Det ställer jag mig givetvis emot. Fel folk som bli utvisade.Jag hör det motsatta också. Att de inte kommer kunna fortsätta utan personal, när de blir utvisade och inte längre får komma hit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ställer jag mig givetvis emot. Fel folk som bli utvisade.Jag hör det motsatta också. Att de inte kommer kunna fortsätta utan personal, när de blir utvisade och inte längre får komma hit.
Här var förtidsröstningen öppen fram till 20.00 igår.Kan man förtidsrösta på valdagen????
Men det är det jag menar, det är ingen fin lösning. S har ju väldigt ofta förknippats med det medan M anser man ska arbeta. Förstår dig! Jag tyckte INTE det var givande att gå hemma arbetslös efter min sjukskrivning pga tidigare arbete jag flydde från pga S jävla styre. Efter mig sa 7 stycken till upp sig. Det är rätt talande. Så missförstå mig rätt.Från en som gått på bidrag i hela sitt vuxna liv. Nej, det suger att behöva gå hemma med bidrag. Man blir dömd till att vara lat och bekväm. Och nej, man klarar sig inte långt på bidrag. Nu läste jag att det stod *ironi* i ditt inlägg men ändå.
Men det är det jag menar, det är ingen fin lösning. S har ju väldigt ofta förknippats med det medan M anser man ska arbeta. Förstår dig! Jag tyckte INTE det var givande att gå hemma arbetslös efter min sjukskrivning pga tidigare arbete jag flydde från pga S jävla styre. Efter mig sa 7 stycken till upp sig. Det är rätt talande. Så missförstå mig rätt.
Ta ingen skit! Har ju läst i din dagbok och du har gjort en GRYM resa! Ska du verkligen vara stolt över sen har vi ju faktiskt olika förutsättningar också här i livet.Jag skulle aldrig i hela mitt liv rösta på M någonsin eller något på högersidan trots det. Jag har inte direkt mått dåligt av att gå hemma eftersom mitt psykiska mående inte fixat ett arbete så har liksom inte haft något val. Det jag mått dåligt av är hur folk ser på mig och många som sett ner på mig varit just moderater. Jag hade tur som hittade en arbetsgivare som trodde på mig till slut. Ordet bidrag kan göra människor rätt elaka.
Det kan du de facto inte gjort av samma anledning de senaste 20 åren.Jag har känt likadant många gånger så tror inte vi kommer längre än så.
Du menar som när folk påstår att SD består av rasister och lågutbildade?Nej. Den här typen av svepande och raljerande inlägg ökar polariseringen och framstår som okunniga.
Alltså, jag kan väl känna att alla bör mjuka upp sig lite. Det är ju inte bara C som ska vika sig för att det ska funka, V är ju lika beroende av C för att få till en regering, så rent krasst kan jag tycka att alla mindre partier på rödgröna sidan bör förhandla och acceptera om att få in nån del av sin politik som inte går helt emot någon annans där för att faktiskt kunna bilda en rödgrön majoritet.Alltså, jag valde i slutändan mellan C och V. Blev C för jag hoppades att om de blev större än V kunde de få ihop regering med C+S+MP om V kunde få igenom några viktiga frågor men inte behöva gå över Cs röda linje med att de skulle sitta i regeringen.
Nu när V är större ser det mindre troligt ut att V skulle släppa kravet på ministerposter? Helst skulle jag vilja se att C mjukade upp sig lite och att alla 4 oppositionspartierna kunde regera tillsammans, men samtidigt vill jag absolut inte att de ska släppa den röda linjen mot SD och förstår att det kanske skadar deras trovärdighet om de skulle släppa in V och då i sin tur öka risken att de i framtiden kan göra samma mot SD, eftersom de under valrörelsen i princip likställt båda ytterpartierna.
Det viktigaste för mig är
1. Inga SD-ministrar
2. Bort med Kristersson!! Helt seriöst, jag måste byta kanal så fort jag hör honom. Hoppas verkligen inte att C under några omständigheter ger stöd till honom.
Bönderna protesterar väldigt mkt i Europa oxå. Men jämfört med Sverige så har dom ju längre säsong både för skördar och djur. Dom lär få ut mer spannmål osv på en säsong än vad vi får här i Sverige eftesom det är kallare här. Sverige importerar väldigt mkt livsmedel medan övriga länder i Eu kan exportera och har en större hemmamarknad vilket får en direkt påverkan på priset med höjda bränselkostnader. Även priset på konstgödsel går ju då upp och drabbar konsumenten. Sedan har det väl inte undgått någon att Sverige har högre krav på djurskydd och miljö än övriga Eu vilket oxå kostar pengar.Men hur tror du dom gör i alla andra länder? Har bönderna bara gått och lagt sig och slutat jobba? Har alla egenföretagare lagt ner sina jobb?
För mig är det nog så enkelt som att de som påstår att v är antisemiter är personer och partier som aldrig någonsin problematiserar andra former av rasism än just antisemitism. Därför utgår jag inte från vad de säger när jag analyserar v.Det pratas ju så himla mycket om SD och rasism men varför är det så okej att V är kopplat till judehat?!? Varför är det mer okej med det? Var ju väldigt mycket sånt som framkommit nu. Hur kan man rösta på ett sånt parti? Kastas så mycket skit på SD som "rasistsikt" men att V haft judehatare i partiet tycker jag är lika illa. Dubbelmoral har jag svårt för.
Precis. Dessutom är Sverige ett av de mer glest befolkade länderna i europa och dessutom ett stort land ( med europeiska mått) med stora avstånd.Bönderna protesterar väldigt mkt i Europa oxå. Men jämfört med Sverige så har dom ju längre säsong både för skördar och djur. Dom lär få ut mer spannmål osv på en säsong än vad vi får här i Sverige eftesom det är kallare här. Sverige importerar väldigt mkt livsmedel medan övriga länder i Eu kan exportera och har en större hemmamarknad vilket får en direkt påverkan på priset med höjda bränselkostnader. Även priset på konstgödsel går ju då upp och drabbar konsumenten. Sedan har det väl inte undgått någon att Sverige har högre krav på djurskydd och miljö än övriga Eu vilket oxå kostar pengar.
Jag vet inte vad du ser för folk, men jag hör ingen som försvarar eller accepterar det? Det är väl inget partiet själva står för, medan SD är öppet emot invandrare. Du skriver ju dessutom att V haft judehatare i partiet - dvs de får inte vara kvar när det upptäcks? Men SD har exempelvis Kent Ekeroth som sitter som oppositionsråd i Region Dalarna idag...Det pratas ju så himla mycket om SD och rasism men varför är det så okej att V är kopplat till judehat?!? Varför är det mer okej med det? Var ju väldigt mycket sånt som framkommit nu. Hur kan man rösta på ett sånt parti? Kastas så mycket skit på SD som "rasistsikt" men att V haft judehatare i partiet tycker jag är lika illa. Dubbelmoral har jag svårt för.
En stor skillnad är att V kastar ut de personer de bedömer som antisemitiska, medan hos SD får rasisterna inte bara vara kvar utan dessutom är rasism själva partilinjen. SD kan troligtvis inte ens göra sig av med sin rasism utan att förlora väljare eftersom det är det hela deras ideologi går ut på.Det pratas ju så himla mycket om SD och rasism men varför är det så okej att V är kopplat till judehat?!? Varför är det mer okej med det? Var ju väldigt mycket sånt som framkommit nu. Hur kan man rösta på ett sånt parti? Kastas så mycket skit på SD som "rasistsikt" men att V haft judehatare i partiet tycker jag är lika illa. Dubbelmoral har jag svårt för.
Bönderna protesterar väldigt mkt i Europa oxå. Men jämfört med Sverige så har dom ju längre säsong både för skördar och djur. Dom lär få ut mer spannmål osv på en säsong än vad vi får här i Sverige eftesom det är kallare här. Sverige importerar väldigt mkt livsmedel medan övriga länder i Eu kan exportera och har en större hemmamarknad vilket får en direkt påverkan på priset med höjda bränselkostnader. Även priset på konstgödsel går ju då upp och drabbar konsumenten. Sedan har det väl inte undgått någon att Sverige har högre krav på djurskydd och miljö än övriga Eu vilket oxå kostar pengar.
Fast sånt borde ju rimligtvis gå att lösa. Bönder kan väl redan idag få rätt bra med stöd, om bränslepriserna ökar så handlar det ju främst för att få oss att ändra beteende, men vi behöver ju lokal livsmedelsproduktion. Det borde gå utmärkt att ordna ett riktat stöd till den nödvändiga bränslekostaden för landet som stort, medan vi kanske får tänka till en gång extra innan vi drar iväg på våra fossila nöjesresor och inte slösar bränsle "i onödan".Precis. Dessutom är Sverige ett av de mer glest befolkade länderna i europa och dessutom ett stort land ( med europeiska mått) med stora avstånd.
Vi är betydligt mer beroende av bil och transport än många andra länder pga det.
Det oroande med höjda bränslepriser är om matkostnader och andra kostnader ökar.
Det var väl därför man förr i tiden tog med alla valsedlar in i båset? Ja för dom som hade behovet av att vara helt anonyma i sin röstning.Anledningen till längre köer var väl just det här nya att DU har RÄTT att få välja valsedel ANONYMT utan att någon står och försöker pressa dig eller påverka dig att rösta annat. Därav de längre köerna.
Jag tyckte de var superbra sätt, sen kanske det kan förbättras till nästa val att ha fler sedelbås och brev kontrollanter som förklarar hur du ska lägga ner sedlarna innan du går bakom gröna båset.