Varför vill folk ha en partner?

Men det är ju att köra över din partner.
En TV i hemmet är ju varken utnyttjande eller dåligt uppförande.
Det är en kompromiss.

Radion får du stänga av när TVn är på.
Han kan ju åka hem till sig och titta på tv. Jag står inte ut med en tv. Och jag måste ha musik på hela tiden. Kan inte koppla av på annat sätt.

I min förra relation kunde jag aldrig slappna av när han var hemma. Jag var hela tiden på alerten. Så vill jag inte ha det.
 
Ok
Det skulle för mig bli ett väldigt tomt förhållande om vi bara skulle behöva hitta på saker alltid och aldrig kunde göra våra vardagliga bestyr i vardagen inför varandra. Ett krystat förhållande.
Men så blir det ju inte.
Man tittar över till varandra och delar vardagen en stund.
Det är ju inte så att man hittar på något särskilt annat än vad som ändå skulle göras.
 
Men så blir det ju inte.
Man tittar över till varandra och delar vardagen en stund.
Det är ju inte så att man hittar på något särskilt annat än vad som ändå skulle göras.
Nej det är ju det jag menar med att man delar sitt vardagliga liv. Vardagen. Det har inget att göra med om man är sambos, särbos eller gifta eller vad man nu kan vara att göra utan att man delar livet ihop med något. Det var inte jag som påstod att det inte är så.
 
Har du haft någon sådan någon gång?
Jag minns inte hur det var i grundskolan.

Efter det har jag inte haft vänner.

Och jag har alltid varit rädd för att vara till besvär så jag har inte pratat så mycket med andra heller. Ibland har jag försökt, men inte fått något gensvar så då har jag lagt ner.
 
Det är verkligen oerhört stor skillnad och det tar ibland oerhört mycket att visa intresse för någon när man inte ens orkar med sig själv, det är absolut inget som kommer naturligt.

Men jag upplever, rätta mig någon om jag har fel, att ju bättre man själv mår desto lättare är det också att visa intresse för andra. Så har man extremt svårt för det och livet känns väldigt tungt och det är känns som man har svårt att orka med sig själv, då kanske man behöver hjälp. Jag ser själv skillnad på när jag tar Mirtazapin och när jag inte gör det.
Ja om man nu vill ha relationer.
Jag har perioder när jag stänger ute alla intryck i någon vecka och lever som eremit.
Det är skönt att bara ha sig själv som sällskap ibland.
Mitt överfunktionella minne gör mig oerhört trött emellanåt.

De svåra är ju när det man klarar av inte är det samma som det man vill.
 
Han kan ju åka hem till sig och titta på tv. Jag står inte ut med en tv. Och jag måste ha musik på hela tiden. Kan inte koppla av på annat sätt.

I min förra relation kunde jag aldrig slappna av när han var hemma. Jag var hela tiden på alerten. Så vill jag inte ha det.
Jag hade inte stått ut med någon som konstant ska ljudförorena hemmet 24/7 och aldrig låta det vara tyst. Men det finns ju utmärkta tekniska lösningar för att lyssna på musik eller radio utan att andra ska tvingas genomlida samma sak. Även för två människor på en och samma plats.
 
Ja om man nu vill ha relationer.
Jag har perioder när jag stänger ute alla intryck i någon vecka och lever som eremit.
Det är skönt att bara ha sig själv som sällskap ibland.
Mitt överfunktionella minne gör mig oerhört trött emellanåt.

De svåra är ju när det man klarar av inte är det samma som det man vill.
Tycker trådens fråga kokar ner till det, om man nu vill ha relation. Om man är beredd att ge. Att ge kostar ju på hos en, men är man villig att offra för någon annan.
 
Han kan ju åka hem till sig och titta på tv. Jag står inte ut med en tv. Och jag måste ha musik på hela tiden. Kan inte koppla av på annat sätt.

I min förra relation kunde jag aldrig slappna av när han var hemma. Jag var hela tiden på alerten. Så vill jag inte ha det.
Och hur gör du om någon inte står ut med musik på hela tiden?
Kan du stänga av den en stund?
 
Jag minns inte hur det var i grundskolan.

Efter det har jag inte haft vänner.

Och jag har alltid varit rädd för att vara till besvär så jag har inte pratat så mycket med andra heller. Ibland har jag försökt, men inte fått något gensvar så då har jag lagt ner.
Det blir ju litet svårt när du letar efter något som du inte egentligen vet hur det fungerar.
Relationer är något som man behöver öva på.
De fungerar faktiskt inte helt magiskt helt utav sig självt.
 
Jag tror att kärleken är nödvändig för att ett förhållande skall fungera.
För egen del så skulle jag leva ensam om de inte vore för just kärleken.
Men hur känner man kärlek? När jag varit förälskad så har det varit hemskt. Jag vill aldrig känna så mer.

Och hur gör du om någon inte står ut med musik på hela tiden?
Kan du stänga av den en stund?
Har aldrig suttit i den sitsen, så jag vet inte. Köpte mitt högtalarsystem efter att jag separerade från förra exet. Hade ingen smartfån på den tiden heller.

Jag hade inte stått ut med någon som konstant ska ljudförorena hemmet 24/7 och aldrig låta det vara tyst. Men det finns ju utmärkta tekniska lösningar för att lyssna på musik eller radio utan att andra ska tvingas genomlida samma sak. Även för två människor på en och samma plats.
Hörlurskontakten på min mobil är trasig och jag har inte råd med en ny mobil.
 
Men hur känner man kärlek? När jag varit förälskad så har det varit hemskt. Jag vill aldrig känna så mer.


Har aldrig suttit i den sitsen, så jag vet inte. Köpte mitt högtalarsystem efter att jag separerade från förra exet. Hade ingen smartfån på den tiden heller.


Hörlurskontakten på min mobil är trasig och jag har inte råd med en ny mobil.
Vad var det som var hemskt?

Det är billigare att köpa hörlurar än ny telefon, koppla dem trådlöst.
 
Vad var det som var hemskt?

Det är billigare att köpa hörlurar än ny telefon, koppla dem trådlöst.
Jag gick sönder. Det gjorde ont. Jag hade full panik. Var helt självutplånande och så fruktansvärt rädd. Kraschade sen.

Jag fattar inte hur sådana där trådlösa fungerar.
 
Jag offrar inget.
I en lättsam relation så behöver man inte det.
Det bara fungerar och ger.
Det beror ju på hur man ser på det. Om offra är att äta pizza istället för hamburgare den här gången elelr om det är ok att göra så och tvärtom nästa. Typ så. Jag tycker inte det är att offra heller, men att ge och ta innebär att man ibland får stå åt sidan på något vis. Vissa kan tolka det mycket hårdare även småsaker, än vad andra tolkar det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 872
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 754
Senast: Gunnar
·
Relationer Mitt ex kom från en oerhört dysfunktionell familj och min relation till dem var verkligen inte bra. Jag orkar inte gå in på allt som...
Svar
10
· Visningar
2 207
Senast: Amha
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 799
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp