Min plan B är att jag står i bostadskö sedan många år tillbaka, står i bara en men som har lägenheter på många orter/städer. Skiter det sig ordentligt har båda hundarna hem att gå till, det har jag ordnat och det är även nedskrivet på ett papper samt förmedlat till mina anhöriga om det skulle behövas, det är inte så att de blir hemlösa. Blir jag av med mitt jobb har jag 50% sjukersättning och kan få A-kassa medan jag söker jobb och drar det ut på tiden osv är det dags att fundera på heltids sjukersättning. Men så vill jag inte leva, så jag hoppas det inte går så långt. Däremot lindrar eller är i alla fall tänkt i tanken att lindra paniken som jag lär känna när jag inte har jobb att gå till som arbetslös.
Något vidare sparat har jag inte och särskilt gammal blir jag inte heller antagligen.
Äldsta sonen hävdar bestämt att han vill hyra ut bostäder när han har "arbetat upp ett kapital" och att jag är en stående hyresgäst, och han tycker att jag ska sluta oroa mig för allt så mycket, han kommer alltid att ställa upp vad jag än behöver. Gulligt känner jag, och för hans skull hoppas jag att hans planer lyckas- han pratar mycket om plan A, B, C och D, för att ha olika saker att falla tillbaka på när en sak går åt skogen osv. Och för att faktiskt kunna ta sig upp från den nivån jag lever på. För mig är det för sent så att säga. Jag kan inte ha andra planer än att stå i bostadskö och andra hem till hundarna och att hoppas att jag inte faller så hårt vid nästa epilepsianfall eller bryter några ben i vinter. Det är inte sjukskrivning som oroar mig där utan det praktiska i livet med hundar och att vara ensam. Ta mig till affären, handla, jobba, gå ut med hundarna, dammsuga, laga mat, duscha osv om något händer mig.