Bukefalos 28 år!

Var köpa ogräddade lussekatter?

Aha. Ja det kan man kanske? Förr så kunde man köpa som låg i en frysdisk. Var det jag tänkte på.

Aha, det har jag aldrig sett (lussekatter då). Jag skulle absolut testat att få köpa i en butik som har bake-off. De får ju betalt så det ska ju kvitta för dem om de är gräddade eller inte. När jag jobbade i butik var sådana saker frysta så du bör kunna få dem frysta.
 
Våra Lussekatter vi har på Bake-off är redan färdigbakade och tinas bara i butiken. Men det kan såklart variera.
 
Jag skulle undvika "tina och sälj" varianten. Det finns både "grädda färdigt" och degämnen som ska jäsas och gräddas. De sistnämnda är ju godast. Det kan ju vara bra att veta att det finns olika sorter så du kan fråga efter det du vill ha.
 
På Ica Kvantum vid mig så har de någon frysbox med bröd som tydligen ska in i ugn för att bli helt klara. Jag är ganska säker på att de hade även lussekatter där idag.
 

Liknande trådar

Mat Varje år får jag ett gratis paket saffran till jul och nu har jag en samling. Så era bästa, hyfsat enkla men väldigt goda recept? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 943
Senast: Soapbubble
·
Fordon Har någon prövat att köpa bil genom Carla? Om jag förstår det hela rätt är det som att köpa bil på postorder? Man har inte möjlighet att...
Svar
9
· Visningar
596
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 738
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 206
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp