Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemkommen från jobbet :up:
Funderade på en sak, om ni jobbar tex 14-21 som jag gjorde nu, säger ni då att ni jobbar kväll eller eftermiddag?
 
Fast i flera stall jag varit i är det order på att vattna stallgången innan sopning! För hästarnas luftrörs skull. Betong dammar i stort sett alltid.

Så ställ dit en vattenkanna med stril och vattna när du ska sopa.
80857D8C-B0F2-4C51-B8D6-9DD0EEF0EDB0.jpg

Ja i normala fall men det går inte att få rent om jag häller vatten på gången! Jag är absolut inte emot det på något vis men torv/lera på denna stallgången och så vatten på det blir inte rent , det ligger kvar oavsett vilken borste som används eftersom det fastnar i golvet! Sen sopas det aldrig någonsin när en häst är inne. Finns ingen anledning alls. I duschspiltan är samma sak. Den används ofta men så fort den blir torr så är den dammig i golvet.
 
80857D8C-B0F2-4C51-B8D6-9DD0EEF0EDB0.jpg

Ja i normala fall men det går inte att få rent om jag häller vatten på gången! Jag är absolut inte emot det på något vis men torv/lera på denna stallgången och så vatten på det blir inte rent , det ligger kvar oavsett vilken borste som används eftersom det fastnar i golvet! Sen sopas det aldrig någonsin när en häst är inne. Finns ingen anledning alls. I duschspiltan är samma sak. Den används ofta men så fort den blir torr så är den dammig i golvet.
:eek::eek: Vad har dom gjort :confused::banghead:
 
Jag säger ju att jag förstår tanken och att den var god men :banghead:
Fast det där såg mer ut som om dom lastar skottkärran o sen hält ut den på det torra golvet o låtit det torka där utan åtgärd.
jag gjöt mitt snyggt o prydligt men lät bli att "skura " det,då blir det ju en o annan sten som sticker upp lite och så drog jag försiktigt grepen över golvet när det var halvtorrt för att få lite mer antihalkverkan.
 
Jag har till tillbringat kvällen med en häst som vi först trodde hade kolik, sen visade det sig att han har en rejäl tarmstörning efter att ha ätit/ druckit något olämpligt, med andra ord förgiftad :crazy:
Hästarna åkte tillbaka till gamla hagen fortare än någon kunde ropa hej. Läskigt men det var ingen av mina och det känns väldigt skönt :o
 
Nattar barn. Minstingen är lite orolig men verkar komma till ro så smått. Stora somnade på två röda :rofl:
Ska softa ett tag i soffan sen ska jag nog hålla tidig kväll.
Min tog en dryg timme på sig ikväll... :banghead: fem dagar kvar, sen får hon sommarlov och kan sova hos mormor när hon vill och får vara uppe så länge hon vill då!
 
Fast det där såg mer ut som om dom lastar skottkärran o sen hält ut den på det torra golvet o låtit det torka där utan åtgärd.
jag gjöt mitt snyggt o prydligt men lät bli att "skura " det,då blir det ju en o annan sten som sticker upp lite och så drog jag försiktigt grepen över golvet när det var halvtorrt för att få lite mer antihalkverkan.
808DD850-CDAB-464A-844B-AF09BD77D4D6.jpg


2E239BE9-F2F6-497B-9942-11EC56B737D0.jpg


Samma sak i boxarna och lösdriften men där är tjocka bäddar så inget som stör så länge man är noga med att strö.
 
Har varit borta 3 nätter från pålle. Kärt återseende! Men det har varit skönt att slippa fodringar etc.
Fått behandling idag av Kiro och tror jag sover gott inatt. Är dock sjukt mycket bättre i kroppen sen jag började ta Hyaluron-syra. Har gått mycket längre utan behandling och inte blivit så dålig som jag brukar.
Skönt!
 
80857D8C-B0F2-4C51-B8D6-9DD0EEF0EDB0.jpg

Ja i normala fall men det går inte att få rent om jag häller vatten på gången! Jag är absolut inte emot det på något vis men torv/lera på denna stallgången och så vatten på det blir inte rent , det ligger kvar oavsett vilken borste som används eftersom det fastnar i golvet! Sen sopas det aldrig någonsin när en häst är inne. Finns ingen anledning alls. I duschspiltan är samma sak. Den används ofta men så fort den blir torr så är den dammig i golvet.
Men vilket hemskt golv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 483
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 701
Senast: Badger
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 219
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
2 961
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp