Visa bifogad fil 25112
Jag bilade ca 150 mil totalt för att hämta hem den här gobiten från finska Uleåborg för snart en månad sedan. Hon är ett barnbarn till en hane som jag fött upp, så förhoppningen är att hon i framtiden ska kunna föra mina linjer vidare hos mig. Kul med en långhårig chow chow igen, då jag inte haft det sedan min stamtik gick bort 2012. Hon är i alla fall en kul valp med mycket fart och glädje. Och envishet!!
Sicken goding :love:
 
Jag har blivit med valp :love:. Hon är en Miniature American Shepherd tik på 12 veckor.

2ajLWhe.jpg


ZlkzHLW.jpg


hYxYQay.jpg
Så fin :heart.
Har du kvar sheltien också?
 
Så fin :heart.
Har du kvar sheltien också?

Nej hon bor hos en bekant och mår super där. Hände mycket dåliga saker 2018 som gjorde att omplacering av henne var bäst.
Men nu är det mycket bättre och kände att jag kan ha hund igen :).

Har ju kollat på en Mas länge. Sedan innan jag köpte speltiden så när denna kombon kom och jag fick en chans att köpa en tik valp så kunde jag inte låta bli.
En riktig tuff tik men sjukt rolig att träna och är sjukt smart. Ska bli riktigt roligt att se vad det blir utav henne :love:
 
Nej hon bor hos en bekant och mår super där. Hände mycket dåliga saker 2018 som gjorde att omplacering av henne var bäst.
Men nu är det mycket bättre och kände att jag kan ha hund igen :).

Har ju kollat på en Mas länge. Sedan innan jag köpte speltiden så när denna kombon kom och jag fick en chans att köpa en tik valp så kunde jag inte låta bli.
En riktig tuff tik men sjukt rolig att träna och är sjukt smart. Ska bli riktigt roligt att se vad det blir utav henne :love:


Okej, vad bra att det gick att lösa så bra :). Lycka till med nya lilla hunden!
 
Idag gjorde vi ultraljud på vår fodertik och vi kunde se iallafall 4 valpar :bump: planen var först att vi skulle ta en valp från kullen men så hörde ”vår” uppfödaren av sig för ett tag sedan och frågade om vi ville ta en tik till på foder från henne redan nu. Hade tiken hemma på prov och det klickade så hon fick stanna :love: Nya hunden är snart 1 år så det blev ingen valp i år (om vi nu kan motstå när kullen föds sen:angel:).
 
Väntar, väntar och väntar.. Tiken som jag skulle få tinga en valp hos kommer inte igång med löp.. Hon skulle ha löpt i januari.
Jag har mailat en annan uppfödare som parat sin tik för att visa intresse - hur funkar det i hundvärlden? När man letar häst så provrider/tittar man ju flera men är det okej att stå som spekulant på två parningar?

Båda parningarna är bra kombinationer. Känner ändå att jag vill ha en plan b om den tilltänkta tiken inte börjar löpa..
 
När man letar häst så provrider/tittar man ju flera men är det okej att stå som spekulant på två parningar?

Det är såvitt jag vet inte helt ovanligt att köa på fler än en kull, speciellt för ovanliga raser, så jag tror inte att någon tycker det är speciellt konstigt. Du söker väl dessutom efter en framtida avelstik? Har man så specifikt mål så är det fullt förståeligt att man håller koll på mer än en lovande kombination. Bara du kommunicerar väl med uppfödarna i fråga så de vet om att du anmält intresse på fler kullar borde det gå bra, jag tänker att de vill kunna planera lite var valparna ska och inte få sent återbud.
 
Väntar, väntar och väntar.. Tiken som jag skulle få tinga en valp hos kommer inte igång med löp.. Hon skulle ha löpt i januari.
Jag har mailat en annan uppfödare som parat sin tik för att visa intresse - hur funkar det i hundvärlden? När man letar häst så provrider/tittar man ju flera men är det okej att stå som spekulant på två parningar?

Båda parningarna är bra kombinationer. Känner ändå att jag vill ha en plan b om den tilltänkta tiken inte börjar löpa..

En av uppfödarna jag varit i kontakt med senaste tiden uppmuntrar till att man kontaktar fler uppfödare. Eftersom man inte vet om det blir nån parning, valpar, antal valpar, vilka kön osv så kan uppfödaren aldrig garantera nått. Tror det är väldigt vanligt att intressenter kontaktar fler uppfödare om det inte är en väldigt specifik kull man är intresserad av.
 
Väntar, väntar och väntar.. Tiken som jag skulle få tinga en valp hos kommer inte igång med löp.. Hon skulle ha löpt i januari.
Jag har mailat en annan uppfödare som parat sin tik för att visa intresse - hur funkar det i hundvärlden? När man letar häst så provrider/tittar man ju flera men är det okej att stå som spekulant på två parningar?

Båda parningarna är bra kombinationer. Känner ändå att jag vill ha en plan b om den tilltänkta tiken inte börjar löpa..

Helt okej att göra så, men jag som uppfödare uppskattar om de som anmält intresse hör av sig om de köper valp från annan, så att jag kan plocka bort dem från min intresselista.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
191 749
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 221
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 697
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp