Bukefalos 28 år!

Varför-tråden

I Madrid och Paris gäller blixtprincipen istället - antingen är man blixtsnabb och fyller luckan eller så blir man arg som blixten för att någon annan gjorde det och använder tutan tills ilskan går ned ett snäpp. (sist i Frankrike tyckte någon att alla stod alldeles för stilla i rondellen och valde att köra genom gräset i mitten istället.)
Haha jag trodde det var -dit jag blinkar åker jag, ur vägen! principen som gällde. Fungerade för mig en gång i Paris när jag var 20, hade ett halvår gammalt körkort och en 14 åring som vägvisare "ja! vi ska ditåt" pekar tvärs över två filer till en vänstersväng i en korsning med fem vägar som alla har fyra filer vardera. (hjälp snart är vi vilse) Blinkar, korsar alla filerna och blir framsläppt.

I övrigt fick jag intrycket av att principen som gällde var att man skötte hela morgontoaletten i kön, för motorvägarna in i Paris var som parkeringsplatser på morgonen.
 
Jag tycker att det blixtlåsas för fullt... men satan må ta den som gör det senare än sådär 2-3 kilometer innan vägarbetet...! Är det enfiligt vid Varberg så skall ta mig tusan alla samlas i höger körfält från Kungsbacka. :banghead:

Varför landar varför-trådar så ofta i trafikfrågor? :angel:

Men tillhör inte det problemet? Eller vad heter det? 😁 Försökte googla lite hjälpligt innan mitt inlägg men verkar kallas o innefatta lite olika. Hittade en bra sida på transportstyrelsen förra gången det var uppe men hittade den inte nu.
 
Men det är sjukt tjatigt! :D Och med tanke på vilka perfekta bilförare alla i såna här trådar är undrar jag hur fel det kan bli på vägen egentligen 😄
Jag håller med egentligen, även om jag också retar mig på andra bilförare.
Det är ju Alla Andra som är dåliga, det är aldrig någon här förstår du väl ;)
 
Jag börjar!
Varför fäller man inte ner toalocket efter ett toalettbesök? Då pratar jag hemma hos sig själv eller hos vänner (inte offentliga toaletter alltså).

Pga lat skulle jag säga. Min man fällde inte ner när vi flyttade ihop. Det började han göra ganska snabbt när jag deklarerade att jag inte vill ha bajspartiklar på badrumsgolvet, för det skvätter faktiskt upp om man inte stänger locket.

Vi har en person som hälsar på ganska ofta och som inte stänger toalocket efter sig, hen är den enda, och snart kommer jag inte kunna hålla mig från att säga nåt..
 
Pga lat skulle jag säga. Min man fällde inte ner när vi flyttade ihop. Det började han göra ganska snabbt när jag deklarerade att jag inte vill ha bajspartiklar på badrumsgolvet, för det skvätter faktiskt upp om man inte stänger locket.

Vi har en person som hälsar på ganska ofta och som inte stänger toalocket efter sig, hen är den enda, och snart kommer jag inte kunna hålla mig från att säga nåt..

Har också en sådan bekant, han är helt hopplös! Han fäller aldrig ner toalocket efter sig och stänger också badrumsdörren efter sitt toabesök. Jag har påtalat att vi vill ha toadörren öppen för att vår katt ska kunna uträtta sina behov och att den hoppar upp på toalettlocket för att kunna dricka ur kranen. Det blir lite olyckligt när katten vettskrämd och genomsur av toalettvatten kommer utspringandes ifrån badrummet varje gång han hälsar på 😩

Edit: Stör mig inte! Fnissar i tacksamhet över att någon har sämre minne än mig!
 
Ok! Det är dig alla andra i såna här trådar har mött ute på vägen alltså. :D
Jag har alltid en vag obehagskänsla att jag troligen är misshaglig. Jag kör många mil per år men väldigt få av dem i någon större trafik. Då blir jag ju som lite långsammare när jag drabbar en eller annan stad (där jag inte hittar så bra) i filbyten och rondeller. Jag känner mig aldrig som en så bra bilförare som alla här verkar vara.
 
Jag har alltid en vag obehagskänsla att jag troligen är misshaglig. Jag kör många mil per år men väldigt få av dem i någon större trafik. Då blir jag ju som lite långsammare när jag drabbar en eller annan stad (där jag inte hittar så bra) i filbyten och rondeller. Jag känner mig aldrig som en så bra bilförare som alla här verkar vara.
Ok, då ökade just listan över trafikproblem med 100%:

@Whirlie
@bitta
 
Varför saktar man ner till ungefär 10 km/h lägre än tillåten hastighet vid fartkameror? Hen kommer ju knappast bli fast om man håller 90 på en 90 väg 😑
Because of scared shitless sen jag fastnade styggt i en kamera med firmabilen i ett industriområde under tillfällig ombyggnation. Med hyggligt nytaget körkort. Skäms för det än idag 17 år senare och kommer sannolikt alltid köra som en pappskalle med kallsvett vid åsyn av en kamera... Behöver fan traumabearbetning.

MVH,
körkort-i-flingpaket_83
 
Varför finns det inte svala, praktiska kläder till tjocka?
Tält"klänningar" finns det gott om. Men ett par friluftsshorts t.ex. finns inte.
Är det för att det är tänkt att vi tjocka ska svettas extra mycket och därmed förlora vikt?
 
Because of scared shitless sen jag fastnade styggt i en kamera med firmabilen i ett industriområde under tillfällig ombyggnation. Med hyggligt nytaget körkort. Skäms för det än idag 17 år senare och kommer sannolikt alltid köra som en pappskalle med kallsvett vid åsyn av en kamera... Behöver fan traumabearbetning.

MVH,
körkort-i-flingpaket_83

Bah, det gjorde jag med en kollegas tjänstebil. Inte. Kul.

Häromdagen låg jag och chillade på tryggt avstånd bakom en danskreggad bil - som INTE saktade ner för kameran. Så då gjorde ju inte jag heller det. Jag borde ha lärt mig att det inte går att lita på danskar! 😤
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: sjoberga
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 438
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 910
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp