Vad tycker ni, Pestige GS eller Globus Clic CC?

Sv: Vad tycker ni, Pestige GS eller Globus Clic CC?

Det är ju helt olika bom i dom men det kanske du redan vet...

Gillar Clicen mer komfortmässigt men Prestigen är bäst i kvaliten.

Jag har Clicen, den trivs jag jättebra i :) Trevliga, lagom stora stöd.
Men om GS kan jag inte uttala mig då jag inte har ridit i så många sådana.

Tack för svaret.
Jag vet att de är olika i bommen och det undrade jag ju inte!

absolut prestige gs framför globus men det är enligt mig. jag tycker att globusen är för mkt stöd och så. prestige är även mkt bättre kvalitetsmässigt och dessutom snyggare ;)

Kvalitetsmässigt är det milsvid skillnad till Prestiges fördel!
Globus har stora kvalitetsproblem med sadlar som är sneda i bom och stoppning.Detta har jag sett på ett antal av deras sadlar!

Kvalitetsmässigt är det milsvid skillnad till Prestiges fördel!
Globus har stora kvalitetsproblem med sadlar som är sneda i bom och stoppning.Detta har jag sett på ett antal av deras sadlar!

Jag har också sätt många feltillverkade Globusar men jag blir inte avskräckt, det finns bra exemplar också!

Har Globus clic till både ponnyn och hästen, jättenöjd med dem, otroligt sköna, ger bra sits, och har inte haft några problem med sneda bommar el dyl. Haft dem i några år och de håller bra.

Stoppningen är väldigt varierande tyvärr... Prestigen är mkt jämnare men även där finns måndagsexemplar fast inte i lika stor utsträckning.

Globus Clic CC helt klart!

Jag tycker också Clicen är bättre men Prestigen är bättre i kvaliten, så är det bara.

Kan inte uttala mig om Globusen men GS är väldigt hal.

Liknande trådar

Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Aleel
·
Hästmänniskan Ja som rubriken lyder. Det är så trist för det är en otroligt kapabel hästmänniska, snäll och go och hjälpsam. Men det började förut vid... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 571
Utrustning Säkert nån här som har koll på Globus, hur är Clic och Ezperanza? Har läst att Clic passar mer takformade och Ezperanza rundare ryggar...
Svar
1
· Visningar
1 534
Senast: skogaliten
·
Utrustning Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så...
Svar
10
· Visningar
6 046
Senast: ankic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka