den en chans.
Gillar också Linda Cardellini! Väldigt karismatisk (utmärkande?) människa.
Ok, bra att veta. Jag såg faktiskt första avsnittet i fredags kväll och är nog lite nyfiken ändå, men inte tillräckligt för att ha tagit mig fram till avsnitt 2 än... Men när jag är klar med Dead to Me så!
 
Jag ser förresten även på The Day (SVT Play) just nu, på rekommendation av mina föräldrar. Det är en belgisk serie i 12 delar som handlar om ett gisslandrama på en bank där man vartannat avsnitt följer gisslantagarna och gisslan inne på banken, och vartannat avsnitt följer man förhandlaren, polisen och de "på utsidan" liksom. Sjukt bra!
 
Är det förresten någon som har sett Bloodline (Netflix)? Ser att Linda Cardellini, som jag blivit väldigt förtjust i p.g.a. Dead to Me, har en huvudroll i den också samt att den har väldigt bra betyg på Imdb.
Jag älskar Bloodline! :love: Har sett båda säsonger och gillade verkligen formatet den filmas i och känslan i serien. Otroligt bra dialog där det mesta sägs utan att sägas.
Bokade till och med en resa till Florida och Key West efter att ha sett den och tänkte åka på en Bloodline-båttur till inspelningsplatserna. Men resan flyttades till Kalifornien iställetpga Hurricane Irma som drog in en dag innan vi skulle åka.
Men vill fortfarande göra den!

Det tog dock 2-3 avsnitt innan jag fastnade så fortsätt kolla.
 
Såg färdigt Waco i helgen, miniserie med sex avsnitt på TV4 play från 2018. Välspelat och välproducerat om katastrofen 1993 som väl fortfarande är något av ett öppet sår. Serien försöker visa båda sidor och framför allt sätta ansikten på människorna i byggnaden. Sevärd imho.
 
Defending Jacob på Apple TV. Riktigt tungt drama om mordet på ett barn och vad som händer efteråt med familjen till både offer och förövare.

Överlag är jag positivt överraskad av Apple TV. De har en hel del kvalitativa serier. Jag har inte gått igenom alla än men det jag sett har jag gillat skarpt med ett undantag (For all mankind, som jag egentligen gav upp för fort på för att ha en vettig åsikt). De jag inte sett har jag hört gott om. Mina favoriter bortsett från den här jag ser nu är Servant och See.
 
Roar mig med säsong 2 av Dead to Me (Netflix). Den är lika härligt utspårad som första säsongen (lite mer, till och med) och huvudkaraktärerna är lika härligt härliga :D
Ok, har nu sett sista avsnittet och alltså NEJ! Slutet förstörde typ hela säsongen för mig :arghh:

Kan inte fatta att regissören valde DET slutet, av alla slut! Så jääädra kliché och uttjatat och superlöjligt och aaargh vad irriterad jag blir! Sådana scener brukar vara ett tecken på att en film håller riktigt låg nivå tycker jag... Besviken!
 
Ska precis sätta mig och se sista avsnittet av Press (en BBC-serie som finns på Netflix) och kan varmt rekommendera den! Intressant om tidningsvärlden i UK, serien utspelar sig delvis på redaktionen för motsv. Aftonbladet och delvis på redaktionen för motsv. Svenska Dagbladet, och så får man följa de som jobbar där samt de moraliska dilemman de ställs inför i sitt yrke som journalist. En aning seg i början, men sen blir den otroligt bra.
 
Jag har sent omsider tagit upp Line of Duty igen, jag såg de första två säsongerna när de kom ut men tröttnade sedan av nån anledning som jag inte minns nu. Första avsnittet av säsong tre var i alla fall otroligt bra så det känns lovande! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 089
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 878
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 197
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp