Trillade in på FB och uppfödaren hade lagt upp videos på de små, varav en där min kille har fått börja lite smått med lydnadsträning (typ följa handen), hur gulligt som helst av uppf :love: Har sagt att mitt fokus kommer ligga på lydnaden och åh! bara en vecka kvar nu!
 
Jättespännande med en ACD - men nåde den som ger mig någon ny hundras att drömma om till min hundbukett! (jag ska ju ha en ny schäfer och ett skrutt och en heeler… häng på buke och du vill ha bedlisar och cardigans också O_o)
Klart du ska ha en heeler. :D:love:
 

Bifogade filer

  • 73128873_10162568364690512_5275360724535738368_n.jpg
    73128873_10162568364690512_5275360724535738368_n.jpg
    232,8 KB · Visningar: 46
Testa och jag har mest bara försökt lära känna varandra och få vardagen att flyta ihop med de vuxna hundarna. Nu börjar hon och Impa att bli riktigt bra vänner och det är så skönt. På tisdag börjar vi kurs i lydnad/brukslydnad/IGP-lydnad och det ser jag fram emot.
 
Anmält Lilleman till en inoff i slutet av November. Blir både hans och min debut, är supernervös..:nailbiting: Vi ska på ringträning på onsdag och det blir väl någon mer ringträning innan debuten. Men vad behöver man egentligen på plats? Godis, filt, vattenskål, vatten, koppel är ju självklart, men vad mer?

Edit: Inser att detta passar nog bättre i utställningstråden, någon snäll moderator som kan flytta över mitt inlägg?:D:angel:
 
Edit: Inser att detta passar nog bättre i utställningstråden, någon snäll moderator som kan flytta över mitt inlägg?:D:angel:

Nej, stanna här och var nervös med mig!
:nailbiting::angel:

Fliza har hunnit bli fyra månader och jag har anmält oss till utställning på söndag. Vet inte hur jag tänkte där, för jag har aldrig ställt ut hund tidigare och ringträningen vi skulle på blev inställd. Men men, det får gå som det går. Tänker att de måste vara rätt förlåtande mot valpar, om de nu inte är det mot nybörjare, och i värsta fall får jag väl skylla på att det inte är min hund. :angel:

FC0B8533-2EC4-480D-8ABE-C5F0B7DEEE79.jpeg
 
Nej, stanna här och var nervös med mig!
:nailbiting::angel:

Fliza har hunnit bli fyra månader och jag har anmält oss till utställning på söndag. Vet inte hur jag tänkte där, för jag har aldrig ställt ut hund tidigare och ringträningen vi skulle på blev inställd. Men men, det får gå som det går. Tänker att de måste vara rätt förlåtande mot valpar, om de nu inte är det mot nybörjare, och i värsta fall får jag väl skylla på att det inte är min hund. :angel:

Visa bifogad fil 38369
Valpar verkar de vara snälla med men fortfarande pinsamt om jag som ställer gör helt fel:nailbiting: Håller tummarna för att det går bra för er!
 
14v 6,5kg 38cm hög är Ila nu. Så lättsam valp! Ensamhetsträning är helt överflödigt, lämnas utan problem både inomhus och i hundgården. Imorse lade hon sig såhär och spanade efter att hon ätit frukosten :heart
Klockren att ha runt alla djur på gården och ungen är toppenkul, risken finns att det blir barnets hund istället för mammas 😬

Har anmält oss till valpkurs med start i december, ska bli kul :) Blir annars lite väl bekväm med att mest träna på gården och i skogen 😊
93A351D3-E35B-46DC-82A7-FD76C802E156.jpeg
 
Lilleman har varit så duktig med rumsrenhetsträningen fram tills idag... Han har inte haft 1 enda olycka på över 1 månads tid och han är väldigt duktig på att säga till när han behöver gå ut. Men bara idag har han kissat inne 3 gånger utan att säga till alls och han har kissat m y c k e t! Borde man bli orolig för UVI eller liknande?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
192 852
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 565
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 754
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 183
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp