Vad saknar ni mest?

Själv har jag extremt svårt för förmyndar-bekanta som plötsligt är maktgalna och vill bestämma över vad alla andra kan och får göra. Eller snarare, folket som ropar efter staten att komma och ingripa med polismakt. Ser jag en sån person på tex facebook så tar jag direkt avstånd numera och tar bort dem som bekantskap.

Eller när nån säger "men om alla bara hade skött sig så hade X inte behövts". Den leder till en direkt block och borttagande som vän.
 
Jag saknar att gå ut, att ha fest, att träffa nya människor, gå på bio, gå ut och äta.
Saknar möjligheten att kunna dejta också.

Är introvert, men jag vill kunna välja själv när jag ska isolera mig :)

Precis så kan jag känna. Är rätt så introvert och klarar mig bra på egen hand men-fyfan-vad-detta-suger. Just att inte ens kunna välja liksom. Det tar ju kål på en även om jag villigt erkänner att jag gärna slipper allt kramande och sånt där fysiskt elände :o:cautious:
 
Precis så kan jag känna. Är rätt så introvert och klarar mig bra på egen hand men-fyfan-vad-detta-suger. Just att inte ens kunna välja liksom. Det tar ju kål på en även om jag villigt erkänner att jag gärna slipper allt kramande och sånt där fysiskt elände :o:cautious:

Exakt. Jag har en del introverta vänner också, som säger samma sak :(

Känner också att jag blir mer och mer socialt obekväm, just för att man inte träffar folk och får "träna på" det sociala.
 
Introvert så jag trivs väldigt bra ensam och älskar att all form av kroppsnära hälsningar är borta.

Saknar att gå på bio, strosa runt på stan, museum osv, sånt som jag gör ensam för att ladda om. Märker på mitt psyke att dessa dagar uteblivit.

Sen saknar jag att tycka om mitt jobb. Numera känns det bara som om det är ett enda långt tjatande på folk om att följa reglerna och varför och är det inte det så gnäller folk på oss istället. Jag jobbar inom service och det är allmänt känt att många gäster är speciella men numera dominerar de känns de som.
 
Jag saknar att kunna planera både långsiktigt och kortsiktigt.

Nu blir det tex svårt att planera när jag ska ha semester eftersom den delvis styrs av hur läget ser ut med corona.
När blir det egentligen ok att resa som förr igen?

Jag saknar utlandsresor. Vanligtvis reser vi alltid bort några veckor över vintern, så den här vintern kommer kännas annorlunda även där.

Jag saknar tävlingarna, dom får mig att lättare hålla motivationen uppe och hjälper mig sätta tydligare mål.

Utöver det så är väl mitt liv som vanligt. Jag har fullt upp med jobb, stall, djur och familj så jag hinner sällan fundera allt för mycket över annat.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 525
Senast: Imna
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 250
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
66 278
Senast: Intejag
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp