Bukefalos 30 år!

Det blir ju så när folk envisas med att rösta på valdagen.
Vadå "envisas"? Det är ju valdagen. Vallokalerna måste ju vara dimensionerade för att kunna ta emot alla röstande i distriktet under öppettiderna under valdagen. Förttidsröstandet har ju dessutom varit högre i år, än tidigare år. Så det måste vara ett haveri det här.

Vi gick och röstade vid 14 igår, det var ingen kö. Gick förbi med hunden igen vid 19.30. Såg ett fåtal personer gå in/ut.

Förra riksdagsvalet köade vi i typ 20 minuter, det är ju absolut max för vad man ska behöva acceptera.

Varför kan hela resten av Europa ha högre bränslepriser? Varför ska Sverige sticka ut? Har dom inte landsbygd och är beroende av bilar och transporter i resten av Europa?
Det är fan själviskt att rösta bara pga bränslepriserna.
Själviskt att vilja ha råd att fortsätta arbeta? För att egenföretagarna inte ska kasta in handduken som de lär göra nu? För bönderna inte kommer kunna fortsätta göra sitt arbete? Har vi inga bönder och det blir kris i det här landet kan vi INTE alla klara oss på de livsmedel vi har. För köpa importmat är ju så bra, hur var det med miljön sa vi? Är det miljövänligare???? Absolut inte. Dessutom med den rödgröna skiten hade VI högre bränslepriser i långa perioder jämfört med övriga europa så nej, det stämmer inte jämt.

Själviskt att vilja ha råd att fortsätta arbeta? För att egenföretagarna inte ska kasta in handduken som de lär göra nu? För bönderna inte kommer kunna fortsätta göra sitt arbete? Har vi inga bönder och det blir kris i det här landet kan vi INTE alla klara oss på de livsmedel vi har. För köpa importmat är ju så bra, hur var det med miljön sa vi? Är det miljövänligare???? Absolut inte. Dessutom med den rödgröna skiten hade VI högre bränslepriser i långa perioder jämfört med övriga europa så nej, det stämmer inte jämt.
Men hur tror du dom gör i alla andra länder? Har bönderna bara gått och lagt sig och slutat jobba? Har alla egenföretagare lagt ner sina jobb?

Men hur tror du dom gör i alla andra länder? Har bönderna bara gått och lagt sig och slutat jobba? Har alla egenföretagare lagt ner sina jobb?
Utomlands har jag inte så stor koll, de kanske har andra faktorer som gör att det går ihop sig? Men läst många här hemma i Sverige vara livrädda för rödgrön regering då de inte kommer kunna fortsätta...

Jag förtidsröstade igår, inte säker på att det var en enda annan röstande där då. Det var en allmänt trevlig upplevelse, en av de som jobbade kom fram och visade hur man gjorde i lugn och ro. Allt var bakom en skärm.

Var med utanför en annan röstlokal igår med, där var det en mycket kort kö och folk som kom och gick. Fullt rimlig nivå.

Hoppas att de ordnar det på ett bättre sätt till nästa gång i de områdena med hög belastning. Det är knappast värt det att tappa röstdeltagare på grund av att folk inte kan stå i kö en längre stund (fysiska skäl, tidsbrist, vad det nu kan vara).

Utomlands har jag inte så stor koll, de kanske har andra faktorer som gör att det går ihop sig? Men läst många här hemma i Sverige vara livrädda för rödgrön regering då de inte kommer kunna fortsätta...
Jag är iaf mycket mer rädd för den blåbruna sörja vi har haft nu som sänker fängleseåldrar, utvisar folk till höger och vänster och bara tar populistiska beslut oavsett vad det i slutändan kommer kosta skattebetalarna.

Jag förtidsröstade igår, inte säker på att det var en enda annan röstande där då. Det var en allmänt trevlig upplevelse, en av de som jobbade kom fram och visade hur man gjorde i lugn och ro. Allt var bakom en skärm.

Var med utanför en annan röstlokal igår med, där var det en mycket kort kö och folk som kom och gick. Fullt rimlig nivå.

Hoppas att de ordnar det på ett bättre sätt till nästa gång i de områdena med hög belastning. Det är knappast värt det att tappa röstdeltagare på grund av att folk inte kan stå i kö en längre stund (fysiska skäl, tidsbrist, vad det nu kan vara).
Kan man förtidsrösta på valdagen????

Den här typen av idioti får mig att ifrågastätta om det verkligen är rimligt med allmän och lika rösträtt.

Magdalena Andersson har aldrig styrt Sverige med en egen budget. Dvs. hon har aldrig levererat socialdemokratisk politik överhuvudtaget.
Jag har känt likadant många gånger så tror inte vi kommer längre än så.

@Fjordfrälst du får vara glad för nåt i alla fall, jag hörde Andersson lova att ta bort minutstyrningen i hemtjänst och vård i en av debatterna. Även om det var lite mummel och inte så tydligt, och lite svårt att veta hur en regering ska lyckas med det.

#litapasossarnaigen

Jag är iaf mycket mer rädd för den blåbruna sörja vi har haft nu som sänker fängleseåldrar, utvisar folk till höger och vänster och bara tar populistiska beslut oavsett vad det i slutändan kommer kosta skattebetalarna.
Då är vi rädda för olika sidor absolut. Och uppenbarligen är ju landet delat i två läger med tanke på hur otroligt jämnt dte ändå är. Det är ju inte stark majoritet för någon sida.

Helt onödigt i magdas våta dröm om bidragsland. Tragiskt. Men blir väl skönt att gå hemma och lyfta bidrag istället för att jobba, underbart. *ironi*. Meeeen inget är avgjort än.

Från en som gått på bidrag i hela sitt vuxna liv. Nej, det suger att behöva gå hemma med bidrag. Man blir dömd till att vara lat och bekväm. Och nej, man klarar sig inte långt på bidrag. Nu läste jag att det stod *ironi* i ditt inlägg men ändå.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn